Tweetakt olie in een benzinemotor
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 11 april 2008 11:08 PM

Ik hoor welleens dat mensen wat 2takt olie in hun tank gooien. Dit om bijv. de brandstofpomp te smeren. Heeft dit enige resultaat volgens jullie? Zoja, waarvoor is het nog meer goed. Zonee, waarvoor is het slecht?

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 april 2008 02:43 AM
  [ # 1 ]

Wat je er iig mee bereikt is een hoop rook. Voor de rest lijkt me dit nogal een broodje aap. Maar goed, dat is ook maar mijn ongezouten mening Laughing .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 april 2008 03:11 PM
  [ # 2 ]

Er is wel eens eerder een draadje over geweest, het ging om dieselmotoren waarvan de pomp wellicht beter gesmeerd zou worden met een klein deel tweetaktolie. Ik zal eens zoeken.

/edit: bijvoorbeeld hier

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 14 juni 2008 11:50 AM
  [ # 3 ]

Nou als het om dieselmotoren gaat is het denk ik broodje aap verhaal? Embarassed

Want in diesel zit namelijk al olie Wink Is toch onnodig om nog meer olie erin te kwakken. Question

Want anders zou die verstuiver het toch vlink lastig krijgen zonder smering Surprised

Smile Benzine motoren, nou sommige zullen wel doen. Maar bij mij weten niet nodig Wink

Als je het niet weet en je schrijft het ook nog niet eens in fatsoenlijk nederlands op dan kan je beter niks zeggen!

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 juni 2008 12:20 PM
  [ # 4 ]

@Chevron
Als je niet weet hoe je moet quoten, quote dan niet!
Verder is het hier geen taalforum, mocht het toch de spuigaten uit lopen, dan kun je ons een seintje geven.
Jouw bericht geeft ook geen inhoudelijke bijdrage op de vraag die hier gesteld wordt. Als je je slechts weet te beperken tot het afkraken van andermans berichten, kun je beter niets zeggen.

@BXsporter
Welkom op het forum!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 14 juni 2008 01:22 PM
  [ # 5 ]
BXsporter schreef:
knäckor schreef:

het ging om dieselmotoren waarvan de pomp wellicht beter gesmeerd zou worden met een klein deel tweetaktolie.

Nou als het om dieselmotoren gaat is het denk ik broodje aap verhaal?  Surprisedops:

Diesel is door het veranderen van de samenstelling (o.a. zwavel) een stukje schraler geworden. Sommige pompen houden daar niet van.

Het wordt inderdaad wel gedaan bij dieselmotoren waarvan de regulateur in dieselpomp enigzins nukkig reageert. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, en dat kan soms best wel helpen.
Er zijn ook speciale dopes voor die de dieselpomp uit een blikje moet “drinken” en die absoluut niet in de tank terug mogen vloeien.

Een membraanpompje zoals bij een benzinemotor heeft niets aan olie, die raakt het mechaniek niet. Je beschadigt er hooguit het membraan mee. De smering moet van binnenuit, via de nokkenas, gebeuren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook