Toch bleef het probleem en stond ik stil in het Frankrijk. Voor veel geld (1700 euro) is er een revisie HDI groep in gezet en meteen de waterpomp en distributieset. Na die HD groep geen probleem meer gehad.
GS/GSA/GSA/BX/BX/Berlingo 1.9/2.0 HDI
Je hebt ‘m nu ruim 6 jaar sinds 2008 ? Hoeveel kilometers, welke storingen bedoel je nog meer?
Ik neem aan dat je de HDI pomp ( hoge-druk diesel pomp) hebt moeten vervangen?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor die prijs mag ik hopen dat er een andere motor in gekomen is
Het was een lijst aan onderdelen waar wel de HDI pomp onder zou zitten. Ze noemde het een HDI groep. Als ik goed zoek kan ik de rekening wel vinden. Ik had geen keuze: de auto daar laten staan met alle vakantiebagage erin, of repareren, helaas was het een revisieset. Verschrikkelijke dure reparatie, dus.
Ja , ooit de 1.9D berlingo nieuw gekocht en nu rijd ik nog steeds in de 2.0 hdi. ( dus al heel lang Berlingo rijder) de HDI 2.0 is een trekmonster, ooit trekauto van het jaar bij de anwb.
Nu op 224.000km. Enige minpunt is de ECU stekker zo nu en dan een storing. Trek me er niets meer van aan. Is meestal onzin. Verder rijd de 2.0 HDI veel beter dan de vorige. Zuiniger, sterker, soepeler en stiller. Meeste onderhoud doe ik zelf.
GS/GSA/GSA/BX/BX/Berlingo 1.9/2.0 HDI
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
HD-pomp, opvoerpomp, leidingwerk, injectoren en dan nog arbeidsloon..
Was transport naar NL geen optie?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Jammer dat de oplossing zoveel geld heeft gekost, goed dat ‘ie het weer probleemloos doet!
Eigenlijk weet je nu nog niet wat er precies mis is geweest met het oude systeem. Klinkt een beetje als een nood/paniek oplossing om dan maar alles wat er aan mogelijk versleten delen op de HDi zit meteen in één keer te vervangen: dan hebben we het falende onderdeel tenminste te pakken.
waar rook is, is…
LHM only!