1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

vdo/RD3 radio interface tbv mp3 HET WERKT !!!!
diddle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 02 april 2008 11:33 PM

Hoi allemaal,ik heb vandaag een interface voor de VDO/RD3 radio besteld. hiermee kan je op de orginele radio toch mp3tjes luisteren via de cd-wisselaar ingang achter op de radio(het blauwe blokje van de multi- stekker)
tevens kun je op dit kastje ook sd kaartjes,een usb stick,mp3 speler of via een extra verloop ook je ipod .voordeel is als je al een cd wisselaar hebt je deze gewoon kunt blijven gebruiken via de bijgeleverde verloopstekker.en al dit moois kun je gewoon via de bestaande hendel bedienen !!!
je moet bvb 6 mappen(als zijnde 6 cd,s)aanmaken op een usb stick,waar je in elke map een vracht nummers zet,die kun je dan net als een cd afspelen .dus skippen en harder/zachter doe je gewoon aan het stuur en de tracknummers staan in het rechter display net als bij een cd wisselaar.
nou dat leek me wel wat !!!!

het is wel nodig om bij de dealer de de bsi te laten weten dat er een wisselaar aan zit als de set na installatie niet werkt

maar oke ,eerst zien dan geloven !!ik hoop het met een paar dagen in huis te hebben dan laat ik het jullie weten.
oja ook wel leuk om te weten : de grap kost incl verzenden op 144,00 euro(zonder ipod kabeltje,ik ga een usb stick gebruiken)

hier de info:
firma conexx duitsland
1 x Xcarlink USB/SD/Aux Interface Peugot / Citroen (Clarion)  nr 2013
website :http://www.conexx-video.de

gr rene Laughing

als ik het gisteren had geweten ,had ik vandaag niet hoeven kiezen !!!!

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 april 2008 01:22 AM
  [ # 1 ]

update

heb vandaag contact gehad met conexx,en hij wordt als het goed is eind van de maand opgestuurd.
dus nog even geduld het komt eraan !!
mvg Rene

i

Profiel  

GuidoK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 08 mei 2008 04:09 AM
  [ # 2 ]

Hoi

Ik ben ook bezig met het inbouwen van een xcarlink bij een RD3 maar dan in een C5. Ik heb ‘m inmiddels binnen.
Op het C5 forum loopt dit draadje, waar ik m’n bevindingen post. Misschien heb je er wat aan:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=197&start=225

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 14 mei 2008 02:02 PM
  [ # 3 ]

Al enige vooruitgang in deze zaak? Wink

Profiel  

GuidoK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 16 mei 2008 10:11 PM
  [ # 4 ]

Yep, vandaag werkende gekregen (wisselaarpoort activeren bij dealer)

Het werkt en klinkt perfect in mijn ogen (zie ook het draadje op c5club…ja ik weet het slecht slecht..verwijzen naar andere fora)

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 mei 2008 07:50 PM
  [ # 5 ]

mp3 met rd3 radio het werkt !!

hehe, de mijne ook binnen gekregen en inderdaad (na activatie bij de dealer )het werkt en goed ook !!

>bediening via de stuurhendel : werkt perfect met de usb stick (info via het display)wel de tracks geen titel
volume,tracks voor/achteruit,map/cd wisselen werkt allemaal prima
>op een usb stick maak je 6 mappen (CD01,CD02 enz)waar je per map 999 nummers in kunt zetten let wel het display gaat maar tot 99 maar je kan wel blijven doorskippen
>tomtom 910 gaat via deze set ook over de boxen !!!!!! op mijn tomtom de go910 kunnen ook mp3 afgespeeld worden als er dan aanwijzingen zijn stopt de muziek en hoor je deze nu over de boxen en de muziek uiteraard ook he(geen info via display)
>ipod kan ook gewoon afgespeeld worden (geen info via display)
>psp lite werkt ook(geen info via display)

ik ben na de 5 minuten installatie,eerst langs de dealer gegaan om het in de bsi aan te laten zetten(zorg wel dat er een usb stick met mappen of een mp3 speler op aangesloten zit) hij moest in mijn geval ook in het display aangezet worden(via de bsi)
ik heb de usb contra stekker(bijgeleverd)in de ruimte rechts naast de asbak gemaakt,(deze ruimte is normaal voor de aansteker bij rechts gestuurde modellen)dus links van de asbak zit de aansteker en rechts van de asbak kan ik nu een usb stick insteken.de 3.5mm jack plug tbv een mp3 speler of ipod of in mijn geval de tomtom, heb ik doorgevoerd na het opbergvak onder de asbak (foto,s volgen) dus even ter info :alleen met een usb stick kun je nummers doorspoelen en zie je welke map het is en welk tracknummer. volume werkt bij alle andere dingen wel aan het stuur maar de rest moet je via het apparaat zelf doen
>1 
>2 
>3 
>4 
>5 
>6 
>7 
>8 
>9 
>10 
>11 
>12 
>13 
al met al erg tevreden over en als er behoefte aan is zal ik er een uitgebreid dhz verslag van doen

mvg Rene

Profiel  

joekie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 25 mei 2008 03:03 PM
  [ # 6 ]

Ziet er allemaal goed uit. Ik heb zelf ook pas geleden zo’n kastje geinstalleerd, ook bij mij werkt het allemaal prima.
Ik heb de snoeren ook via de opening naast de asbak laten gaan.
2 vragen :
1. Wat heb je precies gebruikt als afdekrubber voor de usb aansluiting, ziet er wel netjes uit zo. Heb je dit zelf gefabriceerd of heb je iets bestaands gebruikt ?

2. Hoe heb je de kabel voor de mp3 speler naar het opbergvak getrokken ? Heb je daarvoor moeten boren of is er een opening te vinden, ik kon deze nl zo 123 niet vinden…

Hoor het graag !

Profiel  

[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242

- Xsara 1,9 D
Gepost: 25 mei 2008 11:31 PM
  [ # 7 ]

Het is dus dit kassie

waar jullie het over hebben??

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 mei 2008 11:54 PM
  [ # 8 ]

Hoi Joekie:
1:als afdekrubber heb ik een rubberen afwerkdop gebruikt waar ik met een stanlleymes een opening in gemaakt heb. deze zat in een kunstof kast waar je door de afwerkdop een kabel kon doorvoeren.ik denk dat dit soort doppen wel bij een dhz winkel te krijgen zijn.
zelf wil ik het nog iets veranderen dmv een sigarettenaansteker om te bouwen tot usb poort(met een soortgelijke verlichte rand als de orginele aansteker)
2:ik heb inderdaad in de achterkant van het opbergvak een gat van 10mm geboord,waar zowel de kabel tbv mp3 en de kabel voor de externe antenne van de tomtom doorheen gaan.dit is nodig omdat anders het opbergvak niet goed sluit met de kabel ertussen.

waar heb jij de set gekocht joekie ? en van welk bouwjaar is jou picasso als ik vragen mag ? (dit in verband met het radio type)

achteraf ben ik nog helemaal wijs met het feit dat via deze set ook mijn tomtom over de boxen gaat , dat was een onverwachte bonus !!
Laughing
groeten rene

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 mei 2008 11:59 PM
  [ # 9 ]

Yep Egres,dat is hem !! het kastje op de foto is voor als je al een wisselaar hebt, die kan je dan doorlussen dmv de zwarte stekker.dit is de duurdere versie de standaard versie heeft alleen de blauwe mini iso stekker

wel vragen om de citroen versie en vermeld het type radio erbij

Joekie heeft hem ook , maar ik weet nog niet waarvandaan en evt voor hoeveel (ik heb in totaal 144 euro betaald)

groeten rene

Profiel  

joekie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 26 mei 2008 09:43 PM
  [ # 10 ]

Hey René,

Ik heb hem via internet in engeland gekocht, http://www.xcarlink.co.uk/
kosten : 75 pond (totale kosten incl. verzending : +- EUR 109,=)

Ik rij een picasso 1.8 uit 2004, radio : RD3/01 (dacht ik)

Bedankt voor je reactie!

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 mei 2008 11:06 PM
  [ # 11 ]

xcarlink

jij ook bedankt Joekie !! nou lijkt me duidelijke zaak http://www.xcarlink.co.uk/  scheelt toch een dikke 30 euro
model 2003 en 2004 heeft hetzelfde radio type dus moet inderdaad ook op een 2003 werken

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 27 mei 2008 08:51 PM
  [ # 12 ]

Goed verhaal. Lijkt me een bijna magisch bokske te zijn…

Maareh: is dit dan ook een goedkoper alternatief voor de ‘USB box’ die Citroen voor bv. (G)C4P levert? Gaat dit apparaatje ook werken op de versies met Navidrive (i.e. de versie met 10 Gb harddisk).
Ik ben nl. nog steeds geinteresseerd in een mogelijkheid mijn ipod aan te sluiten maar niet bereid om daarvoor 2 x zoveel te betalen als voor de hele ipod (nano, 8Gb, in de US gekocht Wink

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2008 11:14 PM
  [ # 13 ]

c4

Hoi Casey :
je hebt een prachtig mooie wagen, helaas weet ik niet wat voor een radio erin zit en hoe de aansluitingen zijn aan de achterkant
als er blauwe 8 polige mini iso op de achterkant zit is de kans groot dat de ipod interface van xcarlink gaat werken(deze is dan enkel voor je ipod en niet voor usb)
dus als je erachter kunt komen welk type radio erin zit (het liefst even de radio naar voren halen en het type van de radio opschrijven)dan kunnen we gaan informeren of het ook op jouw radio werkt zelf denk ik dat de navidrive geen probleem mag zijn
lets hope so

groeten rene

Profiel  

shoutje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 12 juni 2008 06:29 PM
  [ # 14 ]
joekie schreef:

. . .
1. Wat heb je precies gebruikt als afdekrubber voor de usb aansluiting, ziet er wel netjes uit zo. Heb je dit zelf gefabriceerd of heb je iets bestaands gebruikt ? . . .

Misschien is dit iets ?

Profiel  

diddle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 juni 2008 09:19 PM
  [ # 15 ]

usb

ja,toppie Joekie

een soortgelijke zag ik ook in de conrad gids maar er stonden geen inbouwmaten bij .

op mijn mailtje met de vraag over deze maten heb ik nog geen bericht terug gehad

het scheelde wel 13 euro met de usb inbouwplug die ze bij conexx hadden(bij conrad kost de plug 6 euro !!)

ik zal er 1 bestellen en maar eens kijken of het passend te maken is

bedankt voor het meedenken joekie !!

mvg Rene

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook