Hoi,
afgelopen zaterdag een kiezeltje op m’n voorruit. Al vrij snel scheurde het putje uit, en nu is de scheur ongeveer 30 cm.
Omdat ik zo’n lekker cheapass ben, heb ik een WA-verzekering, en is ruitschade dus niet gedekt ^^.
Op m’n zoektocht naar een beetje goedkope ruit, vond ik een type 1 voorruit zgan (moet ‘m nog wel bekijken). Nu heb ik een type 2, en vroeg ik me af of deze voorruiten uitwisselbaar zijn.
Iemand die dat toevallig weet?
M.vr.gr.
Freek
Ik vermoed dat ze uitwisselbaar zijn. Waarom? omdat ik niet geloof dat tussen T1 en T2 de carroserrie is aangepast door citroen.
Er loopt ergens wel een draadje over het scheuren van ruiten die naderhand zijn ingezet.
Is die ruit van jou nagelnieuw of komt die uit een sloper?
Ik moet ‘m nog bekijken. Er staat echter bij: ZGAN, dus ik vermoed dat hij niet helemaal nieuw is.
Maar die bedragen die ik her en der lees (600-850 euro ofzo) zie ik nou ook weer niet met veel plezier tegemoet….
de Hamvraag, KUN jij een ruit zelf inlijmen ?
Das nogal een preciesie kluske waar je wel de juiste materialen voor nodig hebt. Zeker aangezien de ruit een wezelijk onderdeel van de carroserie is en van belang voor de stijfheid ervan…
Daarom heb ik mijn XM beperkt casco verzekerd en een nieuwe voorruit kostte mijn niks inplaats van 640 euro. Dat nieuwe ruit is er overigens prima in gezet door garage Beets in Nibbixwoud en mogelijk kunnen die ook wat voor jou betekenen, is een klein baasje. Met Carglass heb ik slechte ervaringen.
Ga eerst maar is een prijs voor een nieuwe vragen…
Nieuwe ruit voor mijn porsche 944 is met ingegoten antenne en volgens de carglass extreem duur. Was geloof ik 350 of 400 inclusief plaatsen…
Xsara Coupe
gompy58 schreef:de Hamvraag, KUN jij een ruit zelf inlijmen ?
Das nogal een preciesie kluske waar je wel de juiste materialen voor nodig hebt. Zeker aangezien de ruit een wezelijk onderdeel van de carroserie is en van belang voor de stijfheid ervan…
gelukkig ben ik 8 jaar geleden een relatie begonnen met een dochter van een Citroën-garagehouder
en ze denkt nog steeds dat het om haar gaat ?
ff tiussendoor,
laat carglass maar zitten hoor, die adverteren met ” identieke” ruit. Wat blijkt, het is idd een ruit… maar verder
Mijn A-style xm ruitje werd vervangen door bijna vlak glas
na hop stampij hebben ze er toen een ori citroen in gedaan.
En die ruit loshalen was ook niet zo eenvoudig dacht ik?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ruit eruit halen is goed te doen.
Doe het eerst zelf op de sloop, dan weet je wat je weg moet halen, interieur delen enzo.
Met snijdraad en 2 personen is het in een half uur gebeurd.
Let erwel op het laatste stukje zodat dat niet breekt, laat de ruit zo plat mogelijk tegen de carrosserie liggen met kleine stukjes hout ertussen, zodat de ruit niet weer gaat plakken.
Haal ook eerst het buitenrubber eraf zodat je dat kunt herbruiken.
Snij daarna met een afbreekmes de kit een paar x een beetje door rondom, dan snijdt de draad een stuk makkelijker. ( een uitelkaar geplozem km teller draad gaat ook).
En ik raad aan om 3m kit te gebruiken.
Als je gaat plakken snij de oude kit eraf, maar laat er een klein laagje van 1 mm dik opzitten, kaal ijzer krijg je niet vetvrij genoeg.
Ruitenkit lijnt erg goed op andere ruiten kit.
suk7 ermee
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Hoi,
Ik heb een maand geleden de voorruit van mijn XM laten vervangen bij Autoglas Veghel voor slechts €280,-. Ik mocht er zelf bijblijven en ze hebben de bovenlijst ook vervangen door een nieuwe. Het “lossnijden” van de ruit was een erg lastig klusje maar ze hebben het erg netjes gedaan ook het stalen “frame” even netjes tegen roest behandeld en daarna de nieuwe ruit er weer netjes ingelijmd.
Kortom een echte aanrader!
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Vorige week is de voorruit van mijn C4 eraan gegaan, en leaseplan werkt nou eenmaal met autotaalglas. Eerlijk is eerlijk, snel, vakkundig en zelfs mijn auto is van binnen netjes schoongemaakt en uitgezogen.
Het is dus niet altijd kommer en kwel…
Domme vragen bestaan niet.
Dan doe ik het toch liever zelf
25 euro voor de kit en 30 voor een goede gebruikte ruit, en een dag lekker hobbien.
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even off topic: Grappig, nog een Freek uit Nijmegen met een XM.
Alleen doet (deed) de vader van mijn vrouw ander werk. Maar dat zal vast het enige verschil niet zijn.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Om een oud topic maar eens nieuw leven in te blazen:
Chevron schreef:Hoi,
Ik heb een maand geleden de voorruit van mijn XM laten vervangen bij Autoglas Veghel voor slechts €280,-. Ik mocht er zelf bijblijven en ze hebben de bovenlijst ook vervangen door een nieuwe. Het “lossnijden” van de ruit was een erg lastig klusje maar ze hebben het erg netjes gedaan ook het stalen “frame” even netjes tegen roest behandeld en daarna de nieuwe ruit er weer netjes ingelijmd.
Kortom een echte aanrader!Groeten Gijs.
Is die prijs nog steeds van toepassing?
Ondergetekende heeft zelf uitzicht op een scheur in het glas, die gelukkig niet onder de APK afkeur valt, maar waar ik wel van af wil.
Overigens ben ik wel nieuwsgierig of het dan om een ruit gaat met Citroën logo erin?
Groeten, Anton
ruit met logo krijg je meen ik enkel en alleen via de dealer. Die is echter een paar stevige knaken duurder dan autotaalglas.
Ik heb onlangs een nieuwe voorruit gekregen, lang leve de all risk. Ik heb wel aangegeven dat ik een specifiek merk erin wilde hebben en dat heb ik ook gekregen. Meen dat ik een nota voor de verzekering moest tekenen voor iets van 500-600 euro. Bij de dealer zou het incl. montage uitkomen op een 800 euro. Bij dat laatste zou het me echter niets verbazen als ze dat lekker dan laten doen bij een glasboer.