ag dgi 500.009
klaas68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-02-2008

Gepost: 09 april 2008 12:56 AM

Hallo

wie heeft er nog een goede gebruikte AG DGI 500.009 injector liggen voor mijn xant uit 1997.
Ik rij nu op benzine Sad  Sad  Sad en wordt hier Sad  van

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 april 2008 01:03 AM
  [ # 1 ]

Autsj, ik vrees dat het antwoord daarop zal zijn: niemand. De meeste gasboeren kunnen er nog wel aankomen. Bij mijn vader is de injector ook overleden. Die was 320 euro voor een nieuwe of gereviseerde of zo kwijt…

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 09 april 2008 01:32 AM
  [ # 2 ]

Gebruikte DGI injectoren zijn door het niet in gebruik zijn ook vaak vuil, niet aan beginnen is mijn advies!
Nieuwe bestellen en monteren, het liefst met nieuwe rubbertjes.
Eigenlijk veel beter is alle 4 vervangen, maar dat zal een dure zaak worden.

Succes

Emiel

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 april 2008 03:30 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij haal je een SGI en DGI door elkaar Emiel. Bij een DGI instalatie heb je 1 injector die alle 4 de cilinders afzonderlijk inspuit. De SGI instalatie heeft 4 losse injectoren.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 09 april 2008 10:38 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij multipoint…

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 10 april 2008 12:05 AM
  [ # 5 ]

DGI is ook multipoint, alleen het werkt via 1 injector. Elke cilinder krijgt afzonderlijk gas ingespoten. Hier staat wat meer info over de 3 AG systemen (DGC, DGI en SGI).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25618
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2009 12:48 PM
  [ # 6 ]

Schop!!

Ik zoek ook zo’n injector! Wie o Wie?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 januari 2009 12:55 PM
  [ # 7 ]

Niemand in eerste instantie ben ik bang….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 09 januari 2009 09:35 PM
  [ # 8 ]

Helemaal niemand meer. Ik ben er ook naar op zoek geweest. Deze injectoren worden al vanaf januari 2008 niet meer geleverd. Nergens meer te krijgen. Uiteindelijk heb ik er een andere installatie in laten bouwen. Evil or Very Mad

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 januari 2009 09:38 PM
  [ # 9 ]

Autsj. Wat zit er nu in dan? AG SGI?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 09 januari 2009 09:46 PM
  [ # 10 ]

Is het niet om te bouwen naar een klassiek gasmengstuk? Ik heb een Xantia G3 gewoon met een gasmengstuk in het inlaattraject en nooit problemen. (met dit deel althans Surprised )

Op de sloop kom ik zat soortgelijke systemen tegen in Peugeot en Citroen dus er is vast wel aan te komen voor weinig.

Weet niet hoe het APK en wettechnisch zit overigens.

gr Jaap

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 januari 2009 09:51 PM
  [ # 11 ]

Je hebt een AG DGC installatie? Kan het niet aanraden. Man wat heb ik een gezeik gehad met een Xant met die installatie. Auto is op dit forum bekend als “de refobak”  Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2009 09:54 PM
  [ # 12 ]

Ik heb ook zo’n DGC-hok gehad. Wat een vreselijke rampenkar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 13 januari 2009 08:24 PM
  [ # 13 ]

 
lees dit even.

S^6

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook