Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De eigenaar van een sloperij liet ons zijn 2CV Camping zien. Een auto uit 1955 met optionele campingstoelen die uitklapbaar zijn tot bed. Zowel de voorstoelen als ook de bank kunnen helemaal uitgeklapt worden. Achterin is nog een tafel te vinden. Volgens hem een origineel accessoire. Prachtig, wat een auto. Kent iemand deze optie?
Wat fantastisch mooi!!
De wieldoppen zijn overigens niet origineel en lijken me te komen van een in België geproduceerde AZL.
Ik heb echter geen verdere informatie over de campingstoelen.
Overigens is de 2CV helemaal vanuit de Cher naar de Creuse komen rijden. Dat is best een eindje met zo’n oudje.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik dacht eens iets te hebben gelezen in één of andere citro-expert over zulke stoelen. Waarschijnlijk zijn deze ook afkomstig van een later (jaren 60/70) model.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ons dorp ligt in de Creuse en aan het eind van het dorp begint Cher, dus zo ver is het niet.
De fabrikant van die campingset is/was Depliage - Auto uit Parijs.
In CitroExpert heeft inderdaad iets gestaan over kampeerstoelen. Dat je dat nog weet, want dat was in het januari nummer uit 1996!
Wat een mooi stuk! In de jaren ‘50 was er belachelijk veel in de accessoirehandel beschikbaar voor de 2cv en deze is voorzien van enkele fijne stukken uit die periode. Die wieldoppen zijn trouwens niet Belgisch Wouter, maar gewoon een Frans accessoire zoals er zoveel waren. Let ook op het eerste type Robri’s, prachtig!
Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Verborgen schoonheid?
Schoonheid met roest te koop in Kampen!
evenals deze in Kampen, alleen niet te koop.
garagestmarien schreef:In CitroExpert heeft inderdaad iets gestaan over kampeerstoelen. Dat je dat nog weet, want dat was in het januari nummer uit 1996!
Tja, ik heb alle nummers (ook het allereerste) en af en toe neem ik er nog een kijkje in (op zoek naar een bepaald artikel of foto’s), vandaar
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Afgelopen avond was de film Vet Hard op TV, waar vaak een 2CV te zien was.
De 2CV6 had het kenteken: PZ-07-NF
Tijdens het rijden stak de hoofrolspeler steeds zijn hoofd uit het dak, om de weg te zien. Comisch gezicht, vond ik.
Volgens de RDW bestaat de 2CV nog (in de film werd die alleen wel behoorlijk mishandeld). De 2CV6 is in 2004 van eigenaar gewisseld en de film is in 2005 gemaakt. Wel is de APK al in 1997 verlopen. Machtig mooi, dat RDW! Al zeg ik het zelf.
Leuk, om achter dat soort dingen te komen. ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
SAMBXSPORT schreef:Wat een mooi stuk! In de jaren ‘50 was er belachelijk veel in de accessoirehandel beschikbaar voor de 2cv en deze is voorzien van enkele fijne stukken uit die periode. Die wieldoppen zijn trouwens niet Belgisch Wouter, maar gewoon een Frans accessoire zoals er zoveel waren. Let ook op het eerste type Robri’s, prachtig!
Ik dacht dat de op de foto’s getoonde Robri’s ook typisch Vorst-producties waren, maar ik moet toch een mijn Robri-cursusboek ontstoffen blijkbaar.
@Citroen DS: dat stuur viel me ook al op. Als Wendela nog eens de eigenaar spreekt, eisen wij (2CV-freaks) om een uitgebreide fotoreportage met duidelijke detailfoto’s! (s’il te plaît Wendela, fais le nécessaire!!).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het mannetje heeft wel op het stuur gewezen en ik op de Robri’s, maar ik was stoned van alle schoonheid die verder nog op het terrein stond. Volgende keer details.. Beloofd.
Totaal aantal Berichten: 255
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vanmorgen vanuit Joure richting Sneek Reed ik even achter een, in mooie staat verkerende, grijze 2CV en een beige Ami aan. Bij de stoplichten bij Sneek ben ik ze voorbij gereden en vervolgens de ring van Sneek achter mij aangereden. Na Sneek de snelweg naar Bolsward op heb ik het gas ingetrapt en ben van ze weg gereden om ze vervolgens bij Bolsward weer op te wachten omdat de brug open stond Vlak na die brug moest ik er af en de Eend en de Ami zijn na een claxoneren van de Ami doorgereden.
Mensen van het forum hier misschien?
p.s. Ik reed in mijn zwarte BX GTI
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroen ds schreef:Dat stuuraccessoir zit ook op mijn AZ, vandaar de reactie
Zo’n stuur is dat inderdaad. Dat je dat ziet aan zo’n klein hoekje.
Enfin, vanuit het G&G Traction topic overgewaaid naar hier, op verzoek dus de
AZU . Deze had een achterbankje dat me een origineel accessoire lijkt, maar ik kon daar echt geen toffe foto van maken.
Omdat er dan meteen gezeurd gaat worden om een foto van die ernaast staat: een ribbelkapje voor dagelijks gebruik ,
omdat er nog eendje in het rijtje stond, dan DIE ook maar erbij.
We waren eigenlijk op weg naar een dragrace en daar stond DEZE nog. En nou niet meer zeuren!
Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Deze eendjes zag ik vandaag bij Het Olde Beth Spektakel in Wehl 2008