Citroën Visa 1.1 RE S6
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 20 maart 2008 09:52 PM

Beste Citrofiele,

Afgelopen Dinsdag sprak ik een meneer die mij een verhaal vertelde over zijn Visa 2cil. uit Duitsland. Ik dacht, dit wil ik ook! Geweldig zo’n oude auto en ook nog een Citroën!

Na vele uren gezocht te hebben ben ik een pracht exemplaar tegen gekomen die ik morgen ga ophalen!!! En wil hem nu al met jullie delen deze geweldige, stoere jongen! (JAH, een jongen Very Happy)

Merk: Citroen
Model: Visa
Bouwjaar: 1986
Carrosserie: Hatchback 5-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 784 kg
Kleur: Wit
Vermogen: 36kW
Cylinderinhoud: 1124cc
Kilometerstand: 180.000km

Helaas wel een 4 cilinder motor…. en ook die kilometer stand Very Happy maar ach..

Morgen horen jullie meer….............................................

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 20 maart 2008 09:58 PM
  [ # 1 ]

Welkom. Smile
Dat is even snel handelen.

Mooi spul, al vind ik die scoop vooraan niet ....
Vooral gele lampen steken. Idea

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 21 maart 2008 01:39 AM
  [ # 2 ]

We zullen zien hoe het beestje eruit ziet en wat er allemaal mis mee is.

Auto voor 2 nullen kan ik zeker een hoop plezier mee hebben Very Happy

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 21 maart 2008 08:47 PM
  [ # 3 ]

IK HEB HEM!  Surprisedops: Hij zit geweldig en het is een oud beestje dus ik heb voorzichtig gedaan met hem Very Happy

Hij heeft hier en daar wat aandacht nodig waar ik ook zeker wat aan ga doen. Morgen gaat hij naar me werk toe en gaan we er ff een beetje aan klussen zodat hij weer zal stralen op de citromobiel Very Happy???

music er zaten ook nog speakers in Very Happy

morgen foto’s (als ik eraan toe kom) en anders zondag Very Happy

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 21 maart 2008 09:04 PM
  [ # 4 ]

Zat de originele hoedenplank er nog in? Ik ben de vorige eigenaar weleens tegengekomen op een Visa-meeting, alleen toen had hij deze niet bij zich. Visa zit daar een beetje in de familie; zijn broer zit in het bestuur meen ik, en ook zijn vader heeft er iets mee van doen (en rijdt ook Visa).
Persoonlijk vind ik de velgen wel leuk. Beetje jammer dat hij een merkloze grill heeft (dat vind ik zoooo g*lf). Hij heeft de achterbumper overigens een stuk lager gehad (nog een bumper er ondersteboven onder gehangen). Ook wel jammer dat de luchthapper een opplakker is (ik ga ervoor om in de motorkap van 1 van mijn Visa’s een echte te maken).
Er is in ieder geval met liefde en vakmanschap aan deze wagen gewerkt, maar motorisch heeft hij al wel wat problemen gehad (vandaar dat ik op die meeting alleen de eigenaar tegenkwam, en niet de auto). Ik hoop dat je er wel een keer mee naar een meeting komt, want ik wil hem weleens in het echt zien.
Foto’s van deze auto staan ook op de site van Okke Groot

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 21 maart 2008 09:10 PM
  [ # 5 ]
djmoqua schreef:

Zat de originele hoedenplank er nog in? Ik ben de vorige eigenaar weleens tegengekomen op een Visa-meeting, alleen toen had hij deze niet bij zich. Visa zit daar een beetje in de familie; zijn broer zit in het bestuur meen ik, en ook zijn vader heeft er iets mee van doen (en rijdt ook Visa).
Persoonlijk vind ik de velgen wel leuk. Beetje jammer dat hij een merkloze grill heeft (dat vind ik zoooo g*lf). Hij heeft de achterbumper overigens een stuk lager gehad (nog een bumper er ondersteboven onder gehangen). Ook wel jammer dat de luchthapper een opplakker is (ik ga ervoor om in de motorkap van 1 van mijn Visa’s een echte te maken).
Er is in ieder geval met liefde en vakmanschap aan deze wagen gewerkt, maar motorisch heeft hij al wel wat problemen gehad (vandaar dat ik op die meeting alleen de eigenaar tegenkwam, en niet de auto). Ik hoop dat je er wel een keer mee naar een meeting komt, want ik wil hem weleens in het echt zien.
Foto’s van deze auto staan ook op de site van Okke Groot

Ik wil de auto nog wel een beetje in orginele staat houden vandaar dat ik die luchthapper er lekker op laat zitten en geen gat ga boren (anders heb ik straks geen motorkap meer Razz roest Sad ) haha..

En klopt, verder wat je hier hebt verteld. Heeft hij ook gezegd maar vond hem gaaf dat ik hem gewoon moest hebben Very HappyVery Happy

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 21 maart 2008 09:26 PM
  [ # 6 ]

Whaha, ja, ‘t is dat ik al 2 Visa’s heb, anders had ik ook wel voor deze geopteerd. Ben met mijn Pruttel (de gele) en of mijn Cabrio van plan om de motorkap verder naar beneden door te trekken, en de grill te vervangen voor een stukje metaal, met in het midden een soort hobbel in de vorm van een chevron. Zo krijg je hetzelfde effect als bij de moderne Citroëns (neus a la C4 zeg maar).
Verder dus, zoals al verteld, een luchthappert, maar dan een echte, op een echt nuttige plaats. In mijn cabrio komt een 1.4 blok, dus zal dat ook wel iets meer nodig hebben. Verder heb ik een originele bumperlip, die eronder komt (maar daar wil ik eigenlijk eerst een mal van maken, zodat ik hem kan reproduceren en/of aanpassen). En dan heb ik het niet over zo’n klein C15/GTi dingetje, maar een stuk grotere ( zoals op deze foto ).
Ik heb zelf ook een tijdje met een extra achterbumper gereden, maar mijn voorliefde voor onverhard rijden en heuvels enzo zorden ervoor dat ik hem er al een paar keer afgereden heb. Iemand heeft dat tijdens de afgelopen Waggelmeeting gefilmd .
Over velgen hoef ik me overigens ook geen zorgen te maken: ik heb een set verbrede 14S velgen (met banden maatje 185/60/R13) en een set Chrono velgen (zonder banden) liggen.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 21 maart 2008 09:34 PM
  [ # 7 ]

hahahahahha, ben jij die gek die loopt te scheuren met die visa RazzRazz heb jij trouwens nog wat onderdelen over of heb je helemaal niks meer?

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 21 maart 2008 09:42 PM
  [ # 8 ]

Ja, ik zit over het algemeen zelf aan het stuur. En wat bedoel je met “onderdelen over”? Ik heb hier nog een grill liggen, en ik heb de achterbumper nog, zit alleen een gat in voor de uitlaat (mja, die van jou heeft er 2 Razz).
Mijn carbio gaat trouwens naar alle waarschijnlijkheid ook wit worden (is lekker makkelijk als ik er eens iets aan ga veranderen, spuitbusje wit kost geen drol), met een leuke Sebring pijp ofzo eronder. Wilde eigenlijk 2 pijpen (1 links, 1 rechts), maar dat gaat niet omdat er een trekhaak onder zit. Of EIGENLIJK sidepipes, maar dat is dan weer niet goed te dempen (het moet natuurlijk niet zo worden dat ik door iedere willekeurige agent wordt aangehouden en/of bekeurd).

Project Cabrio

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 maart 2008 02:30 PM
  [ # 9 ]

Ook ik ken deze witte “race"visa.
Het Motorretje loopt van deze visa erg mooi en de KM stand is geen indicatie voor de motortoestand, in ieder geval geen waarneembare tikkende nokkenas, en een schitterend harde koets!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 23 maart 2008 02:39 PM
  [ # 10 ]

Jah het is een oud dametje maar loopt nog zeker goed Wink

Dingen die ik heb gedaan gisteren in de werkplaats:

- Carbarateur schoon gemaakt
- Acceleratie pompje gecontroleerd
- Nieuwe klemmetje vooraan op mijn rechter zij paneel (die was los, dus ik dacht shit :X hoe kom ik aan nieuwe klemmetjes. kwam er een verkoper naar me toe en zei: ej die dingen hebben we nog in een oude doos liggen Shocked dus ik heb het weer kunnen fixen
- stikkers verwijderd (50%) (van de ruitenwisser en van me dashboard) vond ik een beetje overdone
- Nieuwe accu erin (loopt nu gelijk al bij 1 keer overhalen van de sleutel)
- Radio gemonteerd

Dingen die ik nog moet doen:

Nieuwe acceleratie pompje denk dat hij toch vast zit Sad
Nieuwe rubberen hoezen die aan je wielen zit met olie erin Razz weet ff niet meer hoe dat heet.
Nieuwe matjes erin Very Happy want hij mag niet vies worden Rolling Eyes

Dingen die ik nog wil gaan doen:

Uitlepelen van 2 plekken op het dakje
Plaatwerk links voor vertoond een gat Sad die wil ik gaan vervangen als hij niet al te duur is.

EN DAN HOP NAAR DE CITROEN MOBILE :$

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 25 maart 2008 08:39 PM
  [ # 11 ]

*UPDATE*

- Stoel vast gezet die was met 1 bout los. hinderlijke tik veroorzaakt dat zeg Very Happy
- Acceleratie pompje hadden we laatst eruit gehaald maar het bleek dat we maar 50% eruit hadden gehaald en de rest zat er nog vast in Razz het balletje was er toch uit :X dus hebben we eventjes een fiets lopen mollen voor die lagers Rolling Eyes en nu spuit ie weer lekker Surprisedops:
- Stikkers verwijderd van me ruitenwisser

En jah hoor helaas :X ik kon het weer niet hebben dat me dashboard niet lekker in elkaar zat. boven me kilometer teller. dus ik lekker duwen, zegt ie krak Sad  dus morgen ff naar de sloop Wink enne ook nog ff een lampje voor boven me hoofd halen want die was al door de vorige eigenaar gemold Sad

en jah verder weet ik niks meer Crying or Very sad

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 31 maart 2008 12:35 AM
  [ # 12 ]

**UPDATE**

Nou,,,, heb weer wat gemold hoor :X haha… me benzine meter heb ik aan lopen schuiven en nu is hij weer aangesloten en gaat hij niet meer omhoog Mad maarja .... weer ff een nieuwe cockpit gekocht Very Happy

Vandaag nog me geluids systeem ingebouwd. En natuurlijk kortsluiting is geen probleem voor mij Wink dus morgen ff een nieuwe zekering kopen Rolling Eyes maar heb hem wel even kunnen testen en het gaat zooooooooooooo sweeeeeeeeeeeeeettttttttttt Laughing al het roest spontaan weg Wink met:

2 x 1000watt subs.
2 x   350watt speakers.

Nog eventjes wat kabeltjes halen om het af te maken en stampen maar Cool

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 31 maart 2008 12:39 AM
  [ # 13 ]

Pas jij nou maar op dat er niet zoveel roest in zit dat hij in 2-en trilt Wink

Hrm ... heb wel ineens een leuk idee: kun je die bassen niet zo afstellen dat ze vlak voor een drempel een enorme basklap kunnen geven, zodat je nog soepeler over die heuveltjes kunt brullen Razz

Project Cabrio

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 544

- ZX 1.9d
Gepost: 31 maart 2008 11:11 PM
  [ # 14 ]

Het clubstickertje zit er al op, goedzo Cool

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 02 april 2008 02:02 PM
  [ # 15 ]

Ik mag aannemen dat de clubsticker er nog op zat, aangezien hij van een ander clublid is geweest.

Project Cabrio

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook