Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Vd middenconsole waren de bovenste bevestigingen afgebroken, waar het bovenste deel voor de radio vast geschroefd zit. 2 links, 2 rechts.
Had een andere liggen. Ook de RVS trim over gezet, die is nu ook zonder beschadigingen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Filmpje van het interieur op Flickr.
De stoelen eruit was een gedoe, met de inbus-bouten in de rails vd voorstoelen die voor een deel dol waren gedraaid.
Het tapijt op de vloer kon zo industrieel worden gereinigd, is die weer netjes en schoon.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Vraag:
Deze dash/ lunule afdekking met zwart leer kwam ik een keer tegen op Citromobiel. Die leek me wel leuk voor in mijn interieur.
Het lijkt me een af-fabriek product. Maar… welk model serie 1 had zoiets ? Prestige of GTi Turbo (die heeft een stuur deels in leer)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
De airco is volledig nagekeken/hersteld, met gebruik van nieuwe onderdelen.
Daarvoor nieuwe airco-slangen, met de aansluitnippels nu tussen de slangen gemonteerd.
Nieuwe droger en pomp.
Nieuwe condensor
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Daarbij als airco toevoeging het volgende:
Uit een donor-Prestige (R.I.P.) bedoeld voor export, is de achterste airco unit over genomen, geplaatst in de mijne. (Ik had het hele systeem in zn geheel over genomen)
In de kofferbak zit een 2e airco verdamper. Die blaast dan koude lucht via 4 ventilatie roosters thv de hoedenplank. Dit systeem gaat simultaan mee met de standaard / fabriek airco voorin.
Citroen paste fabriek - CX Prestiges aan met een aangepaste kabelboom, en de verdamper-unit achterin, die volledig werd ingebouwd. Zelfs met een 2e dynamo gemonteerd boven de aircopomp, of een versterkte 100A dynamo. Dit voor afdoende stroom aan boord met de extra unit achterin.
Deze staan in de Citroen boeken vermeld als “Citroen CX PO-GE” wat staat voor Pays d’Outre-mer, equipement Grande-Exportation. Om dan naar warme oorden te worden geëxporteerd, zoals bv Japan, Saoedi-Arabië, Australië, midden en zuid Amerika.
De oude slangen en koppelingen zijn gebruikt als voorbeeld, om met nieuwe koppelingen en slangen alles nieuw op te bouwen.
Hier zie je de oude airco pomp, 2e dynamo, airco slangen, speciale goot voor onder de auto door,
de 2e / achter verdamper unit met blower, afdekking specifiek voor deze unit in de kofferruimte.
Hoedenplank afdekking met de 4 ventilatie roosters.
En een metalen constructie om vanuit de verdamper unit de koude lucht te verdelen naar de 4 uitblaas/ventilatie roosters. Die zit tussen de verdamper unit en de hoedenplank.
Ik had ook van de donor de middenconsole compleet, ook met bediening en kabelboom. Hier zaten ook T-koppelingen voor de aftakking van airco slangen naar achteren. (hieronder te zien)
en in mijn auto zit dit er :
De oude middenconsole met(afgeknipte) kabelboom en aansluiting is gebruikt als voorbeeld. Vervolgens is de achter unit aangesloten aan de bestaande bediening in mijn Prestige, met een eigen gezekerde plus, op een relais. Daarmee is dat deel voor de aansturing gekopieerd met nieuwe bedrading.
Een behoorlijke klus voor mn garage. Maar omdat er nieuwe onderdelen werd gebruikt, was het wel op te bouwen, met gebruik/voorbeeld van de oude delen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Leuk, heb ooit een ds gezien met airco in de kofferbak.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
cx25gtit2 schreef:
Hé! Een originele cruise control! Hoe bevalt dat ding?
Ik wil nog een keer bedieningsunit namaken / 3D printen, en die dan aan m’n aftermarkt CC knopen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
cx25gtit2 schreef:
Wat gaaf, een originele achterste airco unit! Leuk, dit soort zeldzame opties!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ja, precies dat, en leuk om zoiets toe te voegen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Nielsje schreef:
Hé! Een originele cruise control! Hoe bevalt dat ding?
Ik wil nog een keer bedieningsunit namaken / 3D printen, en die dan aan m’n aftermarkt CC knopen.
Dat bevalt zeker.
In mn andere zit een moderne John Gold, die werkt wel iets strakker mbt vast houden van de ingestelde snelheid. Deze van Citroen stelt tijdens het rijden minimaal iets bij steeds. Dan varieert de snelheid ook minimaal. Maar dus nog meer zweefgevoel erbij dan.
Kan jij 3D printen ? Ik had zelf lopen zoeken voor CC onderdelen, meerdere onderdelen gekocht. Uiteindelijk had ik te veel, maar in ieder geval 1 complete set die in mn Prestige is gegaan. Ik heb zeker nog een losse bedienunit, die wil ik monteren in mn serie 2 (zoals jij ook dat idee hebt).
Die zou je dan wel na kunnen maken dan. Of zelfs in een ruimer aanbod voorzien, als er meer animo is.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik weet is de bedieningsunit in het interieur van een serie 1 anders dan van een serie 2.
Serie 1, een spitse punt aan de achterkant.
Serie 2, een afgekapte punt met platte kant.