Stationair lopen of eigenlijk niet
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 20 maart 2008 08:02 PM

Na een aantal maanden de dame weer eens gestart. Nu is echter het probleem dat je haar alleen met het gaspedaal aan de praat kunt houden. Zodra je het gas los laat slaat ze af. Voor het stallen geen probleem. Doodgewone carburateurversie op benzine, wel met 123ignition. Wie weet raad?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 maart 2008 08:05 PM
  [ # 1 ]

waarschijnlijk gom in je carbu. Laat meer eens eens tijdje lopen. De benzine zou de gom weer moeten oplossen. Of haal de carbu uit elkaar en maak schoon!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 maart 2008 08:05 PM
  [ # 2 ]

De fransen zeggen dan:
c’est ou le carburateur, ou le moteur ou le regulateur.
Gezien de 123 zal de regulateur wel goed zijn, maar kan nog steeds de verdeelkap kapot zijn.
Maar ik zou eerst maar eens de stationair sproeier schoon maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 maart 2008 11:06 AM
  [ # 3 ]

Bij een ontsteking met puntjes zouden de puntjes versleten kunnen zijn. Hier 123, dus: Waarschijnlijk verstopping in carb. Stationair sproeier zou ook mijn eerste verdachte zijn…

Citroen!

Profiel  
 
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 01 april 2008 10:07 PM
  [ # 4 ]

altijd goed om je kwetsbaar op te stellen: waar zit de stationair sproeier?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 april 2008 01:39 AM
  [ # 5 ]

Aan de zijkant.
Heb je een werkplaatshandboek?

Citroen!

Profiel  
 
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 02 april 2008 08:46 PM
  [ # 6 ]

ben (nog) niet zo van de boeken, probeer het meeste op internet te vinden, met wisselend succes overig…

Profiel  
 
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 30 april 2008 08:18 PM
  [ # 7 ]

kleine update: ID afgelopen weekend uit de schuur gehaald. Accupolen aangesloten, starten, nog eens starten en lopen als een zonnetje!
Waarschijnlijk erg vochtig geweest bij het wegzetten, ik weet ‘t ook niet.
Op naar CitroMobile en de APK!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook