2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
"stop" en handremlampjes branden soms
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 april 2008 01:52 PM
  [ # 16 ]

Is het echt lekken of meer zweten bij de debietregelaar?? Welk boujaar was de Dame?? Je zou een rondje bollen bij Chyparse kunnen doen kijken ze gelijk even naar je debietregelaar, krijg je gelijk een goede uitleg over het hydroliek systeem!! Vraag wel of Martin van Chyparse je helpt!! Succes.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
SFDiana
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 04 april 2008 02:25 AM
  [ # 17 ]

Hmm het is geen zweten maar ook niet echt lekken. Het zit er tussen in. Lastig uit te leggen. Wel iets waar naar gekeken moet worden.

De LHM is inmiddels bijgevuld en de lampjes branden niet meer. Nu kijken hoe lang het duurt voordat ze weer gaan branden.

gr
Diana

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 04 april 2008 03:43 AM
  [ # 18 ]

Je kunt nieuwe rubbertjes , een soort korte ventielslang is dat , op de uiteinden van je leiding zetten .
Dan is `t meestal wel verholpen dat zweten .
Kost bijna niets bij de dealer .
Voorzichtig los draaien ( eerst je systeem drukloos maken natuurlijk )en de oude er af wippen , nieuwe er op , aandraaien die handel , niet te vast , totdat ìe niet meer lekt .
Vergeet niet je systeem weer op druk te brengen .
Systeem drukloos maken d.m.v. boutje los draaien aan de voorkant van je drukverdeler die aan je voorraadbol zit.
Hoop dat je er wijs uit kunt worden en het niet boven je petje gaat . Very Happy
Succes ,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
SFDiana
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 04 april 2008 09:30 PM
  [ # 19 ]

LOL Ik ben dan wel blonT maar niet gek.  Wink
Nee even zonder gekheid, ik heb het instructieboekje en de Haynes inmiddels zowat van buiten geleerd en het is heel erg duidelijk wat je schrijft.
Die schroef had ik al gevonden en gelezen dat je die niet los mag draaien omdat er onder een dingetje zit wat er makkelijk uit kan vallen. Het moet met 1 slag al de druk er af halen en dan kun je een sissend geluid horen. Jaaa mijn engels is ook best goed! Smile))
Het is me zelfs duidelijk waarom het in de hoogste stand moet van de auto en waarom de motor moet blijven draaien.
Maar uiteraard laat ik dit alles door vriendlief doen en als hij er niet uitkomt dan doe ik het (heel achteloos) even!  Cool

Bedankt voor je uitleg Dirk!!

gr
Diana

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 april 2008 09:34 PM
  [ # 20 ]

dance Kan jij niet eens met mijn vriendin gaan praten? Die kan (lees: wil) al niet eens haar eigen bandenspanning controleren.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 05 april 2008 12:15 AM
  [ # 21 ]

Laughing Dat komt me bekend voor! Mijn vriendin blijft net zo lang doorrijden zonder ruitenvloeistof tot ze weer naar de dealer gaat (leasebak)....of ik erin rij en me kapot erger…. Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
SFDiana
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 09 april 2008 01:29 AM
  [ # 22 ]

Hahahahaha nee zo zit ik niet in elkaar. En helemaal nu niet meer nu het XM virus heeft toegeslagen! Maar daarvoor deed ik al deze dingen ook al gewoon zelf.

Maar nu weer even over de XM:
De stop en handremlampjes branden nu niet meer maar er ging een ander lampje branden, namelijk van het brandstoffilter. In het handige boekje stond dat je dan het water af moest tappen.
Makkelijke handeling en jee wat kwam er een water uit! Hoe kan dit eigenlijk?

gr
Diana

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 09 april 2008 02:46 AM
  [ # 23 ]

Zal wel condens water zijn, is het lampje nu weer uit?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 09 april 2008 03:16 AM
  [ # 24 ]

En het is een Xm.. Moet je weten dat er soms lampjes gaan branden zonder reden Twisted Evil

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 12 april 2008 12:24 AM
  [ # 25 ]
SFDiana schreef:

We hebben nog wel een vraag over een caravan aankoppelen maar daar zal ik een ander topic voor openen.

Nou heb ik niet naar dat draadje gezocht maar als je een aanhanger wil aankoppelen moet je dat met een draaiende motor doen. Dat is de veiligste manier. De wagen is op druk en corrigeert direct. Als je het op een deels drukloos systeem doet heb je kans dat de veiligheid eruit slaat omdat er teveel druk op komt. (dit truucje heb ik geleerd van een privechauffeur van de minister van Sociale Zaken, in 1989 dus bij Type 1, die me wist te vertellen dat dit eigenlijk voor alle hydraupneumatische Citroens geldt

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 12 april 2008 12:33 AM
  [ # 26 ]
Paul Cornelisse schreef:

De wagen is op druk en corrigeert direct. Als je het op een deels drukloos systeem doet heb je kans dat de veiligheid eruit slaat omdat er teveel druk op komt.

De veiligheid er uit slaat?  Rolling Eyes
Nooit van gehoord. Dus als ik met mijn volle gewicht met de motor uit op mijn trekhaak ga staan vliegt mijn veiligheid er uit?  Confused

Klinkt als onzin, maar leg het maar eens uit.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 12 april 2008 12:41 AM
  [ # 27 ]

Nee Ries,

Maar als je met je de wagen op vakantie gaat, haar hebt volgeladen en daarna een verkeerd geladen aanhanger erop gooit moet de compressor te hard werken vanuit stilstand. En dan blaas je er een veiligheid uit.
Dit schijnt dus hoorbaar te zijn, de compressor blijft dan snel tikken, constant.

Althans dat was het verhaal dat deze man me vertelde. Vanaf die tijd dus maar het zekere voor het onzekere genomen.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 12 april 2008 12:44 AM
  [ # 28 ]

en dan? Moet je dan op een knoppie drukken zodat hij het weer doet?

Stel je nu eens de situatie voor dat je met een volgepakte auto met caravan er achter smorgens vroeg, auto vol met 4 zware passagiers, de motor start.

Ja?

Volgens jou, of die meneer, komt die kar dan nooit niet omhoog, vanwege die ‘beveiliging’....

Onzin dus.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 april 2008 12:59 AM
  [ # 29 ]

Klinkt inderdaad raar. Ik heb mijn auto wel eens zo vol geladen met laminaat dat ‘ie niet meer omhoog kwam, ik heb toen met lopende motor de auto aan de trekhaak opgetild tot ‘ie op hoogte was en ben zo gaan rijden. Een vriend van me heeft dit ook wel eens moeten doen en is toen vanuit Zuid-Frankrijk naar Nederland gereden, om maar even aan te geven dat het wel langer houdt dan een paar kilometer.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 12 april 2008 04:44 AM
  [ # 30 ]
knäckor schreef:

Klinkt inderdaad raar. Ik heb mijn auto wel eens zo vol geladen met laminaat dat ‘ie niet meer omhoog kwam, ik heb toen met lopende motor de auto aan de trekhaak opgetild tot ‘ie op hoogte was en ben zo gaan rijden.

idem

Niets over een beveiliging bekend ook in de Vraagbaak Shocked
Denk dat het chauffeurtje beetje interessant wou doen eerlijk gezegd. Very Happy

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook