Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 uitrustingen? Kan het nergens meer op internet vinden.
Ook kan ik geen geschiedenis meer van terug lezen waar deze uitvoering (S6) nou onder valt.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
S6 is een milieunorm die in 1986 is ‘bedacht’, net zoals later U9 (1989), E2 (1992) enz. Het zegt dus niets over het uitrustingsniveau van je auto.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
knäckor schreef:S6 is een milieunorm die in 1986 is ‘bedacht’, net zoals later U9 (1989), E2 (1992) enz. Het zegt dus niets over het uitrustingsniveau van je auto.
OK bedankt! enig idee wat er dan in de RE allemaal zit
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Pimperklaas schreef:knäckor schreef:S6 is een milieunorm die in 1986 is ‘bedacht’, net zoals later U9 (1989), E2 (1992) enz. Het zegt dus niets over het uitrustingsniveau van je auto.
OK bedankt! enig idee wat er dan in de RE allemaal zit
http://ruecitroen.nl/Brochures/Visa/1985 Visa de auto die alles heeft/VDADAH - Pagina 22.htm
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Qua motor verschilt er ook niet zo veel aan, alleen een iets krappere hoofdsproeier en een systeem wat met behulp van vacuüm en een computertje de gasaanslag wat hoger aanhoudt (3 seconden) en vervolgens weer af laat zakken naar 800 toeren teneinde de CO uitstoot iets te beperken.
Zuiniger dan een “vuile” RE of E zijn ze ook niet echt.
Werkt het systeempje van de gasklepdemper nog?
Bij mijn S6 is het helaas overleden.
Het schakelt en koppelt ook een stuk soepeler als het nog werkt!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist