hoi,
ik ben niet zo heel erg thuis in het c15 wereldje (heb een van zn oudere broertjes de acadiane) maar zag een tijdje geleden op vakantie dat je ze destijds nog nieuw kon kopen. nu heb ik begrepen dat de c15 tot 2005 verkocht werd in frankrijk. geldt dit ook voor de familair uitvoering?
heeft iemand enig idee wat zo’n karretje (benzine) in goede staat nog moet opleveren in la douce france? (en wat betaal je dan nog aan bpm?) misschien is het wel wat. andere optie zou zo’n lelijke berlingo zijn
douwe
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb begrepen dat het erg moeilijk gaat worden om zo`n auto in te voeren omdat het een recent bouwjaar is, moet hij ook aan de eisen voldoen die dat jaar golden voor NL en dat gaat geloof ik niet lukken. Er is iemand (weet niet of dat een forumlid is) die het gelukt is, maar met heel veel moeite en hulp van Citroen Nederland.
Vergeet ook niet dat C15`s in Frankrijk hele andere waarden hebben dan in NL. Een C15 van 15 jaar oud in een redelijke staat levert daar al heel snel 1500 euro op terwijl de auto hier met moeite één derde van dat bedrag oplevert…
Tip, ze zijn in Duitsland ook verkocht (de familiale)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
maar in duitsland ook tot ca 2005?
ik zou wel een goed exemplaar willen hebben. dwz niet zo’n roestbende als mn eend en ja het moet ook wel een beetje aan de milieu eisen voldoen. dat is toch ook wel een beetje de insteek. het leek mij een leuker en goedkoper alternatief voor een renault kangoo in de 5 pers uitvoering.
maar als ik jou zo hoor zal het niet goedkoop worden en waarsch. een hoop ellende met invoeren. ik dacht nl dat die milieu eisen europees waren en niet alleen landelijk.
maar goed das duidelijk. dan mischien maar beter een bx break. ook toffe wagens
In België ook tot 2005, of het de familiale was weet ik dan weer niet.
prijzen liggen tussen de 5000 en de 7500 voor een 2005.
Is de Bpm niet hoog bij zo een recente?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het probleem is gewoon de typegoedkeuring. Omdat de Nederlandse importeur ze niet meer invoerde, is er ook geen geldige typegoedkeuring meer voorhanden en dus kan de RDW ze eigenlijk niet goedkeuren. Hetzelfde geldt voor de douane, hoe BPM berekenen over een auto waarvan geen originele nieuwprijs bestaat…
Ik dacht dat Nederland net daar soepeler in was, had toch iets te maken met de EU, eens ingeschreven in een EU land kan Nederand hem niet weigeren….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Binnen de Visa Club is er inderdaad 1 geweest die een nieuwe C15 uit België heeft gehaald, een jaar of 3 geleden gok ik. Inmiddels heeft hij die weer verkocht en een Visa Diesel uit Duitsland gehaald.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ik heb mijn C15e met achterbank zonder problemen naar NL gehaald.
Hij komt van het Belse leger,en alle papieren waren in orde.
Natuurlijk moest er wel heel wat aan gebeuren,technish gezien,maar toen dat alles goed was ,kreeg ik 2 jaar geleden mooi mijn NL kenteken,en heb nog steeds enorm veel plezier van het karretje.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
I Claudius schreef:Ik heb mijn C15e met achterbank zonder problemen naar NL gehaald.
Hij komt van het Belse leger,en alle papieren waren in orde.
Natuurlijk moest er wel heel wat aan gebeuren,technish gezien,maar toen dat alles goed was ,kreeg ik 2 jaar geleden mooi mijn NL kenteken,en heb nog steeds enorm veel plezier van het karretje.
Ja, maar toen was uwen voiture al niet nieuw meer. Of heeft het Belgische leger ze maar een week ofwa gehad?
Test
Met een CVO moet het gewoon goed gaan. Er is idd een europese goedkeuring voor en dan mag de RDW niet miepen. Je betaalt uiteraard flink wat BPM bij invoer van een redelijk nieuwe auto.
mpostma schreef:Met een CVO moet het gewoon goed gaan. Er is idd een europese goedkeuring voor en dan mag de RDW niet miepen. Je betaalt uiteraard flink wat BPM bij invoer van een redelijk nieuwe auto.
Hmm, maar er zit wel een kern van waarheid in dat als een importeur gestopt is je niet klakkeloos een kenteken krijgt.
Oudere auto’s importeren gaat dan wel goed, want in die jaren deed de importeur dat ook.
Ik denk als je een nieuwe wagen in B koopt die hier niet meer leverbaar is, je het beste dat ding eerst op een B kenteken ziet te krijgen, en dan gewoon invoert NL in. Dat zou volgens mij de meest eenvoudige klap zijn.
Maar das mijn mening….
Test