Heeft iemand al (negatieve) ervaringen met de gelaagde (en getinte) zijruiten van het Pack anti-agression?
Helpt dit echt tegen die vervelende lui die een ruitje intikken om je losse spullen er uit te vissen?
Elders op het forum is wel het een en ander te lezen over ‘auto-inbraken’, maar daar lees je niets over de gelaagde zijruiten.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
kwee niet wat het kost maar das een optie die volgens mij alleen zin heeft als ALLE ramen dit hebben. Nu meppen ze gewoon je achterruit in en zijn ze ook binnen.

Totaal aantal Berichten: 15726
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vermoed dat het ook vooral bedoeld is tegen het inslagen van ruiten tijdens de file om handtassen van stoelen te grissen e.d.
Een auto met gelaagde zijruiten is niet alleen beter bestand tegen inbraken, maar ook nog iets minder luidruchtig met rijden.
Ik heb het pack genomen als onderdeel van Navidrive en het Pack Hi-fi en moet zeggen dat het donker getinte glas er fantastisch uit ziet.
Ik heb een zwarte auto met licht velours. Deze cominatie met het donkere glas valt veel mensen op en ik heb er ook al menig compliment voor ontvangen. Überhaupt vinden veel mensen het model erg mooi. Als ze daarna de binnenkant met de diverse gimmicks hebben gezien zijn ze helemaal enthousiast.
Wel moet ik menig VW rijder meerdere malen vertellen dat ik na 10.000 km nog geen enkel rammeltje of kraakje heb vernomen. (“je hebt toch een Citroën”)
Ook is de auto van binnen zeer stil. Hoe dat bij een Picasso zonder extra gelaagd glas is weet ik niet, maar ik ken iemand die een Volvo rijdt met exra gelaagd glas en daar kan ik wel van zeggen dat de auto aanmerkelijk stiller is dan een exemplaar zonder.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Je zegt dat je het pack er bij heb genomen ? Ik heb begrepen dat dit zowiezo bij het pack navidrive in combinatie met pack hifi is inbegrepen. Mijn dealer vertelde mij dat dit niet het geval was maar citroen Amsterdam vertelde, op mijn aandringen, aan de dealer dat dit een juiste benadering was. Scheelde mij toch weer een behoorlijke duit. Met de hoge diesel prijzen toch weer een aantal kilometers extra rijden. Ik hoop dat jij niet extra hebt moeten betalen voor het pack. Het staat heel onduidelijk in de folders.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
spoorb schreef:....Het staat heel onduidelijk in de folders.
Volgens mij staat het er gewoon in het Nederlands in hoor…
(7) PACK HIFI: PHILIPS HIFI SYSTEEM MET DSP VERSTERKER, 350W TOTAAL VERMOGEN, 8 LUIDSPREKERS, SUBWOOFER EN KLASSE 2 ALARM MET EXTRA GETINTE EN GELAAGDE ZIJRUITEN
Het is idd onderdeel van het pakket.
Omdat het totale pakket best een goede aanbieding was heb ik het maar genomen.
Geen moment spijt van gehad trouwens. Het RT3 ev systeem is echt prima.
Om de investering te compenseren heb ik maar de benzine uitvoering gekozen en niet de 2.0 diesel. Scheelde toch ook weer zo’n € 5000,- naar ik meen en dus ook in de bijtelling.
Niets mis met de 2.0 Hdi trouwens, in mijn vorige lease Volvo V50 lag dezelfde motor. Wel vind ik het timbre van de benzine motor prettiger.
De power onderin mis je in het begin wel, maar ik weet na 10.000 km al niet beter en stap elke dag met een smile in deze auto.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Even terug naar het topic: zijn er al (G)C4P-rijders die (negatieve) ervaringen hebben in het kader van auto-inbraken?
Dat het zeer fraai is en dat het stiller is in de auto was al een bekend gegeven .

- C5 X Shine Hybrid 225
Ik, 2 keer aan de beurt geweest…
(LB, dus geen gelaagde ruiten)
tilanus schreef:Ik, 2 keer aan de beurt geweest…
![]()
(LB, dus geen gelaagde ruiten)
Zou het bij jou geholpen hebben, die gelaagde ruiten?

- C5 X Shine Hybrid 225
Weet ik niet. Ik weet niet precies hoeveel sterker zo’n gelaagde ruit nou is. Ik neem toch aan dat wanneer ze bijv. met een steen of hamer je ruit inslaan, dat ook een gelaagde ruit het zal begeven. Waarschijnlijk zal het met de vuist of de elleboog wat lastiger zijn.
Als je het mij vraagt, verwacht ik niet dat het het inbraakrisico drastisch zal verlagen…

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ik heb me wel eens afgevraagd of je met zo’n gelaagde ruit nog wel zelf de ruit kunt intikken tijdens een noodgeval (aanrijding of auto te water). Als dat een hoop extra werk wordt lijkt me dat niet zo’n heel prettig idee!
Tja, een gelaagde ruit inslaan met een veiligheidshamer gaat niet helemaal werken natuurlijk. Maar in nood kun je hem er altijd uitschoppen.
Maar we hebben het nu natuurlijk over extreme situaties. Een auto is immers niet bedoeld als boot
Ik heb vroeger eens een TV-uitzending gezien waar men met een hamer een gelaagde zijruit probeerde stuk te slaan. De ruit versplinterde, maar je geraakte niet binnen.
Mogelijks wordt dezelfde technologie gebruikt bij de GC4P.
In bussen is mij al opgevallen dat er slechts bij bepaalde ruiten ‘nooduitgang’ staat. Zijn dan enkel die ramen te verbrijzelen met de hamertjes ?
Waarschijnlijk zijn gelaagde ruiten zeer geschikt tegen inbraken. Je kan je wel afvragen of de gefrustreerde inbreker nadien niet even met zijn breekijzer je koetswerk wilt bewerken

- C5 X Shine Hybrid 225
Het probleem blijft hetzelfde;
Als het goed is, bewaar je geen waardevolle spullen in je wagen. Een inbraak is dus meestal voor niets. De ellende die je hebt, is dat je met je wagen weer naar de Carglass moet etc.
Ook wanneer ze uiteindelijk niet in je auto komen, zul je toch die ruit moeten laten vervangen. Net zo goed ellende dus…...