Ik heb net een losse GPS gekocht en binnen de C8 werkt hij niet. Ik neem aan dat dit door de gecoate voorruit komt. Heeft het zin om een losse antenne hierop aan te sluiten of zijn er andere mogelijke oplossingen?
De (Acer) GPS werd trouwens geleverd met een soort FM-radio-achtige antenne maar de stekker past nergen in de apparaat, dus waarschijnlijk stuur ik hem sowieso terug.
bvd
... is er bijvoorbeeld een ‘coating-vrije’ plek op de voorruit?
het gebruik van een externe antenne lijkt mij erg omslachtig en onhandig, is dat zo?
Mijn Tom Tom one (V3) met sirfstar chipset werkt perfect in mijn C8 evenals in mijn vorige Xsara Picasso beiden uitgerust met Warmwerende voorruit.
Ik heb altijd minstens 6 sattelieten of meer in bereik.
Ook staat deze in het midden van mijn dashbord en niet aan de zijkant.( zoals met mijn vroegere PDA wel nodig was om enige ontvangst te hebben )
Met gps systemen van oa acer heb ik geen ervaring.
Misschien effe aan een vriend of collega effe vragen of je zijn Tom tom eens mag testen in jouw wagen ?
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
elbuho schreef:... is er bijvoorbeeld een ‘coating-vrije’ plek op de voorruit?
het gebruik van een externe antenne lijkt mij erg omslachtig en onhandig, is dat zo?
Er is inderdaad een “coatingvrije” plek in het midden bovenaan de voorruit tussen spiegel en dak.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je trouwens zo’n Acer met ingebouwde GPS-reciever gekocht? Toevallig een N35 of aanverwante daarvan? In dat geval zou ik eens goed gaan google-en… Deze dingen zijn prachtig, werken mooi liggen lekker in de hand, en als ze dat een tijdje hebben gedaan, gaan ze stuk.
Ik heb er eentje versleten, en kwam in mijn zoektocht naar een vervanger vele andere defecten tegen. Het is een slecht apparaat.
Nee het is een Acer v210:
http://gpsen-navigators.centralpoint.nl/acer/cp.h210t.023/v210-gps/?ref=18
maar bedankt voor de waarschuwing
Het valt mij op dat mijn Garmin Zumo 550 in de C8 er langer over doet om de sattelieten te vinden
dan voorheen in de Partner/Berlingo.
Zit ik weer achter de PC ipv in de C8