Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
De laatste post over m’n leasedame is al weer enige tijd geleden. En da’s niet zonder reden. Ze rijdt probleemloos haar kilometers, al moet ik wel toegeven dat ik zaterdagmiddag in de stromende regen een wiel met een lekke band stond te verwisselen.
Het enige defect wat er te melden is, is een dode benzinemeter. De naald blijft netjes onderin liggen. Met een andere vlotter leefde de naald slechts tijdelijk op. Ik vermoed hier een probleempje in de bedrading, wat even verholpen is geweest na het monteren van de andere vlotter.
Inmiddels zijn alle vijf cijfers van de teller ook weer gevuld, wat betekent dat de dame sinds oktober 2007 een kleine 80.000 kilometers heeft afgelegd.
Binnenkort gaat ze weer op voor de APK en zoals de plannen er nu voor staan gaat ze van de winter een aantal maanden in retraite voor een plaatwerk- en spuitbeurt. Bijna drie jaar dagelijks gebruik laat zo langzamerhand wat sporen achter. Weliswaar nog niet heel ernstig, maar dat kan nog mooi voorkomen worden daar tijdig in te grijpen.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Erict schreef:
Het enige defect wat er te melden is, is een dode benzinemeter. De naald blijft netjes onderin liggen. Met een andere vlotter leefde de naald slechts tijdelijk op. Ik vermoed hier een probleempje in de bedrading, wat even verholpen is geweest na het monteren van de andere vlotter.
Mooi man dat het zo goed gaat! Die benzine meter, dat is gewoon een massa probleem. Lossen ze dat niet op bij DSadvies? Ze is toch geleased?
Tuurlijk wordt dat opgelost. Moet je alleen wel even langs gaan met de auto. Daar heb ik mezelf nog geen tijd voor gegund, of ben ik misschien wel te lui voor geweest
Een groot voordeel van het leasen is de service. Als er eens wat is, dan wordt het direct gerepareerd als dat mogelijk is. Als het nodig is gebeurd dat ook buiten de standaard werkplaatstijden. Wanneer directe reparatie te lang duurt dan krijg je een vervangende DS mee.
Ik zal nog eens melden dat de leasedame al lange tijd zonder noemenswaardige problemen doorrijdt. Nog geen week na m’n vorige post bespeur ik watersporen onder de motorkap. Er moest een behoorlijke hoeveelheid koelvloeistof bijgevuld worden. Na wat speurwerk blijkt de waterpomp te lekken. De overleden waterpomp is inmiddels vervangen en de benzinemeter werkt ook weer. Ook nog een los deurpaneeltje weer vastgezet en een andere zonneklep rechts gemonteerd. Kortom alle kleine en grote gebreken zijn weer gerepareerd en we rijden vrolijk verder.
Erict schreef:
Ik moet wel zeggen dat een DS erg fijn rijdt volgepakt met vier personen en een kofferbak vol bagage. Je merkt er helemaal niets van. Geen achterover hangend gedoe, vering, wegligging en sturen hetzelfde als wanneer je in je eentje rijdt met een lege kofferbak. Dat heb ik in de nieuwe auto’s die ik de afgelopen 15 jaar heb gereden nog nooit zo ervaren.
Precies !!! 1 van de vele redenen om nog steeds na 14 jaar dezelfde DS te rijden
C’est une voiture du ministre !
Heel veel plezier trouwens met DS !
C’est une voiture du ministre !
Dank je. Vergeleken met jouw 14 jaar, ben ik nog maar een beginner.
De leasedame is gisteren weer APK gekeurd en getaxeerd.
Met vlag en wimpel geslaagd voor beide examens. Dagelijks rijden en goed onderhoud wordt blijkbaar beloond. De taxatiewaarde is nog altijd hetzelfde als drie jaar geleden.
Hey Eric… mogen we weer eens een update?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
ff geduld nog Rolph, binnenkort is er als het goed is een hoop te melden over de leasedame.
We wachten al (precies!) een jaar maar goed dan weten we dat we binnenkort een uitgebreide update mogen verwachten Ben alvast benieuwd
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Helaas Rolph,
de uitgebreide update laat nog even op zich wachten. . Robbert heeft het nog even druk met andere zaken. Nog steeds op weg vanuit Zwolle, na de maaltijd bij Routiers Nunspeet ( zie topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213797/ ) hoor ik langzamerhand een rammel opkomen. Ik rijd op dat moment 140 op de teller, de rammel is aanwezig, maar het motorgeluid overstemt de rammel. Even wat gas terugnemen en de rammel wordt luider. Het komt overduidelijk niet vanuit de motor, gas meer of minder heeft weinig effect op de rammel. Bovendien is de frequentie van de rammel niet zodanig dat het vanuit de motor afkomstig lijkt te zijn. Het lijkt meer afkomstig te zijn vanuit de aandrijving van het rechter voorwiel.
Het is weliswaar geen hele luide rammel, maar het veronrust me toch wel. Ik besluit om maar even te stoppen bij de benzinepomp op de afslag naar de A1. Als de snelheid mindert bij het naderen van de pomp neemt de rammel steeds meer af. Als de snelheid minder dan zo’n 70 km/h wordt is de rammel weg.
Onder de motorkap is zoals verwacht niets bijzonders te zien. Ik had een klein beetje gehoopt dat de motorkapsteun los lag te rammelen, maar die was het niet. De auto in de hoogste stand gezet en een blik tussen wiel en spatbord door geworpen. Daar werd de oorzaak al snel gevonden. De aandrijfashoes is van het tripoïdehuis afgegleden. De klem die hem vasthoudt blijkt om de onderste draagarm te hangen en daar voor rammelaar te spelen. Dit wetende kan ik weer met een gerust hart doorrijden. Morgen even naar A’dam noord om de boel weer vast te zetten.
Last but not least ben ik sinds kort overgestapt van XVS 185 naar XAS 180 op beide voorwielen. Ik heb de indruk dat de XAS-en beduidend minder grip hebbben dan de XVS-en. Vooral bij nat wegdek uit zich dat in gevoel van minder grip in de bochten en het gevoel dat de remweg aanzienlijk langer is dan voorheen. Zijn er mede forumnisten die soortgelijke ervaringen hebben metde switch van XVS NAAR XAS (of wellicht andersom)?
Even offtopic: Waar kan ik je wagen spotten in Zwolle Erict?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Vanwaar de keuze voor XAS? Standaard zit er toch XVS 185 op jouw DS?