O nee
Daar is de apk weer.
Scheur in de ashoes linksbuiten. (lijkt wel voetbal)
Nu heb ik al een universele hoes en wil ik deze er over trekken.
Ik hoor hier verschillende verhalen over. Van niet te doen tot een goede klus.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Re: ashoes linksbuiten
bougie schreef:O nee
Daar is de apk weer.
Scheur in de ashoes linksbuiten. (lijkt wel voetbal)
Nu heb ik al een universele hoes en wil ik deze er over trekken.
Ik hoor hier verschillende verhalen over. Van niet te doen tot een goede klus.
Heeft iemand hier ervaring mee?Groet
Gewoon de homokineet van de as tikken en dan flap je er zo een verse complete hoes omheen. Hooguit een half uurtje werk. Waarom een universele hoes met een slechte pasvorm terwijl een passende ggoede hoes hooguit 15 EUR kost?
Hiep Hoi,
Waar komt deze dan los? Is dat bij de buitenste homonineet of de binnenste? Moet ik dan nog oppassen dat de as niet uit de bak klapt?
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
bougie schreef:Hiep Hoi,
Waar komt deze dan los? Is dat bij de buitenste homonineet of de binnenste? Moet ik dan nog oppassen dat de as niet uit de bak klapt?
De homokineet IS de buitenste. (binnenste is een tripoide koppelling).
Hij zit gewoon met een veerringetje geborgd.
Dus,
-auto op bokken (beide kanten) en de vering daarna in de laagste stand zetten (deze stand maakt het losmaken van de fuseekogel mogelijk)
-wiel los
-aandrijfasmoer los
-fuseekogelmoer los
-met trekker fuseekogel losmaken van fusee
-as van achteruit de de fusee trekken.
PAS OP dat ie niet uit de bak schiet (bij de lange as met tussenlager heb je daar geen last van). Dus evt. de as ergens met een tie-wrap of grip tang handig vastzetten. Als de as uit de bak schiet flikkert alle bakolie eruit.
- nu de ashoes plus klemmen eraf snijden/knippen of terugschuiven als je hem ondanks de scheur verder heel wilt houden
- houdt de as goed tegen met je hand en tik dan met een ferme mep van een vuistje de homokineet eraf.
- let erof of het ringetje is heel gebleven. Zo ja. zet de boel weer in elkaar. Zo nee, dan moet je de homokineet gaan uitmesten om de resten van het ringetje eruit te vissen.
En natuurlijk succes toegewenst!