Hallo,
mijn zus zoekt een auto om mee te leren rijden,
omdat ze het niet echt ziet zitten met de n*ss*n jeep van haar vriend.
ik heb al gehoord dat BX’en goedkoop en gemakkelijk zijn in onderhoud,
en niet te erg roesten door de toepassing van kunststoffen.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
wat bij bx-en desastreus kan zijn is net als bij andere types citroën de achterwielophanging. staan de wielen scheef met heel veel negatief camber….laten staan! verder heb ik een paar bx-en gehad, allemaal oude gebakkies, maar eigenlijk zijn ze verder redelijk probleemloos, zeker de simpelere uitvoeringen
bedankt voor de info,
ik zal het nog es bekijken…
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
goeie link !
ik had altijd begrepen dat het zelf eigenlijk nouwlijks te doen is omdat je de boel zonder speciaal gereedschap niet uit elkaar zou krijgen.
zo te zien valt het allemaal best wel mee dus
ondertussen heeft mijn zus een audi 80 (sorry ops: ) gevonden,
10 jaar oud, benzine, met keuring, 120.000km.
die man vraagt nog €1250,
persoonlijk vind ik dat NÉT iets te veel,
des te meer omdat hij ooit gezegd heeft dat ze geen BX 1400 van 11 jaar mocht kopen, de eigenaar was overleden, de BX sliep binnen, en had geen 70.000km gedaan,
omdat hij voor roest vreesde…
hoe ondeskundig kan je zijn…
het hoort eigenlijk niet thuis op dit forum,
maar wat denken jullie van dat duits vervoermiddel?
en als we dan toch bezig zijn:
wat denken jullie van die smerige verkoper?
klopt,
een BX heeft ook vooral kunststof plaatwerkdelen, dacht ik…
daarom kan ik die man niet goed hebben,
‘t is een charlatan…
Vandale: CHARLATAN : iem. die anderen van zijn deskundigheid op enig gebied probeert te overtuigen door allerlei niet ter zake doende handelingen of woorden => oplichter
dankuwel vandale, mooier had ik het niet gezegd…
geen paniek
Dit heeft niks met de BX te maken,
maar ik meld gewoon even dat mijn zus ondertussen een Xantia 1.8i break van 10/1995 gekocht heeft,
serie 2 dus, bordeauxrood.
gekocht bij CQS in Leuven (Belgie) www.cx-service.be .
ow, officieel word het dus in 2 séries gedeeld?
ik dacht 3, nou ja, never mind…
inderdaad, gelukkig de audi niet
Ik heb ze net gebeld,
ze was apentrots,
en haar vriend was jaloers, want zijn jeep was vuil, en haar Xantia blonk al een Citroën! en ook jaloers op het comfort natuurlijk. en op de stijl, en ...
Jij blijkbaar ook, gezien het feit dat je twee keer het bericht hebt geplaatst.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
danku voor de melding,
heb meteen het een van de posts verwijderd
rocco schreef:danku voor de melding,
heb meteen het een van de posts verwijrderd
Nou deze ‘r’ nog!
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
welke r?
erik wijngaarden schreef:wat bij bx-en desastreus kan zijn is net als bij andere types citroën de achterwielophanging. staan de wielen scheef met heel veel negatief camber….laten staan!
ik kon me hiervan nog een leuk plaatje herinderen,..............dit plaatje is dan ook speciaal om die reden geschoten:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:erik wijngaarden schreef:wat bij bx-en desastreus kan zijn is net als bij andere types citroën de achterwielophanging. staan de wielen scheef met heel veel negatief camber….laten staan!
ik kon me hiervan nog een leuk plaatje herinderen,..............dit plaatje is dan ook speciaal om die reden geschoten:
Ach, zo desastreus is zoiets niet. Goed te verhelpen en niet eens zo heel erg duur.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
rocco schreef:ondertussen heeft mijn zus een audi 80 (sorry ops: ) gevonden,
10 jaar oud, benzine, met keuring, 120.000km.die man vraagt nog €1250,
persoonlijk vind ik dat NÉT iets te veel,
des te meer omdat hij ooit gezegd heeft dat ze geen BX 1400 van 11 jaar mocht kopen, de eigenaar was overleden, de BX sliep binnen, en had geen 70.000km gedaan,
omdat hij voor roest vreesde…hoe ondeskundig kan je zijn…
het hoort eigenlijk niet thuis op dit forum,
maar wat denken jullie van dat duits vervoermiddel?en als we dan toch bezig zijn:
wat denken jullie van die smerige verkoper?
Tsja, een Audi ligt nu eenmaal vrij goed in de markt, dus de prijzen zijn wat hoger, ook die van oudere exemplaren. Je kunt overigens beter een 80 hebben dan een A4, die hebben nogal wat kleine elektronicaprobleempjes, terwijl de 80 nog uit de goede periode komt. Verder zijn Audi’s prima auto’s hoor! ‘t Is alleen wel heel wat anders dan een Citroen, ik krijg in een Audi 80/ A4 altijd een beetje een opgesloten gevoel.
Wat die handelaar betreft, die weet blijkbaar gewoon totaal niet waar die het over heeft! Die BX die je beschrijft klinkt als een droom, een binnenslapende BX 1400 met 70.000 km op de teller is nog nauwelijks ingereden…