Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
CX vs. DS?
Niet alle vernieuwingen zijn verbeteringen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
waarvan akte…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Ik heb ook al gemerkt dat die kraan voor de ontluichting zorgt. Als je hem iets heen en weer wiebelt hoor je de lucht ontsnappen onder de kunststof aansluitflens
Eeehhhhhh, dat lijkt mij toch niet de vooropgezette bedoeling geweest te zijn van de bedenkers. Bij de montage heb ik namelijk vloeibare pakking gebruikt tussen het kunststof voetje en de messing opening van het radiateurtje….......om lekkage te voorkómen
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er bestaat een pakking voor
vlietmansje schreef:Er bestaat een pakking voor
Had ik niet bij de hand, moest dan eerst een ritje maken naar Sanders in Mariahout, en het was al avond. Maar je bevestigt in ieder geval dat er een pakking tussen moet
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De orginele -kunststof- voetjes trek je gemakkelijk krom, waardoor ze gaan lekken. En dan heb je nog de kans op lekken, doordat je tijdens het sleutelen per ongeluk op de kraan steunt.
Die nieuwe, messing voetjes zijn echt veel beter…..
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
DriverD schreef:
Tegenwoordig zijn de kranen er ook met messing voet. Die breken niet en dichten ook beter af (want ze vervormen ook niet/minder).
Waar kun je deze kopen? Mijn voet is helaas ook stuk gegaan.
Ik heb de kraan nog niet nader bekeken, maar is het ook mogelijk op een losse (messing)voet op de kraan te monteren? Of vormt de voet met kraan 1 geheel?
Groeten,
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij zijn die losse messing voetjes overal te koop, op Citromobile zullen ze ook vast weer aangeboden worden. Als je handig bent kan je zo weer een goede kraan samenstellen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Ik heb me afgelopen maandag suf gezocht naar de messing voetjes. Niemand had ze, laat staan kende ze. Wel herkende een medewerker van een auto-onderdelengroothandel de kachelkraan als zijnde een kachelkraan van een FIAT-Panda (eerste serie) .
Heb uiteindelijk een kraan kunnen krijgen bij een mede DS-liefhebber. Wel gemonteerd met vloeibare pakking tussen radiateur en voetje. Ook de radiateur natuurlijk ff gespoeld. Viel mee wat betreft viezigheid.
Vandaag weer eens heerlijk kunnen rijden