Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ronvanzon schreef:Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen. Hij geeft dus wel aan hoe hard je rijd, maar de kilometers worden niet opgeteld.
Ron
eehhh. wellicht was ik onduidelijk.
snelheidsindicator (en km stand) staan stil. maar ik ga zoeken als het een paar graden warmer is. starten doet ze tenminste !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 440
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
dus toch, ik zou de auto met de neus richting lentezonnetje zetten, en eerst de kabel eens wieberen. Niet te lang wachten, de zon is snel weer te laag om nog te kunnen genieten…
Succes!
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
cx25gtit2 schreef:update:
vele uurtjes reeds gedaan, en er volgen vast nog wel meer.
het resultaat:.
.
.
tja, ook nieuwe slangklemmen geplaatst. dat vond de 28jr oude bovenste koelvloeistof slang tussen de radiator en waterpomp niet leuk - scheurde door tijdens rijden op de ring A12, en een fontein van KVS volgde. dus stoppen, wilde de motor niet warm laten worden. WW erbij, ik had zelf geen gereedschap en geen KVS.
klusje van 5 min. slang in gekort, er weer op, bijvullen en weer verder.optisch moeten nog wat zaken gebeuren. vinyl besteld, ook ABC stijl bekleding. verder leer nog bij werken, a la Ree van hier, met spullen van de leerlooier, en wat knopen erbij plaatsen. houd je bezig.
als ik nog wat kiekjes heb, volgen die wel.
Soms ben je aan het googlen en kom je iets tegen waarvan je denkt he dat is me bekend.
Laat ik nou die man zijn die deze CX een veilig plekje gegeven heb en daarbij ook de bestuurder natuurlijk.
Juist die een Xantia V6 Automaat bezit zoals even verder genoemd.
Sterker nog ik heb ook een foto van deze situatie alleen dan staat de sleep wagen nog aan de achterkant van de CX.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Ja ook maar even de moeite genomen de foto van mij van dit exclusieve moment opgezocht.
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
heeee, das grappig, het cirkeltje is weer rond zo !
komen we elkaar weer tegen !! dank voor het opzoeken van jouw foto moment. CX-en kom je vast niet vaak tegen denk ik.
ik hoop dat je de Xant weer aan de praat krijgt !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ik kom de Citroën sowieso weinig tegen met echte pech. ik tel een lekkeband niet meer gezien iedereen die wel kan krijgen. de meeste citroëns hebben ook wel goede baasjes die normaal onderhoudt laten plegen. Maar je kan niet alles voor zijn zoals in jou geval. ik heb nog niet mee gemaakt dat een Citroen zijn baasje echt heeft laten staan in de zin van niet meer aan de praat te krijgen. het zal ongetwijfeld wel gebeuren. Maar werk nu 2.5 jaar bij de ANWB en de snelweg incidenten zijn allemaal wel rijdend weg gegaan. 3 werf hoera voor Citroën want er zijn merken die brengen het er echt slechter vanaf.
AX Liberty 1.1 ‘92
Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dit vind ik nou gaaf om te zien/lezen En het laat direct het mooie zien van het internet en in het bijzonder van zo een forum. Top!
Way out in the water, see it swimming.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
verder staat mijn Prestige helaas wat te veel stil. eerst de andere de laatste dingetjes in orde maken voor het CX uitje naar Parijs.
dan weer eens verder kijken.
@ R. Nicolaas: wellicht tot ziens, dan liever op een leuke meeting, en niet naast de snelweg !!
@ cx25gtit2 : Ja die kans zit er in ik hoop ook dat het een meeting is of vrolijk zwaaiend langs zwevend op de weg.
@ Nelis Infra : Ja ik heb een van de weinige beroepen waar in je dit soort momenten kan krijgen. vindt het in elk geval erg leuk!
AX Liberty 1.1 ‘92
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ondanks een (half) slapend project heeft ze ook APK nodig. dus uit de schuur en afgestoft. met volle accu direct starten !!
er heen rijden was eigenlijk weer heerlijk ! een 2400i heeft zeker pit en het zweeft toch wel lekker in die serie 1 (Prestige).
remmen was misschien wat minder, maar deed het wel op dat stuk - rustig aan gezweefd.
maar de remmerij was wel APK afkeur
geen volle remkracht zoals hoort bij een CX bij vol op de rem…
voorlopig idee is de remservo die het loodje heeft gelegd.
daar kan je overigens ook ze lekker bij, met airco en extra hydraulisch leidingwerk vanuit de hydraulisch bekrachtigde koppeling die er naast zit….
morgen hoor ik meer.
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Gewoon eerst de remmen uit elkaar halen (bij de wielen dus) voordat je aan de remservo gaat werken/denken.
De remzuigers kunnen namelijk simpelweg vastzitten door…..stilstand!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ook mijn CX remde wat minder na te weinig gebruik. Of eigenlijk moet ik zeggen dat de uit te oefenen druk op het rempedaal hoger was dan ik verwachtte, de auto remde wel goed verder. Ik heb daarom laatst een flink aantal keren echt hard geremd op een lege weg. Dat maakte een gigantisch verschil en mijn dame remt weer kaarsrecht als een tierelier. Misschien een tip?
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb eigenlijk nooit een probleem gehad met remmen, maar altijd rustig gereden, (gelukkig) nooit een noodstop nodig gehad.
daarmee ging remmen eigenlijk afdoende. maar nu kwam dus naar voren dat ie die noodstop eigenlijk niet kan maken…. dus APK afkeur.
het was niet helemaal duidelijk voor mijn garagist….
ontluchten, remmen zelf controleren, allemaal in orde. dus stroomopwaarts gegaan, en toch maar die servo vervangen. maar probleem bleef….?!
het bleek dat er 2 aansluitingen op de remservo nier goed zaten, die waren omgewisseld !!
mijn garagist snapte het niet, en heeft een andere CX er naast gezet om te vergelijken, zelfs nog een hulplijn ingezet, maar dat was dus echt zo…. en de boel lijkt heel origineel aangelegd, niet het idee van nieuwe leidingen die er later in geprutst zijn.
dit had hij ook niet eerder gezien…...
die 2 omgewisseld, zoals het hoort en is weer alles goed !
apart hè ?
Totaal aantal Berichten: 1063
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
wat een raar verhaal….
... mijn CX heeft ook lang stilgestaan, en staat soms ook wel langer stil. Ook nooit problemen met de remmen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
....zeker een raar verhaal.
de veronderstelling is nu dat deze configuratie mogelijk af-fabriek zo moet hebben gezeten.
de boel zit zodanig netjes op zijn plek dat het lijkt dat er nooit is gebeund op deze plek (of elders).
kan dit ? kan je 2 leidingen op de rem servo omwisselen, en dat ie dan wel remt, maar niet maximaal… ??