Hoi,
Bij mijn C4P (5d) veroorzaken de achterste deuren lakbeschadiging. Meer bepaald aan de overgang van de vensters. Daar gaat de rubber over naar een klein stuk hardere plastiek die op zijn beurt de lak wegschuurt. Ik heb de kleur Icaré en ik kan mij voorstellen dat het heel wat minder opvalt bij een minder donkere kleur. De lak is er al af tot op de ondergrond verf (kleine stipjes + krassen).
Heeft nog iemand dit fenomeen?
De dealer is reeds verwittigd en heeft foto’s genomen om dit voor te leggen aan de hoofdzetel in Brussel.[/img]
1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV
Re: C4P (5d) Lak beschadiging aan achterste deuren
ToViNi schreef:Hoi,
Bij mijn C4P (5d) veroorzaken de achterste deuren lakbeschadiging. Meer bepaald aan de overgang van de vensters. Daar gaat de rubber over naar een klein stuk hardere plastiek die op zijn beurt de lak wegschuurt. Ik heb de kleur Icaré en ik kan mij voorstellen dat het heel wat minder opvalt bij een minder donkere kleur. De lak is er al af tot op de ondergrond verf (kleine stipjes + krassen).Heeft nog iemand dit fenomeen?
Ik heb (helaas) dezelfde lakbeschadigingen aan mijn C4P. Dit heb ik reeds met foto’s gemeld aan de dealer. Het schijnt een bekend probleem te zijn bij Citroën. Volgens de dealer zoekt Citroën nog naar een oplossing. Wat ik mij alleen afvraag of alleen de eerste types hier last van hebben. Mijn C4P is van mei 2007. Hebben mensen met nieuwere modelen hier ook last van?
Hierbij 2 foto’s.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Hoi,
De mijne is van januari 2008. Hij is nog maar 2 maand oud en de lak is er al deels vanaf.
Ikzelf kan geen foto’s nemen maar het ziet er hetzelfde uit als de foto’s boven van rymt
1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
(dame is van april ‘07)
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Sjoerd, begrijp ik van jouw dito dat de Grand C4 er ook last van heeft?
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb dit ook, was me eigl niet eens opgevallen tot vandaag.
En eigenlijk stoort het me ook niet.
C4P (5pl) van september 2007, maar het was een model dat in de showroom stond dus ik weet niet precies van wanneer hij echt dateerd.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
- C5 X Shine Hybrid 225
Sparks schreef:Sjoerd, begrijp ik van jouw dito dat de Grand C4 er ook last van heeft?
Yep. Zal later wel eens wat foto’s maken…
wij hebben dit bij onze C4 berline 5d ook
- C5 X Shine Hybrid 225
boonbeest schreef:wij hebben dit bij onze C4 berline 5d ook
Hmmm…..nog niet gechekt bij onze berline….Morgen even kijken. (auto is nu 2 maanden oud..)
Nog niet opgevallen (vanaf mei 2007) maar ik ga morgen (straks) even checken.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Gerrit T schreef:Nog niet opgevallen (vanaf mei 2007) maar ik ga morgen (straks) even checken.
Gerrit
Vanochtend ook even gecheckt. Totaal geen schade. Wat me wel opviel is dat bij de slotdelen van de linker en rechter achterdeur die op de carosserie bevestigd zijn een wit verfdotje te zien is. Dit betekent dat gecheckt is of de werking ervan afdoende is.
Bij mijn indertijd in januari 2002 nieuw geleverde C5 waren ook op verscheidene plekken blauwe verfdotjes te zien op plekken waar checks en/of modificaties waren uitgevoerd voor aflevering. Door wie in dit traject (fabriek, importeur, dealer) e.e.a. is uitgevoerd weet ik niet.
Citroen C5, Citroen C5 PhII, Citroen Grand C4 Picasso (per 2/3/07), Citroen GC4P op lpg (per 3/11/07)
- C5 X Shine Hybrid 225
Net ook nog even naar de berline gekeken. Hier helemaal geen spoor van schade te ontdekken…
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Net als bij Jolly Sailor en irtipa heb ik ook niets kunnen ontdekken, hoewel de auto pas twee weken oud is. De portieren zijn al wel een aantal keren geopend geweest. Ook bij mij wat witte ‘verf’ te zien dat er met de vinger af te halen is en is dus waarschijnlijk gebruikt om de portieren af te hangen.
Ik heb hier ook geen beschadigingen. Wel zijn er de witte verfstipjes op de slotbevestiging.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
- C5 X Shine Hybrid 225
Moet ik nu dus door dat regenweer naar buiten om te gaan checken of ik wel of geen wiite lakstipjes heb!?
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
tilanus schreef:Moet ik nu dus door dat regenweer naar buiten om te gaan checken of ik wel of geen wiite lakstipjes heb!?
Zit je niet in de auto dan? Dacht toch echt dat je in de auto woonde