Citroën Xsara Coupé VTS 1.8 16V 110pk
kleur: grijs quartz
bouwjaar: 1999
Gekocht in februari 2007.
Km-stand toen: ongeveer 157000
Km-stand nu: 167000 => ( april 2008 )
Nog niet veel mee gereden dus, voordien reed ik er enkel in het weekend mee maar nu rij ik er dagelijks mee naar m’n werk.
Eind juni 2007 helaas mijn eerste ongeval gehad (amper 6 maand na aankoop, pijnlijk). Ik heb er toen hier een topic over gestart en ik ging de foto’s nog online zetten maar het is er nog altijd niet van gekomen dus bij deze!
Ik heb toen de auto bij een Citroën dealer binnen gebracht voor offerte. Ze vroegen toen maar liefst 5000€ voor de herstelling. Ik heb uiteindelijk besloten om de onderdelen tweedehands te zoeken en de herstelling samen met m’n schoonbroer (die meer verstand heeft van auto’s dan ik) de xsara te herstellen. We hebben eerst de defecte stukken gedemonteerd om goed te checken wat we allemaal zouden nodig hebben. Na veel zoeken en rondrijden naar onderdelen uiteindelijk alles gevonden. Op enkele onderdelen na zoals de voorbumper, die heb ik bij Citroën zelf gehaald.
Hier even een lijstje:
- voorbumper
- rechterkoplamp
- motorkap
- grille motorkap
- rechtervleugel
- radiator
- airco condensor
- ventilatorhuis
- voorfront
- bumperlijsten
- bumpersteun (laswerk)
Uiteindelijk kosten: (onderdelen + lichten afstellen en klaar maken voor technische controle bij garage)
=> 1000€ !!!!
Hij moet nu enkel nog gespoten worden. Hier heb ik nog altijd mijn twijfels over.. Langs de ene kant wil ik graag m’n xsara in originele staat hebben want geef toe het is een lelijk zicht. Maar langs de andere kant, is het nog wel de moeite om hier geld aan te geven aangezien hij al veel km’s heeft??
Anyway, hier staan de foto’s:
http://www.nacho.be/xsara/
Ik heb net een nieuwe radio gekocht en ga hem komend weekend installeren: Pioneer DEH-P6000UB met ipod ondersteuning en module voor de originele stuurbediening.
De mistlampen werken sinds vorige week niet meer, binnenkort eens even laten checken bij de garage.
Het zit toch netjes in elkaar?
Jammer dat het zo’n verschillende kleur is. Als nou een scherm een andere kleur had gehad, zou ik zeggen, laat zo zitten.
Maar nu is heel de voorkant blauw, en dat ziet er helaas niet uit.
Dus als je nog geld over hebt zou ik hem zeker laten spuiten (alleen de voorkant dan), dan zit hij er weer 100% uit.
Nu lijkt het me ook wel een nette wagen, dus waarom niet spuiten?
En 165.000 km is echt niet veel hoor. Kan nog makkelijk een ton mee, dus maak je daar maar geen zorgen over.
update: 170000km op de teller
Is hij inmiddels nog niet gespoten trouwens?
Ik vind hem er nog netjes uitzien, dus ik zou hem wel laten spuiten
eigenlijk. Alleen als ik de foto’s kijk zie ik al een flinke put in de
voorbumper zitten, maar de bumper was toch nieuw van de dealer?
Zo nee,, spuiten die handel. Ziet er niet uit zo!
Maar opzich vet dat je zelf hebt gerepareerd
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: Quirinus z’n Xsara Coupé VTS 1.8 16V (foto’s herstelling
Quirinus schreef:Citroën Xsara Coupé VTS 1.8 16V 110pk
Is dit in België anders?
Hier in NL hebben de 1.8 16v blokken in de Xsara 110 pk
Ik geloof dat in België de wegenbelasting regels wat anders zijn, dus wellicht heeft het hier iets mee te maken?
nok schreef:Is hij inmiddels nog niet gespoten trouwens?
Ik vind hem er nog netjes uitzien, dus ik zou hem wel laten spuiten
eigenlijk. Alleen als ik de foto’s kijk zie ik al een flinke put in de
voorbumper zitten, maar de bumper was toch nieuw van de dealer?
Dat zijn de bumperlijsten. De oude zitten er op, ik heb de nieuwe nog mooi verpakt liggen voor wanneer hij gespoten wordt. Ik ga hem binnenkort laten spuiten maar heb ff andere prioriteiten financieel . Ben die rare blikken eigenlijk ook wel beu .
Quirinus schreef:nok schreef:Is hij inmiddels nog niet gespoten trouwens?
Ik vind hem er nog netjes uitzien, dus ik zou hem wel laten spuiten
eigenlijk. Alleen als ik de foto’s kijk zie ik al een flinke put in de
voorbumper zitten, maar de bumper was toch nieuw van de dealer?Dat zijn de bumperlijsten. De oude zitten er op, ik heb de nieuwe nog mooi verpakt liggen voor wanneer hij gespoten wordt. Ik ga hem binnenkort laten spuiten maar heb ff andere prioriteiten financieel . Ben die rare blikken eigenlijk ook wel beu .
Ja ik geef je groot gelijk Zal weer een knappe auto worden!
Heb je ook nog een onderlip (voor onder de voorbumper)? Die zie ik ook
niet op de foto namelijk, en een nieuwe kost ook al snel weer 90 euro.
nok schreef:
Heb je ook nog een onderlip (voor onder de voorbumper)? Die zie ik ook
niet op de foto namelijk, en een nieuwe kost ook al snel weer 90 euro.
Op de foto zat hij er nog niet op denk ik.
Dat is het enigste stuk dat ik door de garage heb laten doen .
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Quirinus schreef:nok schreef:
Heb je ook nog een onderlip (voor onder de voorbumper)? Die zie ik ook
niet op de foto namelijk, en een nieuwe kost ook al snel weer 90 euro.Op de foto zat hij er nog niet op denk ik.
Dat is het enigste stuk dat ik door de garage heb laten doen .
Misschien de motorkap,iets beter uitlijnen,er zit een spleet tussen het ene spatbord en niet tussen het tegenovergestelde,althans voor je haar laat spuiten
update:
september 2009:
achteras vervangen
oktober 2009:
Xsara valt regelmatig stil bij het starten. Stottert en houd in bij optrekken.
Bij de garage foutcode laten uitlezen, lambdasonde defect.
Lambdasonde vervangen.
Auto terug van de garage, onderweg naar huis gaat lichtje van motor management branden. Direct terug gebracht. Ze kunnen niet direct een probleem vinden, lichtje brandt ondertussen niet meer.
Na 1 dag rijden viel hij deze avond terug stil bij het starten.