5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
c15 td12 - pagina 10 - 23-05-2011: Gti verbreders c15 stijl gemaakt!
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 15 april 2008 08:19 PM
  [ # 61 ]

Over de uitlaat.
Ja 3 inch is wat overmeten.
2.5 inch was ook voldoende geweest.
maar als je met hogere turbodrukken gaat rijden en de brandstofpomp vol open zet.
Komen er natuurlijk meer gassen door het systeem.
En hoe minder tegendruk hoe sneller de turbo kan opspoelen.
En uiteindelijk hoe meer lucht er verpompt kan worden aan de compressor zijde.

Maar als je toch al een rvs systeem aanschaft hoef je het voor de meerprijs niet meer te laten. 2.5 of 3 inch.
Dus dan maar groot Wink En mocht je ooit nog over een turbo compound na gaan denken dan kan dat. Dan wordt je uitlaat geen belemerend element.

Ik wil wel eens de proef op de som nemen.
Even op rollenbank en dan haal vanaf de downpipe het systeem eraf en maak ik een veel kleinere pijp (bv 1 meter 50mm).
Dat moet je wel terugzien in je vermogen uitdraai.

Wat wel erg positief voor een turbo is dat het eerste stuk meteen achter de turbo dikker is dan het gedeelte wat erachter zit.
Het moment dat de gassen uit de turbo komen zijn ze nog heter dan aan het eind(doorafgifte aan de uitlaatbuizen)
Maar het zijn zoals alles in een beetje opfokken marginale verschillen.
Misschien dat je er net 0.5 pk winst mee kan behalen!
Meer zin heeft het om je te concentreren op koude lucht bij je luchtfiler, efficiente intercooler, betere flowende turbo’s enz.
Maar tel alle kleine beetjes op en dat zou dan misschien weer 5 pk kunnen zijn Wink

mpostma schreef:
djmoqua schreef:

Ik neem aan dat het met je GTi was? Staat het daar achterop, of moeten ze maar raden waar ze mee te maken hebben?

Nee natuurlijk niet, dat ding is niet vooruit te branden!  Met de Turbo D12 (dat is ook wat meer ontopic hier). Daar zie je niks aan. Velgen zijn welliswaar alu, maar gewoon nette BX alu velgen waarvan de gemiddelde pet eerder denkt dat het wieldoppen zijn. Het TurboD12 plaatje op de zijkant zal ook wel niks triggeren. Ook de uitlaatpijp is volstrekt origineel.

Ik vind dat met de GTI wel vervelend. Ik heb regelmatig last van irritant petjesvolk dat wil sprinten bij het stoplicht omdat ze getriggerd worden door het uiterlijk. Daar heb ik met die GTI geen zin in want meestal ben je toch kansloos. Als het nu een “oude” was of een 16v dan kun je vaak nog wel wat, maar met 122 pk, 150 Nm breek je tegenwoordig echt geen potten meer. Dat gaat beter met 110 pk en 240 Nm Twisted Evil

Overigens vraag ik me af of je bij een turbodiesel wel van die enorme dikke pijpen nodig hebt van voor tot achter.

Dankzij de turbo wordt er namelijk enorm veel warmte (energie) uit de uitlaatgassen gehaald. Na de turbo zijn de uitlaatgassen dus flink afgekoeld en nemen daardoor veel minder volume in. Daardoor heb je ook een veel minder dikke pijp nodig om ze af te voeren.

Ik heb wel eens wat ge-experimenteerd, maar ik merk totaal geen verschil of ik nu met originele dempers rondrij of met open pijpen. Nu scheelt het wel dat ik er geen 150 pk uit wil halen, maar me tevreden heb gesteld met 110 pk.

Er wordt vaak geredeneerd dat het allemaal niet dik genoeg kan zijn en dat de turbo beslist geen (of zo weinig mogelijk) tegendruk mag hebben. Dat laatste klopt natuurlijk wel, maar het is wel ontzettend natte vingerwerk. Want wat is teveel tegendruk?

Zelf heb ik trouwens de originele BX turbodieseluitlaat. Die is 47 mm dik. Net zo dik als de XM voorpijp. Alleen het uitlaatpieletje aan het eind van de achterste demper is dunner.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 april 2008 08:54 PM
  [ # 62 ]
dappieman schreef:

En hoe minder tegendruk hoe sneller de turbo kan opspoelen.
En uiteindelijk hoe meer lucht er verpompt kan worden aan de compressor zijde.

Dat klopt allemaal. Maar toch. Het krapste deel van de uitlaat zit direct achter de turbo. In dat bochtje dat direct op de turbo zit is de doorsnede van de pijp het kleinst.

Ach, met 3 inch hoef je je idd nergens meer zorgen om te maken.

Overigens is het effect van het opspoelen van de turbo ook erg afhankelijk van het luchtvolume dat tussen turbo en motor zit. Dat is volgens mij nog best fors. Misschien zelfs een reden om daar juist niet te dikke pijpen te nemen en de routes zo kort mogelijk te houden. Niet dat je veel keus hebt qua routes…

Ik ben wel benieuwd naar je creatie. Ga je naar citromobile?

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 15 april 2008 10:11 PM
  [ # 63 ]
mpostma schreef:

Dat klopt allemaal. Maar toch. Het krapste deel van de uitlaat zit direct achter de turbo. In dat bochtje dat direct op de turbo zit is de doorsnede van de pijp het kleinst.

Ach, met 3 inch hoef je je idd nergens meer zorgen om te maken.

Overigens is het effect van het opspoelen van de turbo ook erg afhankelijk van het luchtvolume dat tussen turbo en motor zit. Dat is volgens mij nog best fors. Misschien zelfs een reden om daar juist niet te dikke pijpen te nemen en de routes zo kort mogelijk te houden. Niet dat je veel keus hebt qua routes…

Ik ben wel benieuwd naar je creatie. Ga je naar citromobile?

Dat krapste deel valt mee.
Die is bij mij nu net 2.4 inch buitenmaat.
Dus nog redelijk van formaat.
En met de nieuwe turbo straks wordt ook deze volle grote van rvs gemaakt.

Ja zeker is dat van belang.
Als die inderdaad heel klein zijn is er meer druk in het turbinehuis.
Dat is op zich wat je wilt maar de piekdrukken in de cilinder gaan ook omhoog. En de maximum mogelijk flow wordt minder..
Daar hangt het heel erg vanaf wat je wilt en welke turbo je hebt.
Wil je het meest aantal pk’s wat mogelijk is zal je daar toch een grotere headers gebruiken. Maar dat is bij een diesel zowiezo al kleiner tov benzine gezien het lage max rpm.
Daar ga ik mij nog wat verder in verdiepen wat voor mijn turbo geschikt is.
Er zit net als aan alles een ideale situatie Wink

Zowiezo ga ik een equal length spruitstuk maken.
Dan maak je het mooist gebruik van de pulsen die de uitlaatpoorten geven.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 17 april 2008 04:59 PM
  [ # 64 ]

Weer een kleine update.
Dit weekend even kijken bij een reserve blok.
Waarschijnlijk ook meteen meenemen.
Daar ga ik alle bewerkingen op doorvoeren zodat ik in een weekend de ombouw van dit blok naar het zwaar opgefokte blok kan doen!

Verder nog niet veel gedaan.
Ben alleen aan het kijken of een 205 electrische raam motor past op die van een c15.
En het lijkt op het eerste gezocht prima te gaan passen!
Het tandwiel is kwa grote gelijk en dan even kijken of het ook nog in de deur past uiteraard.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 17 april 2008 09:18 PM
  [ # 65 ]

De motortjes van een BX passen er vrij gemakkelijk in.
De schakelaartjes van de achterruiten van de BX passen zo in het dashboard.

 

Als je wilt kan ik je wel even een foto van het raammechanisme sturen, ik heb mijn autootje toch helemaal uit elkaar liggen nu.

Mooi projectje trouwens!

groeten!

Joost

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 17 april 2008 11:18 PM
  [ # 66 ]

Graag!
Dat wist ik nog niet dat dat past!

De schakelaars wist ik wel.
die heb ik er al in gehad namelijk, icm zo’n universeel raamopenerset.
Vooral omhoog was spannend of hij het ging halen.
Naar beneden was het spanend of het raam niet kapot viel.
kortom waardeloos!

Jou project mag er ook zijn!
Super stoer.

C15GrandVolume schreef:

De motortjes van een BX passen er vrij gemakkelijk in.
De schakelaartjes van de achterruiten van de BX passen zo in het dashboard.

 

Als je wilt kan ik je wel even een foto van het raammechanisme sturen, ik heb mijn autootje toch helemaal uit elkaar liggen nu.

Mooi projectje trouwens!

groeten!

Joost

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 18 april 2008 01:05 AM
  [ # 67 ]

Et voilá!

 
 
 


Dit is het rechtse mechanisme.
De kapjes op de deurpanelen komen van een 205. Precies de goede kleur. Even de klemmetjes eraf breken en vastlijmen op het paneel.

Trouwens, na lang zoeken heb ik ook de rubber doorvoertjes van de a-stijl. Die komen uit een CX.

succes!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 22 april 2008 01:22 PM
  [ # 68 ]

Bedankt voor de foto’s!!
Ik heb meteen een setje motors besteld Wink

Dit weekend alleen blok gehaald.
Wat rijdt dat vervelend met die harde wind zeg.

En toen meteen de acadiane even gepimpt..
Hij staat nu in de lak..

link
En mijn mini staat er ook op Very Happy
Die is sinds vorige week weer buiten aan het spelen.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 06 mei 2008 02:38 PM
  [ # 69 ]

Ben nog steeds druk bezig.
De auto gaat bijna naar de spuiter!
Roest is nagenoeg allemaal weer weg. En hij wordt dan helemaal strak getrokken en gespoten! Dus weer als nieuw zeg maar.

Verder heb ik mijn nieuwe turbo besteld. ( VNT20 foto )
Nieuwe grotere plunjer en revisiesetje voor de brandstofpomp.
En wordt er gezocht naar betere nozzles voor in de injectoren.
Die goed aansluiten op de vernieuwde plunjer.
Wat neer komt op zo’n 77% meer brandstof inspuiting ten opzicht van de originele!!
Dus dat is nogal veel. Maar de turbo is ook nogal een big one!

En met de nieuwe luchtvoorziening (turbo) en brandstof voorziening is het iig goed voor een pk of 160/180 met 350+Nm Als alles goed afgesteld is!

Dus ik sta niet stil Wink

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 17 juni 2008 12:30 PM
  [ # 70 ]

Het is weer even terug en er is veel gebeurd (helaas?).
De motorkap sloot niet aan bij de voorspatborden.
Na veel zoeken passen en meten blijkt dat het aan de imitatie spatborden ligt! NOOIT KOPEN DUS!!!

Na heel nederland door gereden te hebben voor een andere set was dat probleem uit de wereld geholpen.
Netjes het knipperlichtgat dicht en klaar.

Na een tijdje niets gedaan te hebben omdat mijn mini nog even wat aandacht nodig had voor de keuring weer begonnen.
En het toeval wou dat mike net zijn td12 ging slopen en daar heel veel leuk speelgoed vanaf komt!
Dus ik heb bijna zijn hele gti set overgenomen (eeuwig dank daarvoor!!!!)

- dashboard compleet
- verbrederset ( wordt op dit moment gemaakt dat hij tot achter loopt )
- vloerkleed
- ramenset voorzijde ( brons getint erg mooi! )
- en nog veel meer klein goed wat wel handig is/kan zijn

Zie hier de eerste resultaten:

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 19 juni 2008 05:41 PM
  [ # 71 ]

Met al die gti onderdelen die jullie gebruiken…....
er is niet toevallig iemand die nog een bev. blokje heeft liggen, van de stablisatorstang achter (visa GTI)???  Misschien?

Zou ik erg mee geholpen zijn.

Allez France

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 19 juni 2008 05:48 PM
  [ # 72 ]

Eng he..
De gti onderdelen blijven wel in hun eigen staat.
De verbrederset ga ik namaken en niet deze verkloten.

Nogal zonde anders;)

Maar ik heb geen onderstel delen van de visa gti. Dus dat gaat hem niet worden.
Is dat niet van een andere auto te krijgen? Of zelf/laten maken??

Chrono schreef:

Met al die gti onderdelen die jullie gebruiken…....
er is niet toevallig iemand die nog een bev. blokje heeft liggen, van de stablisatorstang achter (visa GTI)???  Misschien?

Zou ik erg mee geholpen zijn.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 20 juni 2008 03:58 PM
  [ # 73 ]

Het na-laten-maken lijkt de enigste optie te gaan worden.

Wel bedankt voor de reactie.
Misschien zijn er mensen die dit lezen, die nog zoiets weten?

Allez France

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 20 juni 2008 04:42 PM
  [ # 74 ]
Chrono schreef:

Het na-laten-maken lijkt de enigste optie te gaan worden.

Wel bedankt voor de reactie.
Misschien zijn er mensen die dit lezen, die nog zoiets weten?

Ben je lid van de Visa Sport Club? Wellicht hebben die nog zoiets liggen.

Overigens, dat namaken, hoe doe je dat? Ik heb een leuke voorspoiler voor mijn Visa (origineel accesoire), maar daar wil ik er eigenlijk nog 1 van hebben, omdat ik inmiddels 2 Visa’s heb.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook