CV geeft ook vaak problemen bij de bekabeling van de linkervoordeur. Tussen de deur en de stijl willen ze nog al eens breken. Dan krijg je dezelfde klachten. Wel contact deuren netjes op slot, geen contact niks geen deuren meer open enz.
dynamo lijkt me zeker niet goed, even doormeten. Koolborstels of revisie.
succes Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zijn er verschillende uitvoeringen ?
dan probeer ik die eens te vervangen (eerst nog een zien te vinden)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
zie eerdere berichten van Waterman: meten is weten. 14.4 volt op de accu polen bij opladen.
op marktplaats zie ik er zo al 2 staan dus check het model en sla je slag.
succes
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Robin Visser schreef:De meisjes goed in de smiezen houden. Anders verzuipen ze. En weghouden van Benno L.
Mag ik zeggen dat ik dat een tikkeltje ongepaste opmerking vind?
Als ik het verhaal over de snelheidsmeter zo lees, klopt het dan dat de regressieve werking van de DIRAVI nog wel functioneert (anders gaat de auto op snelheid gigantisch licht sturen)? Mocht dat niet zo zijn, dan kun je de tandwieltjes in het tellerhuis verdenken.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Robin Visser schreef:De meisjes goed in de smiezen houden. Anders verzuipen ze. En weghouden van Benno L.
Mag ik zeggen dat ik dat een tikkeltje ongepaste opmerking vind?
Dat mag je vinden. Jim en ik zien elkaar vaker en wat mij betreft slechts als grap bedoeld in antwoord op de vraag wat te doen. Niks meer en niks minder en zeker niet iets om erachter te zoeken. Sorry aan al diegenen die hier aanstoot aan hebben genomen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het heeft niks met Jim te maken, ik vind het in z’n algemeenheid ongepast om over zo’n onderwerp grappen te maken. Hoe denk je dat het is als familieleden of bekenden van de diverse slachtoffers op de naam van de dader Googlen en ze komen bij dit topic terecht? Zeker gezien jouw beroep snap ik niet dat je aangaande dit soort kwesties niet wat meer voorzichtigheid betracht.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Als advocaat kan ik iedereen oprecht adviseren zijn kinderen weg te houden van Benno L. Daar lijkt me niks mis mee. Ik denk dat de ouders van de slachtoffers daar net zo over denken. Hierover worden we het kennlijk niet eens en ik heb voor een ieder die Bennograppen niet kan waarderen sorry gezegd. En dus over tot de Prestige-orde van de dag wat mij betreft.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
al iets gevonden, naast een lege en dode accu, de massa klem zat niet strak !!!
dan laadt ie nooit goed, en werkt er niks lekker. grrrrrrr!!!!!
had de accu vaker aan de lader, om em goed te houden, maar als ie dan matig contact maakt…... tel uit je winst.
die accu heb ik niet ingebouwd !! die heb ik wel eens los gehad voor bijladen, maar de massa nooit!
net een nieuwe accu opgepikt, die er in, en kijken of ik weer in de clear ben.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
buiten de ene geparkeerd (min 3!!), anders kan ik er niet bij.
de Prestige staat in ieder geval binnen, maar daar is ´t ook niet warm…..
oude accu bijna 7 volt, na opladen, dus overleden !
nieuwe accu 12,5 volt, dus OK !
nieuwe er in, klemmen lekker vast. en direct starten…. mmmmmm….... dat voelt goed !
nu meten: 14,3 bij stationair, 14,4 bij gassen
dan doet de dynamo het tenminste gewoon !!!
maar, toen nog wel een rood accu lampje op ´t dash
nogmaals meten - echt 14,3 volt. klopje op ´t dash boven het tellerblok, en lampje is uit
zal wel matig contact zijn in het tellerblok…. doen we later weer een keer. die moet toch nog open (km teller staat stil)
ik denk dat ik mijn electriciteit maar even voor OK verklaar nu. nu laat ik haar eens aan de accu vastzitten, kijken of ie zo stabiel blijft. had eerder het idee dat ie ergens lekte…... maar ws. is dit het simpele euvel, massa accu klem niet lekker vast.
die massa accuklem met bekabeling naar dat massapunt op de linker binnenkant is een beetje brak. maar eens kijken of ik ergens een nieuwe accuklem met nieuwe dynamo/massa bekabeling op kan pikken en er in kan bouwen.
tips hiervoor waar dit te vinden is ??
Totaal aantal Berichten: 440
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
mooi dat je het gevonden hebt!
Als de kilometerteller het niet doet, kan dat ook in de kabel zitten. Bij het LHM vaatje zit een koppelstuk in die kabel, probeer daar eerst eens wat te wroeten…
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
daar zit bij mij een cruise control sensor tussen.
die zal toch niet…...
zal die eens er tussen uit halen !
het kan ook de draaiende rol zijn van de km teller zelf…...
of lager bij de splitter…..
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als de snelheidsmeter gewoon werkt, zit het niet in de kabel maar zit het in het in de snelheidsmeter-kilometerteller zelf. De teller is soms te repareren, CX-basis levert een nieuw wormwieltje (ik heb nog een goede gebruikte liggen, bij mij lag het daar dus niet aan toen de dagteller het begaf ...).
Totaal aantal Berichten: 440
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen. Hij geeft dus wel aan hoe hard je rijd, maar de kilometers worden niet opgeteld.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb straks een NOS (New Old Stock) km-teller binnen.
even wachten tot ‘t ietsje warmer is buiten, dan kijk ik er eens naar.
nu kan ik in ieder geval weer normaal starten/rijden met mijn accu en stroom weer OK !
nog tips voor zelf custom nieuwe massa accu klem + draad ?
Het ziet er naar uit, dat de naast de GTI turbo dus ook deze weer gaat zweven. Leuk, leuk, leuk. Tja, dan kom ik hier ‘cruise control’ tegen. Dat was ik haast vergeten. Remeninder dat dit tzt bij de reparatie gelijk moet worden meegenomen.