Hallo allen,
De ax van mij vriendin, 1.1i met DIS ontsteking loopt slecht.
Houd in, verbruikt meer als normaal en stinkt, kortom hij krijgt waarschijnlijk te veel brandstof.
Mijn plan was om het inlaatgebeuren te vervangen door een 1.4i.
Nou heb ik een kabelboom (met Bosch ECU), inlaat en een DIS (Bosch) module gekocht van een forumlid, maar geen monopoint injectie.
Mijn vraag is dan ook eigenlijk, kan ik de inlaat van een 1.4i (ZX) op een ax 1.1i uit 92 zetten?
Heeft iemand al ideeen waarom hij nu eigenlijk zo slecht loopt?
Valt af en toe onder het rijden uit.
Computer is al gereset.
Compressie is goed.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5541
Voor 1.1i Bosch: injectie van een 1.4-motor monteren
Als je de computer, de injectorweerstand, het injectiehuis en het inlaatspruitstuk van een 1.4 op je 1.1 zet levert dat best veel vermogen op, en het is niet heel moeilijk, als je je goed voorbereidt. Hier staat een howto: (klik)
Ik heb het zelf gedaan, het autootje voelt wat aggressiever aan. Ik heb geen effect gemerkt op het brandstofverbruik.
kan dus!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5541
Voor 1.1i Bosch: injectie van een 1.4-motor monteren
Als je de computer, de injectorweerstand, het injectiehuis en het inlaatspruitstuk van een 1.4 op je 1.1 zet levert dat best veel vermogen op, en het is niet heel moeilijk, als je je goed voorbereidt. Hier staat een howto: (klik)
Ik heb het zelf gedaan, het autootje voelt wat aggressiever aan. Ik heb geen effect gemerkt op het brandstofverbruik.kan dus!
Goed bezig!
Maar enig idee waarom die 1.1i zo slecht loopt?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Maar enig idee waarom die 1.1i zo slecht loopt?
Kan van alles zijn, je zult één voor één zaken moeten uitsluiten.
1) Lees de ECU uit en reset deze desnoods, de procedure hiervoor staat ergens op het forum, maar ook in de vraagbaak. Let op, een echte reset is niet de accu even een uurtje los, maar de diagnose stekker 20 seconden kortsluiten met de massa.
2) Controleer alle stekker en maak ze schoon met contactspray, heel vaak is de oorzaak slecht contact.
3) Controleer/vervang bougies, bougiekabels, klepspeling en DIS Bobine.
4) Demonteer het gasklephuis en maak deze goed schoon, haal ook de injector eruit, zie je corrosie of dergelijke rotzooi, zoek dan een ander gasklephuis.