onderhoudsintervalindicator
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 07 april 2008 12:51 PM

27-letterwoord Smile
Onderhoud van 20.000 km is al bijna 3000 km achter de rug, indicator werd toen gereset. Verleden week merkte ik plots het ‘sleuteltje’ op het display en nu staat er ook ‘-100’ na het starten ... Blijkbaar is de computer wat data verloren.
Volgens de manual zou je de indicator ook manueel kunnen resetten, maar bij mij werkt dit niet.
Nog mensen met dit euvel ?
Zal één van de volgende dagen eens langsgaan bij de dealer.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 april 2008 04:10 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij is het inderdaad niet mogelijk om zelf die indicator uit te zetten. Dus even naar de dealer. Waarom die echter nu alweer begint te melden is mij ook een raadsel…

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2008 04:13 PM
  [ # 2 ]

Re: onderhoudsintervalindicator

C4sohier schreef:

27-letterwoord Smile
Onderhoud van 20.000 km is al bijna 3000 km achter de rug, indicator werd toen gereset. Verleden week merkte ik plots het ‘sleuteltje’ op het display en nu staat er ook ‘-100’ na het starten ... Blijkbaar is de computer wat data verloren.
Volgens de manual zou je de indicator ook manueel kunnen resetten, maar bij mij werkt dit niet.
Nog mensen met dit euvel ?
Zal één van de volgende dagen eens langsgaan bij de dealer.

Manuel resetten werkt op mijn Berline iig wel. Het luistert wel vrij nauw heb ik het idee en ik moest het na meerdere keren uitproberen opgeven. Uiteindelijk ben ik bij de garage langs gegaan. Daar heeft de chefmonteur het voorgedaan en later op de dag heb ik het nog een keer zelf geprobeerd. Toen lukte het wel maar ik weet niet of ik het nu nog een keer zelfs voor elkaar krijg…  Surprisedops:

(Ach overigens, de reden dat ik het toen probeerde te doen was dat BC een interval van 20.000km had gekregen ipv de 30.000km die bij de 2.0HDI hoort.)

Profiel  

kurt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 07 april 2008 08:45 PM
  [ # 3 ]

onderhoudsindicator resetten: (bij C4 picasso)

het contact afzetten, op de knop trip (dagteller) drukken en ingedrukt houden , contact opzetten.
dan zie je rechtsonder op je display een aftelling van 10 naar 0.
als het op nul staat mag je de knop lossen en het contact af en terug opzetten.
normaal gezien zou de onderhoudsteller gereset moeten zijn

Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 april 2008 08:54 PM
  [ # 4 ]
kurt schreef:

onderhoudsindicator resetten: (bij C4 picasso)

het contact afzetten, op de knop trip (dagteller) drukken en ingedrukt houden , contackt opzetten.
dan zie je rechtsonder op je display een aftelling van 10 naar 0.
als het op nul staat mag je de knop lossen en het contact af en terug opzetten.
normaal gezien zou de onderhoudsteller gereset moeten zijn

Dit is inderdaad wat ik doe, zo staat het ook in de handleiding, maar het werkt niet. Zal straks nog eens opnieuw proberen.
Als het niet lukt, inderdaad terug naar de dealer - misschien is er iets kapot en de wagen is nog onder garantie.

Profiel  

jvdlely
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 08 april 2008 02:38 AM
  [ # 5 ]

Heb exact hetzelfde probleempje. Na de laatste onderhoudsbeurt is dat sleuteltje niet meer weg te krijgen. Heb eerst zelf de onderhoudsindicator gereset, volgens het instructieboekje. Was inderdaad weg. Maar de volgende dag was ie er gewoon weer. Dacht dat ik het niet goed had gedaan en het de dealer laten doen. De volgende dag: weer het sleuteltje Evil or Very Mad Lag dus niet aan mij Smile
Geen idee wat het is. Als ik nog een keer in de buurt ben, nog maar een keer naar de dealer.

Grand C4 Picasso Ligne Business 1.6 Hdif EB6V Jaune Adonise KM stand 43.000

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 april 2008 12:53 PM
  [ # 6 ]

OK, het probleempje komt dus nog voor - ik krijg alleen het sleuteltje niet weg (alleen de dagteller wordt gereset als ik de handleiding volg)
Na het onderhoud is het zo’n 2000 km normaal geweest (herinner mij nog dat ik nog 18000 km tegoed had tot het volgende onderhoud), maar sedert vorige week is het dus begonnen.

Hoe meer ‘foefjes’, hoe meer probleempjes Wink
(gelukkig blijft het bij kleine probleempjes)

Profiel  

Geo°
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 10 april 2008 03:11 AM
  [ # 7 ]

Bij het vervangen van een lamp, was de onderhoudsindicator ook op -100 gekomen.
Ik heb deze gereset en de volgende dag stond deze terug op -100. In totaal heb ik deze 2 keer gereset en telkens kwam deze terug op -100. Ben ermee naar de garage geweest en daar hebben ze de batterij afgekoppeld en ondertussen na 1 week werkt alles terug normaal. Bij de volgende onderhoudsbeurt dient de software geupdated te worden, want er is reeds een recentere versie.

groeten
Geo

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 258

Gepost: 13 april 2008 01:27 AM
  [ # 8 ]

Ik had dit met mijn C4 coupe, probleem zat in de bsi

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 april 2008 05:18 PM
  [ # 9 ]

Ben net terug van de dealer ; ze hebben mijn onderhoudsindicator gereset. Ik had de manual verkeerd geïnterpreteerd : ‘contact aan’ is niet gelijk aan ‘motor aan’. Als je het op deze manier doet, werkt het perfect Wink
Ik deed : ‘contact aan’, knop ‘000’ ingedrukt houden en dan starten, wat dus verkeerd is Surprisedops:
Kan ik nu weer 19.900 km rijden tot het volgende onderhoud Laughing

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 april 2008 01:54 PM
  [ # 10 ]

Te vroeg gejuicht : de teller staat alweer op negatief Crying or Very sad

Profiel  

Geo°
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 25 april 2008 04:13 PM
  [ # 11 ]

Batterij afkoppelen, zodat de computer gereset wordt. Dit heeft bij mij geholpen, onderhoudsintervalidicator blijft normaal werken nu

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 april 2008 05:32 PM
  [ # 12 ]
Geo° schreef:

Batterij afkoppelen, zodat de computer gereset wordt. Dit heeft bij mij geholpen, onderhoudsintervalidicator blijft normaal werken nu

zal dit weekend eens proberen.

Profiel  

korvertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 25 april 2008 07:24 PM
  [ # 13 ]

Ben afgelopen dinsdag naar de garage geweest voor (o.a.) dat onderhouds interval probleem. Moest alle sleutels meenemen plus de sleutelcode, want - zo werd er gezegd - “er zit dan waarschijnlijk een fout in de computer die hersteld moet worden”.
Die foutieve interval-indicatie op het display is nu inderdaad weg, alleen heb ik er nu een heel ander probleem door gekregen.
Mijn auto is uitgerust met lederen bekleding en elektrische verstelling van de bestuurdersstoel. De stand van die stoel (en van de spiegels), wordt bij gebruik van de afstandsbediening(en) opgeslagen in het geheugen, voor beide afstandsbedieningen apart. m.a.w.: Als mijn vrouw (met haar afstandsbediening) de deur opent gaat de stoel automatisch anders staan dan bij mij…tot afgelopen dinsdag tenminste.
Die functie is dus verdwenen! En vervelender nog; bij de garage hebben ze geen idee hoe ze dat moeten herstellen (en of het überhoupt wel hersteld kan worden)! Het vermoeden bestaat dat het aan de nieuwe software ligt, daar die functie in het instructieboekje van de nieuwe C4’s in het geheel niet meer wordt vermeld.
Zou zonde zijn wanneer die functie voorgoed weg is. Een mens gaat er niet dood aan, maar toch! Het was namelijk best handig.
Iemand een idee of hier een mouw aan te passen is?

Charles Korver, Citrofiel.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 mei 2008 09:37 PM
  [ # 14 ]

@ korvertje:
Als je vertrouwen begint te verliezen in je dealer dan zou je bij een andere dealer kunnen navragen of de nieuwe C4’s deze optie idd niet meer ondersteunen. Naar mijn mening word je gewoonweg afgescheept met een slecht verzonnen smoes. Het kan toch niet zo zijn dat je auto wordt gedowngrade zonder dat je het weet. Software updatesworden namelijk ook wel eens uitgevoerd zonder dat de klant het meekrijgt; bij een service beurt bijvoorbeeld. Dus wanneer de monteurs niet vakkundig genoeg zijn om hun eigen fout op te lossen dan moet de baas zorgen dat ze bijscholing krijgen. Er is ook nog altijd een hotline van Citroen voor de dealers. Laat ze maar een keer daar naar toe bellen. Zoals je zegt, het is geen groot probleem maar in princiepe klopt het gewoon niet; naar mijn mening dan.

Profiel  

Flower thunder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 04 juni 2009 03:27 AM
  [ # 15 ]

Ik had precies hetzelfde euvel met de serviceindicator en het weer terugkomen ervan na een handmatige reset.
Dus ook naar de dealer toe, en ja ook mijn wagen kreeg vorige week nieuwe software….....helaas…..ook die update bracht alleen maar ellende.
Serviceindicator is wel weg nu !!

Nu:

Auto stond elke keer op eco-modus terwijl er geen stroom wordt verbruikt door int.verlichting oid..

Inmiddels zijn er nog een aantal storingen verholpen ( geen achterruitenwisser meer, lampjes “geen gordel"waren ineens uit ), maar toen ik de auto vandaag wer ophaalde was het probleem met de eco-modus er nog steeds.
En in de toerenteller is het woordje “citroën” verdwenen, maar er staat nu wel onderaan in het midden een soort streepje (~). ?????

Antwoord van de dealer: ligt aan de software…...ja amehoela !!!
hij gaat nu een email sturen naar de technische ondersteuning van Citroën nederland; ben benieuwd.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook