12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s 16TRS aut.: ook weg…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 mei 2008 10:42 PM
  [ # 166 ]
Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 30 mei 2008 01:00 AM
  [ # 167 ]
karel schreef:

Die rotzooi van tinq is dan ook amper brandbaar. Ik heb daar precies 1 x diesel getankt, en dat was echt de allerlaatste keer. Wat een rommel; ik dacht dat ik er water in gegooid had ipv diesel - maar nee.

Dat getik kan ook het gewrichtje zijn in de stang tussen veerpoot en achterdraagarm.

Ik tank er vaak diesel, loopt er prima op.

Tik waarschijnlijk gewoon een adal Wink

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 mei 2008 01:04 AM
  [ # 168 ]
michel-16v schreef:
karel schreef:

Die rotzooi van tinq is dan ook amper brandbaar. Ik heb daar precies 1 x diesel getankt, en dat was echt de allerlaatste keer. Wat een rommel; ik dacht dat ik er water in gegooid had ipv diesel - maar nee.

Dat getik kan ook het gewrichtje zijn in de stang tussen veerpoot en achterdraagarm.

Ik tank er vaak diesel, loopt er prima op.

Tik waarschijnlijk gewoon een adal Wink

Tik is op zeker het gewrichtje Wink

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 30 mei 2008 03:41 AM
  [ # 169 ]

Wanneer je de AUTO-choke wilt ombouwen naar hand-choke dan gaat dat prima.

Heb ik destijds bij mijn BX 16 TRS Automaat (1985) ook gedaan. Het ombouwen stelde niks voor, alleen de onderdelen zijn niet spotgoedkoop.
1 jaar geleden was ik +/- 125 Euro kwijt voor een ombouwsetje.

Ik heb mijn ombouwsetje besteld via http://www.bccp.nl

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 mei 2008 10:45 PM
  [ # 170 ]
Quo schreef:

Wanneer je de AUTO-choke wilt ombouwen naar hand-choke dan gaat dat prima.

Heb ik destijds bij mijn BX 16 TRS Automaat (1985) ook gedaan. Het ombouwen stelde niks voor, alleen de onderdelen zijn niet spotgoedkoop.
1 jaar geleden was ik +/- 125 Euro kwijt voor een ombouwsetje.

Ik heb mijn ombouwsetje besteld via http://www.bccp.nl

Dank voor je tip, ik had het al eerder gehoord… Ze hebben die setjes niet meer voor mijn type Weber carb, wel hebben nog nieuwe choke-elementjes. Dat ga ik nu eerst proberen, en anders verzin ik zelf wel iets dat werkt zonder de originaliteit te veel onrecht aan te doen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juni 2008 12:45 AM
  [ # 171 ]

Hoera, hoera!  dance banana

Ze doet het weer! Vreselijk aan het beuken geweest, nou ja, vreselijk…
Zoals zovaak bleek, dat als je weet wát je moet doen, het allemaal best meevalt. Ik heb het oude slot “gepeld” en daarmee verwijderd uit de auto. Dat kostte uiteindelijk precies een kwartier. Cool Zoals gezegd, het scheelt als je weet wat je moet doen… Inmiddels doet de dame het dus weer, zij het nog steeds met tegenzin vanwege het Tinq raffinaderijafval in de tank. Evil or Very Mad Nou ja, je kunt niet alles hebben. Prutsy, doe maar snel die set met sloten! (Het slot dat nu in het contact zit veert niet terug als je de sleutel loslaat, met het risico dat de startmotor blijft meedraaien. En dan gaattie sluk Very Happy)

Gelijk ook weer ff mee gereden Cool De tik in de achterophanging is er nog, dat ga ik van de week eens bekijken. Als smeren niet helpt schroef ik er wel een andere draagarm onder…

Ben blij dat ik morgen met de dame naar een afspraak ‘s avonds kan Cool

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 juni 2008 08:49 PM
  [ # 172 ]

Vandaag zowel wieldoppen als choke-onderdeeltje besteld/betaald Cool
En nee, choke-deeltje is niet een handchoke, maar een nieuw waselementje. Die zijn bij BCCP nog ‘gewoon’ te bestellen…. en zo blijft de dame origineel! Cool
Weer een stapje verder!

Karel, nog dank voor de schakelaar, zit er nu in en da’s een stuk beter…
Wie weet er trouwens een adres voor de stickers die onder de motorkap zitten… die van Total, van de koplampafstelling en van de distributieriemvervanging?

Van het weekend de kvs eens vervangen, die is namelijk roestbruin Shocked
Enfin, zo blijf je lekker bezig Wink Cool

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 juni 2008 12:29 AM
  [ # 173 ]
Quo schreef:

Wanneer je de AUTO-choke wilt ombouwen naar hand-choke dan gaat dat prima.

Heb ik destijds bij mijn BX 16 TRS Automaat (1985) ook gedaan. Het ombouwen stelde niks voor, alleen de onderdelen zijn niet spotgoedkoop.
1 jaar geleden was ik +/- 125 Euro kwijt voor een ombouwsetje.

Ik heb mijn ombouwsetje besteld via http://www.bccp.nl

Klopt, en ik loop me nu suf te puzzelen om het ding weer terug te bouwen naar origineel Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 juni 2008 11:22 PM
  [ # 174 ]

Hallo, alle choke-ombouwers:  Razz Razz Razz Cool

Mijn dame heeft sinds vandaag een nieuw choke-element. En dat werkt fantastisch! Inbouwen is een fluitje van een cent

Daarna starten en wachten of het stationair toerental ook wil worden wat het moet zijn:

1200 toeren in de opwarmfase (auto stond in de zon Cool).
Daarna 900 t/min bij stationair in “P” en 750 t/min in “A”. Helemaal top dus. En het mooiste is dat ze dat na herstarten, een stukje rijden en na afkoelen en weer opwarmen ook blijft doen! Ik ben dus errug blij dat ik geen hand-choke heb ingebouwd Cool Met dank aan de mensen van BCCP, overigens, die de onderdelen voor deze carbs nog “gewoon” op voorraad hebben clap halelujah very good . Houden zo, mensen!

Verder de KVS eens vervangen. Was nodig ook, dit kwam eruit:

Na wat gepruts met het legen en spoelen van het koelsysteem…

is het nu weer lekdicht en ziet de kvs groen ipv bruin Very Happy .
Ik ben wel bang dat er ooit een anti-lekmiddel in is gegaan, dus maar in de gaten houden hoe het geheel zich nu houd met lekken.
Een vruchtbare middag, in ieder geval. Volgende stap is het linkerportier eens grondig onder handen nemen. Het raam gaat niet goed dicht (scheef) en het verragde slot verdiend wat aandacht.
Wordt vervolgt… Cool

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 juni 2008 02:40 AM
  [ # 175 ]

Goed bezig, Hilko!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 juni 2008 11:17 AM
  [ # 176 ]

Wat een grote koppen koffie drink jij tijdens het sleutelen zeg; wij hebben thuis kleinere kopjes (nouja, ook maar net).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 juni 2008 03:20 PM
  [ # 177 ]

en dat voor een hageneesch

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 juni 2008 10:49 PM
  [ # 178 ]
karel schreef:

Wat een grote koppen koffie drink jij tijdens het sleutelen zeg; wij hebben thuis kleinere kopjes (nouja, ook maar net).

Het had wel wat van koffie weg ja. Overigens bleven er geen rubberdeeltjes achter, hetgeen wel iets zegt over de kwaliteit van de koelslangen, gelukkig. Die voelen (ook zonder druk) niet hard maar juist redelijk flexibel.

wouter schreef:

en dat voor een hageneesch

Ik ben die welbekende uitzondering Cool
want Utrechter van geboorte en van hart Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 juni 2008 10:30 PM
  [ # 179 ]

Mailtje van de koper van de witte dame Cool

nieuwe tzi rijder schreef:

Hallo Hilko,

Inmiddels staat de teller 800 km.verder, door een retourtje Frankrijk.
Het lukt me om in Den Haag te blijven fietsen. Wel moeilijk want die
auto rijdt gewoon lekker.
Bij het instruktieboekje trof ik een gebruiksaanwijzing SONY Compact
Disc Player aan.
Onder de rechter voorstoel ligt een kastje (boordcomputer ?). Is die nog
goed of kapot ?
Als je de afstandbediening centrale deurvergrendeling boven water hebt
hoor ik dat graag.
Groet

Voor het eerst dat ik meemaak dat iemand zijn blijdschap over zijn gekochte auto ook werkelijk laat weten…  Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 juni 2008 02:24 AM
  [ # 180 ]

Ik zweet nog een beetje na…

Heb vanavond in anderhalf uur tijd alle sloten vervangen Cool

Het begon met een verragd slot door inbraak: link
Dus de boel uit elkaar gehaald: link
Voorzichtig aan, het hoeft niet kapot! Wink link
Ook het contactslot vervangen: link
Hetgeen lastig gaat zonder dit knopje:
link, en de combi met sleutel: link Cool
Effe checke of alles ook werkt Wink :link
En zorgen dat alle bedrading weer schuurvrij weggewerkt wordt: link
Zo, klááár! Very Happy

Al met al best een klus, hoewel het minder lastig was dan bij andere auto’s die ik gehad heb. Chapeau voor Citroën, derhalve Cool
Verder dank aan La Léo voor het leveren van de “nieuwe” sloten!  very good
Vanmiddag heeft mijn vrouw even met de BX gereden. Ze kreeg het voor elkaar om de kabel van de versnellingsbak eraf te werken….
Is nu opgelost met een beetje kunst en vliegwerk, maar het blijft wel zitten. Ik hoop maar dat er nog nieuwe kabels voor automaatbakken te koop zijn ergens…  Rolling Eyes (foto komt nog Wink)
Al met al weer een fijn avondje hobbiën! Laughing

Profiel  
 
 
12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook