ik heb geen idee hoe groot of zwaar de klus van een uitlaatspuitstuk swappen is ...
gegeven is wel dat
1 een spruitstuk heb te rvervanging
2 ik nog maar 2 weken heb….
Valt volgens mij nog wel te doen, als alle moeren maar los willen.. (die moet je eigelijk ver vantevoren al inspuiten met kruipolie oid
Heb je ook nieuwe uitlaatspruitstukpakkingen/conische uitlaatring+nieuwe bevestigingsbouten/veren/ringetjes? Dan is het helemaal makkelijk.
(die uitlaatring en bevestigingsmaterialen zijn trouwens als set te koop bij de autohandel)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
volgens mij is dit ene klus waar je een briug bij moet hebben…
zonder brug kun je dit denk ik schudden…
Hier heb ik het bij het introductiegesprek met De Bronzen Eik al over gehad en sleutelen is pertinent niet toegestaan! Zij hebben aan allerlei milieueisen etc. te voldoen en je hoeft geen Einstein te heten om te vatten dat garagewerkzaamheden op dat terrein dan niet onder de goedkeuring valt.
Helaas.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Hier heb ik het bij het introductiegesprek met De Bronzen Eik al over gehad en sleutelen is pertinent niet toegestaan! Zij hebben aan allerlei milieueisen etc. te voldoen en je hoeft geen Einstein te heten om te vatten dat garagewerkzaamheden op dat terrein dan niet onder de goedkeuring valt.
Helaas.
ik had niet anders verwacht
Karel hoopt op mooi weer
Ik zeg maar zo: niet alleen in de boom hangen eikels!
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
gompy58 schreef:uhm euh….
Is het misschien een idee of een gezamelijk reparatie te doen op het cifo weekendIk wilde in dat geval voorstellen om een nieuw uitlaat spruit stuk te monteren op mijn andere citroen… een zx met een lek spruitstuk dus…
IS dat een goed idee ???
Kunnen jullie de mijne niet aanpakken ? Gister nieuwe D snaar en krukaskeerring laten uitvoeren, vandaag een rit van 50 km met allerlei narigheid, resulterend in een bijna oververhitte XM. Spuugt de koelvloeistof terug in mijn gezicht als ik m bijvul, loopt opeens beroerd
stationair en gooit er dan dikke rookpluimen uit.
Conclusie (voorzichtig) Koppakking naar de gallemiezen (?)
M.a.w. mijn weekendje in Groningen staat weer op losse schroeven.
markV624 schreef:Ik heb er zin in .
Kom met de MM en zaterdag aan het einde van de middag haal ik van Veldma Citroën in Groningen een nagelnieuwe Citroën C 5 op .
Overigens net bij mijn favoriete dealer ( Veldma dus ) mijn condensor laten vervangen , deze was lek van de MM .
Nu mogen jullie raden wat ik heb betaald voor de condensor .Mijn dealer :
Groet ,Mark
140 euro ex.
Japio ,
Nee . € 98,- .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
ambijajance schreef:gompy58 schreef:uhm euh….
Is het misschien een idee of een gezamelijk reparatie te doen op het cifo weekendIk wilde in dat geval voorstellen om een nieuw uitlaat spruit stuk te monteren op mijn andere citroen… een zx met een lek spruitstuk dus…
IS dat een goed idee ???
Kunnen jullie de mijne niet aanpakken ? Gister nieuwe D snaar en krukaskeerring laten uitvoeren, vandaag een rit van 50 km met allerlei narigheid, resulterend in een bijna oververhitte XM. Spuugt de koelvloeistof terug in mijn gezicht als ik m bijvul, loopt opeens beroerd
stationair en gooit er dan dikke rookpluimen uit.Conclusie (voorzichtig) Koppakking naar de gallemiezen (?)
M.a.w. mijn weekendje in Groningen staat weer op losse schroeven.
1+1=2 volgens mij hebben ze bij de D-riem wissel de motor van z’n tijd geschopt.
Animal triste post coitum
Serge schreef:..........
1+1=2 volgens mij hebben ze bij de D-riem wissel de motor van z’n tijd geschopt.
Betwijfel ik, auto reed aalstrak toen ik m ophaalde. Ik heb wel een geschiedenis van steeds heviger olielekkage, waarvan ik hoopte dat het met de krukaskeerring voorbij zou zijn. En gister dus dit…...Donderdag de 12e. Altijd narigheid…..
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Vrijdag de 13e ook want het plenst hier alsof het in geen jaren heeft geregend
Dat terwijl ik vandaag met motor naar school wil en smiddags droog m`n tent wil opzetten in Sellingen
Edit: gelukkig klaar het een beetje op
Totaal aantal Berichten: 7800
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat ik me (enigszins last-minute) nog wel afvraag..
Hebben we de beschikking over een (draadloze) internetverbinding?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Wat ik me (enigszins last-minute) nog wel afvraag..
junkie
Citroen c32 Hilton XLS
DigiDaan schreef:Wat ik me (enigszins last-minute) nog wel afvraag..
Dat vroeg ik me ook al af… nouja mocht dat zo zijn, skeur ik zo eem noar hoes voor de laptop.
Het ziet er op het moment uit alsof het zo kan gaan hozen maargoed, dat waait wel weer over
De TRS is in elkgeval al volgeladen, en de Digit en TRS zijn keurig gewassen.
Moch iemand nog in de stemming willen komen:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993