Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb ergens een schema waar alle computers en modules op staan zal eens effe zoeken.
Is een A3 formaat,zweeft ook ergens over internet is een kleuren exemplaar.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Als je die hebt Frank, graag.
@ Arjan, bij de 2400inj zit rechts de bobine, verder geen relais.
Vergelijkbaar (dubbel) relais zit links.
Geen AEI box boven de accu. Is nog een beetje zoeken en tegelijk ontdekken dus.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb um gevonden,zal eens kijken of ik um in kan scannen,anders gaat hij op de post.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Super !
Als het je lukt om em in tte scannen mag ie per email.
Ook kan je hem op picasa zetten.
In Haynes staat wel wat, maar is een beetje zoeken. Overzicht electrisch schema zit daar in.
In de Olving vraagbak staat een uitleg L-Jetronic met de losse delen, en gedetailleerd electrisch circuit van het injectie systeem. Ook met de nummers op de aansluit plug op de ECU/modulator. Dat vond ik niet in Haynes. Dus dat helpt mij om mijn storing te lokaliseren.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wanneer verloopt de APK Jim? Hou je rekening met die achterlijk hoge boetes als je de kar ook maar een dag zonder APK hebt staan?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:Voor de APK (ondertussen al voorbij de datum) schors ik haar maar even….. Dan heb ik even speling om te zoeken.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
cx25gtit2 schreef:Geschorst. Nu tijd om te zoeken.
Ik wil graag de ECU ook controleren, in ieder geval de aansluitplug. Die zit dus links ergens bij een 2400 inj., maar waar ? lastig te bereiken ?
Bij een serie 1 2.4 zit de ECU in het interieur, deze zit aan de bestuurderszijde aan de linkse kant van het stuurwiel onder het bergvakje.
Je kan de stekker er afhalen zonder het bergvakje te demonteren, dit kan langs een uitsparing van de metalen bekleding boven het koppelingspedaal.
Het is niet echt goed toegankelijk je zal je in verschillende bochten moeten wringen maar het lukt.
Om de ECU er uit te halen moet je de hele bekleding onder het stuurwiel demonteren (die zit ook nog vast met 2 bouten in de motoruimte)
Heb je al getest of je onsteking hebt?
Als de ECU geen signaal krijgt dat de motor draait zal hij het brandstofpomprelais ook niet bekrachtigen.
Dit siginaal komt (als ik mij goed herinner) van de sensor in de stroomverdeler (impulsgever).
Als hier een Ducellier impulsgever inzit kan deze stuk zijn, dit heb ik al meermaals voorgehad bij mijn Prestige.
Succes!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als ik het goed heb moet de brandstofpomp 1 seconde draaien zodra je het contact aanzet ZONDER draaiende motor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij de CX 2.4i en 2.5iT1 is dit niet het geval, dat heb ik al meermaals getest bij verschillende wagens.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Then I stand corrected…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Als ik het goed heb moet de brandstofpomp 1 seconde draaien zodra je het contact aanzet ZONDER draaiende motor.
DS injectie doet dat wel, misschien daarmee verward? Dan zit je er niet eens zo ver naast
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb inderdaad ervaring met de ds IE en mijn sm IE. Van cx alleen met de 2400 en de TRD.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
trxke schreef:Bij de CX 2.4i en 2.5iT1 is dit niet het geval, dat heb ik al meermaals getest bij verschillende wagens.
Dat klopt helemaal.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dank voor de reacties.
Goed om te weten dat de benzinepomp niet draait in de 1e sec met contact aan.
Tot nu toe geen brakke connectors gevonden, maar ik wil de connector van de ECU controleren.
ECU gevonden:
Maar die plug wil er nog niet zo maar af. Er zit iets van een vergrendeling over heen of zo… ?
Lastig te zien…. weet iemand hoe die vast zit ?
Overzicht L-Jetronic onderdelen uit de Olving vraagbak, dan weet ik een beetje wat / hoe / waar:
Elektrische overzicht er bij :
Links boven is de ontsteking aangegeven, die ontvangt dus een signaal van het verdeler huis (zie elektrisch schema er boven) op aansluitpunt nr. 1.
Ook GEEN vonk overigens….. Dus eerder die stroomverdeler met impulsgever zodat de ECu niet getriggert wordt ? of toch de ECU modulator kast…. ? Heb nog niet iets door kunnen meten…. Heb het gevoel dat ik aan het begin van de speurtocht zit… (ik probeer een en ander te doorgronden).
Hier mijn geopende Ducellier stroomverdeler die ik aan boord heb. Die heeft dus blijkbaar een impuls gever. Maar die moet onder deze verdeler arm zitten ergens….. ?
Tips over bovenstaande zijn welkom
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De rotor kun je eraf trekken naar boven,daarna kun je het plastic kapje verwijderen en daaronder zit je pulsgever.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.