OK, een vreemde titel but it catched your attention he?
Wanneer onze C4GP in de garage staat na een rit (de garage van ons huis wel te verstaan), ruikt ie steevast (licht) naar een mix van “verbrand” en een net gewaxte auto… Ik ben al eens speurhondsgewijs op de geur afgegaan en ik denk dat het komt van de motorkap (binnenkant): daar is namelijk een deel bloot ijzer (dus vrij van dat zwart isloatiestof). Dit wordt warm door de warme motor en geeft volgens mij die gewaxte geur af (aangezien het om een nieuwe auto gaat en alles dus nog mooi blinkt, ook de binnenkant van de motorkap). Nu is mijn vraag: heeft er nog iemand deze ervaring en kan mijn vermoeden kloppen? Ik ga het sowieso melden bij het eerste onderhoud (2000km) maar indien niemand dit ook ondervindt, meld ik het al vroeger.
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008

Totaal aantal Berichten: 15726
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Klinkt een beetje als het inbranden van vet op de uitlaatdelen, maar dit zou na 2000 km toch eigenlijk niet meer moeten kunnen lijkt me… Misschien is er ergens bodycoating op de uitlaat geknoeid ofzo.
Er is nog geen 2000km op de teller hoor, ik moet na 2000km voor een eerste maal in onderhoud. Teller staat nu nog maar op 350km. Daarmee dat ik de kat nog wat uit de boom kijk maar natuurlijk geen beschadigingen wil…
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008
Ik denk dat je de dame een keer goed moet warm stoken.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Onderhoudsbeurt
Begrijp ik het goed dat uw Citroen al na 2000 km een onderhoudsbeurt nodig heeft ?
@ jekaba: Eerste onderhoud moet toch gebeuren na 2000-2500 km? Is niet echt onderhoud maar laten we zeggen “controle”...
tijdens de eerste 2000 km ben ik een paar keer via Dld naar Noord Groningen geweest….
Een paar uur 180 rijden en het ruikt het zelfde idd
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
stinkie
Hallo,
dit is de geur van de antie roest laag die in de fabriek over de uitlaat heen word gespoten zodat die krengen op de parkeerplaats bij de fabriek in france niet wegroesten .
Het kan ook wel eens voorkoman dat de nieuwe katalisator de eerste paar 100 kilometers een beetje vreemd ruikt (rotte eieren)
dit is allemaal nogmaal en bij normaal gebruik van de auto moet het ook vanzelf weg gaan
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Re: stinkie
Het kan ook wel eens voorkoman dat de nieuwe katalisator de eerste paar 100 kilometers een beetje vreemd ruikt (rotte eieren)
dit is allemaal nogmaal en bij normaal gebruik van de auto moet het ook vanzelf weg gaan
Kan ook komen door de eerste inwijding van de Franse dame
Volgend weekend ook ff oppassen dus
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Re: stinkie
je hebt een 1.6 hdiF
de roetfilter reinigt zich elke 500 km en als dat gebeurd ruik je ook een soort verbrand rubber.
Bedankt voor de reacties! Plausibele verklaringen allemaal maar om zeker te zijn vraag ik het binnenkort toch nog maar eens aan de garagist, kwestie dat ie de “vitale organen” eens wilt controleren en ik gerust gesteld ben
Tafk@ schreef:Bedankt voor de reacties! Plausibele verklaringen allemaal maar om zeker te zijn vraag ik het binnenkort toch nog maar eens aan de garagist, kwestie dat ie de “vitale organen” eens wilt controleren en ik gerust gesteld ben
Niet inzitten met de geur ; verdwijnt langzaam naarmate de km vorderen
Bij eerste beurt worden enkel de niveaus van de vloeistoffen gecontroleerd.
Naar welke garage ga je in het Leuvense ?
@ C4sohier: Auto is gekocht in Vilvoorde (beste voorwaarden) dus eerste onderhoud zal daar zijn. Daarna gaan we naar een garage bij ons in de buurt maar dewelke daar zijn we nog niet uit (way to go eer we aan 30.000km zitten ) maar waarschijnlijk Tony in Herent of Willems in Wespelaar. Dat is het voordeel van Citroën vind ik: de Citroënherstellers vind je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Tafk@ schreef:(way to go eer we aan 30.000km zitten
)
Ehhh…...20.000 km. bedoel je….
Ehhh…...20.000 km. bedoel je….
Allé kom, 25.000 km. dan, Belgische oplossing
Nee serieus, mij is gezegd om de 30.000km. Soit, doet er niet toe, zal toch gewoon één keer per jaar zijn in mijn geval.
Tafk@ schreef:Ehhh…...20.000 km. bedoel je….
Allé kom, 25.000 km. dan, Belgische oplossing
![]()
![]()
Nee serieus, mij is gezegd om de 30.000km. Soit, doet er niet toe, zal toch gewoon één keer per jaar zijn in mijn geval.
Misschien een 1.6 HDI besteld en een 2.0 HDI gekregen
—> Als je start, zie je hoeveel km je nog af te leggen hebt tot het volgende onderhoud. Daar zou nu ongeveer 20.000 verminderd met het reeds afgelegd aantal km moeten staan.