Kachelradiateur vervangen bij XM type II
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 03 april 2008 05:14 PM

Wie heeft ervaring in het vervangen van de kachelradiateur van een XM type II ?
Ik heb al wel een duitse beschrijving gevonden, maar die is niet van toepassing. Daar haalt men namelijk de zijpanelen van de middenconsole weg, terwijl die bij mij vast zitten.

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2008 05:23 PM
  [ # 1 ]

achter het ventilatierooser zit nog een torx verstopt Wink

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 03 april 2008 05:36 PM
  [ # 2 ]

Dat zal dus het probleem zijn.
Dus eerst de beschermkap bij het voetengedeelte van de passagier er af, en dan de zijkant met de verborgen TORX ?

Ik zal morgen even kijken of het lukt.

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2008 05:43 PM
  [ # 3 ]

zo is het bij mijn V6 ooit gedaan in ieder geval.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 03 april 2008 07:18 PM
  [ # 4 ]

Nee, je moet het zijpaneel loshalen, die zit vast met een torx in beide luchtroosters en een dop 10 helemaal bij de kant van de stoel in een gaatje, en dán kom je bij de kachelradiator .

De pijpen op de kachelradiator kan je zonder problemen eraf duwen, denk erom dat je een bak en doeken klaar hebt staan. Ik weet zo niet of de radiator er zonder brokken uit kan ivm de luchtfilter en de aanjager, maar dat wijst zich vanzelf. Oh, en doe heeeel voorzichtig met de nieuwe, ze zijn zo fragiel als een eitje (mits ongekookt).

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2008 07:22 PM
  [ # 5 ]

ja ze zijn van alufolie lijkt wel. EN je moet dat gedoe boven de voetjes ook weghalen hoor anders kom je er niet bij

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 april 2008 08:47 PM
  [ # 6 ]
Kilometervreter schreef:

Dus eerst de beschermkap bij het voetengedeelte van de passagier er af, en dan de zijkant met de verborgen TORX ?

Zo staat het dus ook in die Duitse handleiding volgens mij… Confused
Ownee, het staat er in het duits… Laughing


En ik maar denken dat jij de talenwonder was Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 12 april 2008 10:10 PM
  [ # 7 ]

Afgelopen week dus maar eens even de boel gedemonteerd zoals hierboven stond. De ventilator kon blijven zitten, maar ik moest wel een plastic luchtpijp er af halen. Natuurlijk eerst het verkeerde losgetrokken Laughing

Daarna kwam hij er zonder al te veel problemen uit. Was inderdaad een beetje nat en roestig.

Bij Dalimes in Maasland een nieuwe gehaald (type peug 605) voor 25.70 euries. Dat viel dus best wel mee.

Gelukkig kan ik nu weer rijden zonder automatsche (zoete) luchtverfrisser !

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 12 april 2008 10:50 PM
  [ # 8 ]

Hey dat is mooi!
En nog spotgoedkoop geregeld ook

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 12 april 2008 11:12 PM
  [ # 9 ]

Was inderdaad niet duur.

Ik was vroeger toevallig eens bij Dalimex terecht gekomen via het telefoonboek. Had toen een radiateur nodig voor mijn Xantia (nu in handen van Hogervp). Werd perfekt geholpen door iemand met verstand van zaken (jawel : een vrouw), en voor een zeer schappelijke prijs.
Vandaar dat ik daar nu ook direkt daar naar toe gereden ben.

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 15 april 2008 03:58 AM
  [ # 10 ]

Hey kilometer,

Weet je nog zo het typenummer dat op deze kachel stond?
Je fijne omschrijving gaat ook op voor mijn XM, en de zoete lucht wodt langzamerhand steeds sterker.
Hoogstwaarschijnlijk zoek ik ook jouw duitse beschrijving op en hoor ik graag van jouw ervaring op dit gebied, wo die probleemstellen sind in dieser PKW.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 15 april 2008 10:37 PM
  [ # 11 ]

Ik heb net even gekeken op de oude kachel, maar daar stond geen nummer meer op. Het bestelnummer bij Dalimex was PE6015.
Zij zitten in Maasland, Transportweg 19, tel 0174-515167

Succes met het verwissellen

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 16 april 2008 12:43 AM
  [ # 12 ]

Mijn dank is groot.

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook