ISKRA dynamo 70 Amp. voor DS instalatie problemen.
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 05 april 2008 11:16 PM

Hallo,

Ik zou erg blij zijn met een stuk advies over de inbouw van mijn Iskra dynamo met ingebouwde spannings regelaar. ik had onlangs al op het forum gestaan dat mijn ds 10 amp zekeringen er uit gooit maar 16 niet. Toen ik aan het meten was kwam ik er achter dat mijn dynamo het niet deed. Aangezien ik onlangs een spanningsregelaar had gekocht deze weer ingeruild voor een Iskra dynamo omdat je dan 70 amp. hebt.

Afijn. de dynamo aangesloten volgens het schema maar hield één draadje over Deze op de pool met de W gedaan. Hier ben door trail en error achter gekomen. Want het contact ging aan maar ik hoorde de brandstof pomp niet. Nu hoor ik hem wel maar moet ik bij het starten het gas nagenoeg plat ingedrukt houden dan ruik ik na 2 min. de benzine en valt de motor stil. Aangezien voor de montage de moter goed liep. Weet ik zeker dat het met de aansluiting te maken heeft…....

Hoe aangsloten…
Dynamo,
-De plus aan B+ contact tapeid aangesloten 6mm
-De exc schuifcontact aan de D+contact aangesloten.
-De meest kleine aansluiting qua voormaat geisoleerd (vermoed dat dit R is?)
-Het mysterieuze draadje wat uit de kabelboom komt van de verdeler aangesloten op het W tapeind.

Spaningsregelaar,
-De gele exc en de rode draad mat elkaar door verbonden.
-De bob en de R geisoleerd.

Aangezien ik een 21 I.E. heb heb ik het start contact doorverbonden. Heeft iemand suggesties? anders ben ik bang dat ik alles weer in orginele staat moet terugplaatsen en dat zou zonde zijn van het werk!

Iederéén alvast bedankt!

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 02 mei 2008 01:03 AM
  [ # 1 ]
wim ellen schreef:

Ik denk dat je iskra dynamo al voorzien is van een ingebouwde spanningsregelaar en dat ju nu probeert 2 spanningsregelaars te gebruiken en dat gaat niet.
de d+ aansluiting is voor een Laadstroomcontrolelampje(wat een woord voor galgje) Dit lampje heeft de dynamo nodig om te gaan werken. Very Happy
als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Onzettend fijn dat u de moeite heeft genomen om mij van handvatten te voorzien! Helaas ben ik vergeten hier een slotje op te doen en ben ik via het ds forum al een tot een oplossing gekomen.

Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2008 12:50 PM
  [ # 2 ]
wim ellen schreef:

de d+ aansluiting is voor een Laadstroomcontrolelampje(wat een woord voor galgje) Dit lampje heeft de dynamo nodig om te gaan werken. Very Happy

Dat is onzin.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook