![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3799.jpg)
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
dat klopt!
onder die plaat zitten 2 blokken (bobines) en 4 verlengstukken naar de bougies.
Dit gehaal ; plat met bobines en stukken neer de bougied heet bobine galerij.
DE flexibele stukken naar de bougies kosten 70 euro bij elkaar! belachelijk maar waar.
gelukkig hoeven ze meestal niet vervangen te worden.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
@ Ries. Ik heb geen flauw idee wat voor type lpg installatie. Het is G3 en de wagen is uit 97. Ik heb van de tweede eigenaar, waar ik de wagen van kocht, gehoord dat de installatie er van begin af aan in heeft gezeten.
Ik ben vandaag bij een bevriende (Mazda)monteur langsgereden die mij vertelde dat de bougies die ik heb (2 contact punten) inderdaad niet ideaal zijn voor een lpg installatie.
De forté is niet 1,2,3 te verkrijgen, dus daar wacht ik nog op.
@Gompy58 ik houd mij aanbevolen. Ik zal als ik tijd heb de bobinegallerij eens inspecteren op ingebrande delen, zodat ik wat meer weet.
Ik rij nu sinds korte tijd alleen op benzine, en merk heel licht dat het probleem zich ook op benzine enigszins voordoet.
vandaag een flesje Forté in de tank gegooid.
Na hoeveel km zou er resultaat merkbaar moeten zijn als ik alleen op benzine rij?
Omdat ik nu wat langer dan normaal op bezine rij, krijg ik de indruk dat het probleem van de naverbranding ook op benzine meer merkbaar wordt dan voorheen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9511.jpg)
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Het zou eigenlijk al merkbaar moeten zijn bij de eerste rit op de snelweg.
Het is zo moeilijk om via het forum te bepalen wat er mis is. Je bent echter niet de enige met dit probleem: ik heb het wel eens eerder meegemaakt. Ik reed de auto echter zakelijk: de oplossing was destijds belangrijker voor mij dan het ‘hoe’ en ‘waarom’. Ik weet echt niet meer wat de oorzaak was. Een collega met hetzelfde probleem kreeg van de dealer het advies om ‘er maar mee te leven’. Dat is absurd..
Je zou bijv. een compressietest kunnen overwegen of de lambda sonde controleren. Mss werken de injectoren niet naar behoren en heeft de LPG installatie een revisie nodig.
Hoor je een lang slurpend geluid en een ‘tik’ afkomstig van de LPG tank? (meestal bij stoplicht).
Se concentrer sur l’essentiel
injectoren kan een bron zijn idd. Die dingen schijn je gewoon te kunnen demonteren en reinigen.. ff googlen….
Vanmorgen heb ik er een andere bobinegallerij in gemonteerd.
Kwartiertje werk, en ze rijd weer als een zonnetje.
De oude gallerij was behoorlijk ingebrand. Op vrijwel alle naden van de kunststof ‘tuutjes’ zit een wit grijze aanslag. Dus mocht dit probleem zich ooit weer voordoen, dan zal ik daar als eerste naar kijken.
In ieder geval, hartelijk dank aan een ieder die mij van advies heeft voorzien.
xm schreef:
![]()
![]()
Vanmorgen heb ik er een andere bobinegallerij in gemonteerd.
Kwartiertje werk, en ze rijd weer als een zonnetje.
De oude gallerij was behoorlijk ingebrand. Op vrijwel alle naden van de kunststof ‘tuutjes’ zit een wit grijze aanslag. Dus mocht dit probleem zich ooit weer voordoen, dan zal ik daar als eerste naar kijken.In ieder geval, hartelijk dank aan een ieder die mij van advies heeft voorzien.
ja ja, die gallerijen worden de moeite waard om op de plank te leggen. Ik was blij dat ik er tijden terug eentje te pakken kreeg. Als je ze moet zoeken vind je ze niet en zijn ze pokkuh duur.
Heb je ze trouwens een goed naast elkaar gelegt? Wat mij opviel was dat er op exact dezelfde plekken, exact dezelfde barstjes zaten.
iig mooi dat het allemaal weer werkt. Loop het nu helemaal soepeler of is alleen de storing weg?
Heb je ze trouwens een goed naast elkaar gelegt? Wat mij opviel was dat er op exact dezelfde plekken, exact dezelfde barstjes zaten.
iig mooi dat het allemaal weer werkt. Loop het nu helemaal soepeler of is alleen de storing weg?
Bij de sloop waar ik de gallerij gehaald heb, even gekeken of de plaats voor de olie-vuldop op dezelfde plaats zat, door hem op het blok te leggen. Daar schijnt nog wel eens verschil in te kunnen zitten.
En wat betreft die barstjes. Die zitten inderdaad allemaal op exact dezelfde plaats. (in het midden, wijzend in de lengterichting)
Maar de auto loopt nu soepeler dan voorheen. Ik denk dat het hele scala van bougies, gallerij, nieuw luchtfilter en Forté het geheel ten goede is gekomen.
In ieder geval ben ik weer zeer tevreden
Wat zijn dat precies dan? ?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Wat zijn dat precies dan? ?
Ik neem aan dat je de wit/grijze barstjes bedoelt.
Wat ik me heb laten vertellen is dat bij een bobine storing, de stroom de kortste weg naar de Massa volgt. Hierdoor gaat de stroom door het kunststof van de Bobinegallerij. De naden in het midden zijn het zwakst , dus zal de stroom daar doorheengaan.
Ja wat is een bobinegallerij precies en waar zit dat ding?
Is die gemakkelijk op de sloop te vinden of Gompy waar komt de jouwe vandaan?
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
JayJay schreef:Ja wat is een bobinegallerij precies en waar zit dat ding?
Is die gemakkelijk op de sloop te vinden of Gompy waar komt de jouwe vandaan?
Kijk een paar berichten terug, voor de omschrijving van de bobinegallerij.( magic-mike)
Ik ben gewoon naar de eerste de beste sloop in A’Dam- Noord gegaan en die pakte er zo eentje van de plank. €60,-
Nieuw schijnen ze rond de €200,- te kosten.
Oei sorry ik zak door de grond, ik zie het staan.
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
of je die dingen voor 200 nagel nieuw kunt krijgen waag ik te betwijfelen.
Ik heb er idd eentje op de plank liggen, hoewel, die ligt momenteel in de voorraadkast van xsaracoupe met wat ander spul.
ik heb eigelijk geen idee of je ze zo eenvoudig te pakken kunt krijgen. Ik kreeg een tijdje terug eentje voor m’n neus en heb ‘m vastgegrepen. Blij toe want ik kreeg dus ook dat gestotter.
die dingen worden de moeite waard om te bewaren.