Dat wordt een regelrechte gris espadon top-ontmoeting !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
eh… ik moet zeggen, mijne is helemaal overgespoten, van binnen en buiten.
en ik denk dat dit geen gris espadon is, maar lijkt eerder de kant van gris vulcain op te gaan. maar houd er maar eens een CX kleuren kaart naast…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Een top-ontmoeting blijft het met een Pallas en een Prestige, beiden full options.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij heeft ook nog een leuke Turbo 2 om ernaast te zetten
Ik een SM….. Voorlopig alleen van NOREV
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Robin Visser schreef:......... beiden full options.
ehhh…. mijne is nogal kaal hoor, op dit moment.
slechts een gedeeltelijk interieur, wat nog verder gestript gaat worden.
het tapijt gaat eruit, moet gereinigd worden (was ooit een lichte creme kleur). dan heb ik gelijk vrij baan op de metalen vloer, dan aanpakken wat ik aan eventuele rottigheden tegen kom. doe ik liever nu dan later over een paar jaar als ik opeens een fred-flintstone auto heb, waarbij je moet meetrappen op het wegdek. (denk dat het overigens wel meevalt.)
een en andere af isoleren tegen geluid (beetje Dynamat proberen).
dan leer delen netjes maken / bijwerken waar nodig, wat knopen terug plaatsen. ook de deurpanelen….. passende middenarmsteun al wel voorhanden.
wat electrische zaken.
radiootje erin, met wat adequate speakers. (wellicht langs bij de audioman van Robin)
airco revisie (nog niet geprobeerd, ga er van uit dat ie het niet doet).
velgen stralen + spuiten, dan kunnen mijn nieuwe (NOS) wieldoppen er op, dat ook weer check.
verder de INOX buitendelen (bumpers en zo) polijsten. iemand goed adresje ??
nieuwe koplampen (die met aparte verstralers) liggen ook klaar. net als een NOS grille.
nog te dubben voor wel/niet cruisecontrol….
tegen die tijd is ze toonbaar (dit draadje loopt dus nog wel even…......)
idd, een CX is nooit klaar. maar ze rijdt !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Wat betreft het polijsten, denk ik dat iedere plaatwerker met zo’n polijstmachine je op weg helpt. Ik weeter inderdaad nog wel één, maar die is al met een SM bezig. Van die kar ga ik trouwens zelf de onderdeeltjes poetsen als er aam wordt gewerkt. Wat betreft eventuele gaten in de bodem, blijf ik bij elke gelegenheid pleiten voor op maat stukken erin lassen en niet ‘op te lassen’. Het gaat geheid fout, zo weet ik uit ervaring. En cruisecontrol, dat lijkt me ook gaaf. Jammer alleen, dat de bediening niet mooi is bevestigd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
interieur en opbouwen is nog niet klaar, maar alvast een update:
weer terug van een bezoekje aan Borculo !
in een flits door de APK !!
alleen even lampje van stadslicht vervangen. verder helemaal prima - haha !
verder gedaan:
airco check. was iets met losse bedrading waardoor die niet aansloeg, maar doet ‘t nu ook weer !! systeem is nog dicht, en dus afgevuld. chill chill !!
dimlampen-aan verklikkertje er bij geplaatst, uit een serie 2. pieieieieieiep !!
handig toch ?
vertragings relais erbij geplaatst (ook uit een serie 2), zodat de plafonnière nog even aan blijft na het sluiten van de deuren. chique chique !!
en ja hoor, een complete originele cruise control unit er in !! ha ha !!
ik moet zeggen, in vergelijking met mijn John Gold in mijn T2, is deze ietsje meer zoekende mbt het vasthouden van de snelheid. maar het is dan ook 30 jaar oude technologie. vind het al gaaf dat ie er in zit, en werkt !! mogelijk kan ik het mechanische deel onder het reserve wiel nog ietsje stellen , zodat daar geen speling in zit.
ik heb nog wat reserve onderdelen voor iemand die aan een dergelijk systeem wil klussen.
alleen ze start niet meer…..... ???
had ze af en toe, accu nagenoeg leeg. maar werd ook niet veel gebruikt.
alleen nu weer. ene keer paar dagen staan en wel gewoon starten! dan andere dag (na 1 nacht) accu leeg en start dus niet.
bij een slechte accu zou dat niet gebeuren, die doet ‘t gewoon niet meer lijkt me.
nu is er de verdenking op een lekstroom. mogelijk uit de hoek van de centrale vergrendeling…..
alleen dus niet consequent aanwezig, en dus lastig te testen/vinden.
accu staat nu aan de lader. als ie vol is, gooi ik het Kiekert relais er eens af, en probeer ‘t nog eens.
omdat ‘t niet consequent aanwezig is, heeft Citroville ‘t ook nog niet kunnen verhelpen…....
zou je ook niet kunnen meten of er Amperes lopen over de accupolen met dit probleem van lekstroom met dit relais er nog in en dan vervolgens er uit ?? of is dat niet meetbaar ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie vooruitgang weer
Heb je foto’s van de cruise control?
Die lekstroom vind je ook wel weer, ligt het niet aan de vertraging van de binnenverlichting?
Of het was de rede dat de airco afgekoppeld was?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat lijkt me meetbaar. Plus loshalen, meter tussen de accu en de plusdraad. Zolang je dan maar niet gaat starten want dan ontploft je metertje
Heeft een CX ook zo’n leuk systeem voor de kofferbakverlichting, met een kogeltje? Dan zou ik die ook even checken. Die kunnen soms blijven plakken in de aan-stand.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nog even geen foto van ‘t systeem er in, maar zal wat maken !
bijlage is een deel van de onderdelen die gebruikt zijn, niet alles.
verder zit de bediening zoals ie hoort links op ‘t dash.
nu weet ik nog helemaal niet waar ik ‘t moet zoeken….. ja, dat vertragings relais kan ook. maar nu kan alles nog.
moet nog even controleren wat er met de airco electriek loos was.
ik ga er nog even van uit dat ‘t de accu niet is.
dus opladen en maar gaan meten !
als ik lekstroom heb over de accu-polen, kan ik verder de delen bij langs lopen. over de zekeringen, Kiekert relais, vertragingsrelais, ........ deuren zijn nog open, dus kan ik zo de stekkers van de CV motoren los halen. kijk of dat van invloed is. wordt een leuke zoektocht. ik wil ‘t wel graag verholpen hebben.
een collega op ‘t werk (classic car rally’s) heeft in de auto’s een massa schakelaar…... tja, dat kan ook nog. maar minder chique.
en het kogeltje in de kofferbak plakt niet. licht gaat zeker uit.
verdere tips voor deze zoektocht zijn welkom
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Midfriesland schreef:Dat lijkt me meetbaar. Plus loshalen, meter tussen de accu en de plusdraad.
aldus geschiedde !
accu lekker opgeladen, vandaag zat ie op 13 volt. Hiermee start ie prima !! overigens pas gestart na paar oriënterende metingen of er stroom loopt over de accu - klem:
eerste meting gaf 170 mA tussen de accu pool en de klem…... ??!! lijkt me wat veel !! alleen later niet meer vast kunnen stellen…. ??
tussendoor 0 mA ??? kan ook niet denk ik dan…. ??
later/uiteindelijk bleef ie constant op 12,9 mA
ik heb eerst dat Kiekert relais vd CV er uit gegooid (stekker los). toen weer gaan meten. daarna had ik die 170 mA niet meer. maar met opnieuw inpluggen bleef ie uiteindelijk op 13 mA hangen… (tussendoor even 0 mA gehad….. ??).
ik heb er dus nog geen vast patroon in ontdekt bij deze eerste metingen. met kiekert in of uit geplugd veranderde er later niks meer. wel een keer bij dat relais een klik gehoord.
vraag:
bij een 2400i is er altijd wat stroom verbruik (mechanische dash klokje loopt altijd - ratelt zelfs) bij het contact uit.
is dat verbruik normaal iets van 13 mA ??
kan anders iemand zijn + er eens afgooien en zelf eens meten ??
170 mA had ik kortdurend. dat is te veel ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Je kunt het uitrekenen: een accu is bijvoorbeeld 60 Ah, dus kan 60 / 0.013 = 4615 uur = 192 dagen lang deze stroom leveren. Waarschijnlijk is er dus een andere verbruiker, bv die vreemde 170 mA die blijkbaar af en toe aan/uit gaat.
Wat wilde suggesties:
ik heb ook een tijd mysterieuze lekstromen gehad waardoor de CX na zo’n 2 weken stilstand niet meer startte. Ik had toen de indruk dat het door een CD-wisselaar werd veroorzaakt. Die geeft ook even een stroompiek bij het aansluiten van de accupolen.
Heeft de auto geen alarminstallatie die problemen kan veroorzaken?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
al van een andere 2400i vernomen dat die 10 mA heeft lopen over de accu-polen in rust. mijne 13 mA, dus dat is zo gek nog niet. daar moet ie het wel een tijdje mee uit kunnen houden (dank je fluidphreak voor de rekensom !).
met 170 mA moet ie het 14 dagen uit kunnen houden….. (bij 60 Ah accu).... tja ??
als ie in 1 dag / 24 uur leeg loopt, moet er 2,5 A lopen nu was ie dan niet helemaal leeg, maar de startmotor wilde nog maar een paar keer rond, en toen was er niet genoeg juice meer…...
nu bedenken waar ik lekstroom kan hebben….. ik ga de CX maar even nauwgezet in de gaten houden, met af en toe de klem er af, en kijken wat er loopt aan amperes….. als ie op 10-13 mA blijft heb ik nog geen lekstroom ergens. pas bij hogere waarden kan ik op zoek ! zal ook nog eens situaties proberen met de CV open/dicht doen, verlichting en zo.
verder de bekabeling rondom controleren.
heb geen radio en geen wisselaar aan boord. er hangen wat losse draden aldaar. ook niet heel netjes, zal die eens fatsoeneren, zodat er daar niks kan gebeuren.
geen alarm of wat dan ook…...
tips zijn welkom !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje