Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
cx25gtit2 schreef:
met 170 mA moet ie het 14 dagen uit kunnen houden….. (bij 60 Ah accu).... tja ??
Max een week, want een accu kan je maar half leegtrekken. Die 170 mA is dus een twee watt lampje, bijvoorbeeld een lampje in je dashbordkastje.
cx25gtit2 schreef:als ie in 1 dag / 24 uur leeg loopt, moet er 2,5 A lopen
Een niet splinternieuwe 60 Watt accu is bij 1 ampere wel praktisch leeg na 24 uur. Dat is dus gelijk aan een 12w lampje dat blijft branden.
Als je de lekstroom meet moet je één voor één de zekeringen eruit trekken om te kijken wanneer je hem kwijt bent. Blijft ie, dan is je lekstroom niet gezekerd.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
cx25gtit2 schreef:bij een slechte accu zou dat niet gebeuren, die doet ‘t gewoon niet meer lijkt me.
Ik zou toch je accu even laten doormeten; het is een kleine moeite. Het kan zijn dat je electronica soms in paniek raakt bij een slechte accu waardoor hij soms helemaal leeggetrokken wordt.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dank voor deze toelichting !
dus maar rustig op zoek. maar kan pas gericht als ik lekstroom heb…... wat dus niet constant aanwezig is. irritant zeg !
en accu check (of vervangen) kan geen kwaad.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bij het 1ste type cx wil het ook nog wel is in de centrale vergrendeling module zitten.
- loskoppelen
- accu opladen
- en dan na een dag/nacht weer proberen
edit:
lees nu op vorige pagina dat het al geprobeerd is.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de CV heeft mijn aandacht ! maar stroom verlies is daar nog niet hard vastgesteld.
ik ga zo weer eens meten…....
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mmmmm…... mijn multimeter gaf aan 0 mA. beetje gek. nee, batterij leeg !
en daar moet zo’n 12V mini penlight in. die reserve ligt in het handschoenenvakje van mijn T2 - en die staat…..... in Borculo…..
later verder
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je kan ook een lampje in serie aansluiten. De draad mag gloeien, maar gaat ie branden dan is er te veel lekstroom. Zo’n lampje is ook makkelijker “afleesbaar” dan een multimeter
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zo’n lampje zal ik wel even knutselen,
dan kan ik her en der even rommelen en dan makkelijk kijken of er wat gebeurd / het lampje aan gaat.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
aha, gelukkig - reserve batterij lag ergens anders in de buurt !
dus straks nog eens meten. plafonnière deed ‘t net nog, dus we zijn nog niet leeg !
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in rust nogmaals 12,6 mA tussen de accu pool en de klem (klem er af).
dat wordt niet anders bij Kiekert plug er op of af, ook niet na een keer op slot doen van de deuren en weer open (even klem er op gedaan daar voor).
dus nu eerst maar eens aankijken. zo kom ik niet verder op zoek naar lekstroom. gewoon af en toe Amperes checken dan maar, en ondertussen stroom-bekabeling bij langs lopen op brakke aansluitingen.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Ik zou toch je accu even laten doormeten; het is een kleine moeite.
Ook je reserve-accu
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik ben zelf niet zo’n sleutelaar, maar zijn er misschien nog voor de lekstroom werkzaamheden uitgevoerd? Onder de motorkap?
TRSarno schreef:Ik ben zelf niet zo’n sleutelaar, maar zijn er misschien nog voor de lekstroom werkzaamheden uitgevoerd? Onder de motorkap?
bv.het reserve wiel wild terug gelegd,waardoor je misschien onbewust achter een draadboom ben blijven hangen
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb nu vooralsnog niks meer kunnen vaststellen ....
een keer is de accu dus leeggelopen in korte tijd…. hoe / wat / waarom is niet duidelijk.
en ik kan niks traceren als er niks gebeurd aan verlies.
ik blijf dus checken tot ik een moment heb met hoog verbruik / verlies in rust. tot dan kan ik alleen maar rondje stekkers/bedrading maken (kan nooit kwaad)
net gemeten, en had ik 0 mA tussen accu-pool en klem !
dat is toch ook gek. dash klokje moet ook wat nemen.
(er zit een nieuwe batterij in met digi multi meter)
eerder had ik 12,6 mA en nu 0 ??!! hoe kan dat ?? is die 12,6 dan ook nog te veel ??
iemand anders in een 2400i (ogenschijnlijk) zonder problemen had 10 mA. met 2,6 mA extra loopt die accu toch niet leeg ??
kan iemand anders op een 2400i nog eens checken wat er loopt tussen de losse + klem en de + accu-pool in rust, contact uit ??
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zo’n multimeter kan maar een relatief kleine lekstroom meten, kijk even op de specs, maar volgens mij max 200mA. De kans bestaat dat de lekstroom te groot is voor de multimeter. Ik zou in dit geval altijd meten met een lampje, veel betrouwbaarder dan een multimeter
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi