2 van de 2
 < Vorige 1 2

inbussleuteltje
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 13 april 2008 01:13 AM
  [ # 16 ]

Even de laatste stand van zaken:

Zowel het blok als de kop zijn weg voor reparatie.

Zoals op de foto van de zuiger al te zien is, was een stuk inbussleutel aan de rand van de zuiger zo’n 4 mm naar binnen geslagen. Op zich zou dat geen probleem hoeven te zijn als dat niet langs de rand was geweest, maar de kans is nu aanwezig dat de groef waarin de zuigerveer zit, is gestuikt, waardoor de zuigerveer vast zou kunnen zitten. En dat zou op termijn tot schade kunnen leiden.
Daarom wordt de zuiger gedemonteerd om precies te zien wat er aan de hand is. Zonodig wordt eea vervangen. Naar verwachting is er geen schade aan drijfstang oid.

De schade aan de kop viel mee: er zijn wel ergere beschadigingen gezien. De kleppen worden gedemonteerd, waar nodig reparaties uitgevoerd, alle onderdelen worden kritisch bezien, de kop gevlakt, de beschadigingen in de kop wat gladgeslepen, waarna eea weer in orde zou moeten zijn.

Omdat de zaak nu toch open ligt, worden ook de distributieketting en de oliepomp gecontroleerd.

Hopelijk is alles volgende week gereed, dan nog een weekje inbouwen en afstellen, alle inbussleutels tellen, en weer eens lekker rijden! (en de volgende keer de inlaatpoorten met deksels afsluiten…)

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 13 april 2008 02:48 AM
  [ # 17 ]

Laat ik nou toch net vandaag zo’n klein mormel in handen hebben gehad….
Maar waar die gebleven is…... Op de werkbank in de hoek, dat weet ik nog wel.
Afijn, bij thuiskomst bleek dat ik en het kleppendeksel vaster kon zetten en dat het deksel er wellicht nog ene keertje of moet ivm volgorde ringen en rubber…...

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook