BX-newbee schreef:[
goed,als je veel kilometers rijd is €500 zeker niet teveel. Als je per jaar niet meer dan 10.000km rijd, zijn de kosten darintegen enorm.
en dat is een slechte combinatie:
wenig kilometers maken en ieder jaar een berg kosten aan de GTI besteden.
en verkopen of slopen moet ik….....
ik wil hem graag verkopen, maar niet teab,
wat doen?
Ik wil je niet bangmaken, maar ik heb in de 8 jaar dat ik mijn huidige CX heb, ongeveer 12000 euro erin geinvesteerd.
En er zitten alweer dingetjes aan te komen…....
Als ik die nu zou verkopen, zou ze misschien 5 mille opbrengen.
Moet hierbij aantekenen dat ik er ongeveer 160.000 km met haar heb opzitten, de teller nadert de 250.000…......
Ik had van de winter een leuke BX 16 TZi automaat op gas, leer, Morettes en de rest.
1000 euro ingestoken tbv. APK en nog wat gedoetjes.
In het voorjaar stilgezet en gepoogd te verkopen (wel met enige kwaaltjes, maar goed rijdbaar).
Was niet te slijten (wel in onderdelen, maar dat vond ik toch te zonde).
Heb ‘m uiteindelijk weggegeven aan een vriend uit België die ‘m weer helemaal tiptop gaat maken.
Sic transit gloria Citroënis…......
Success met de verkoop, in onderdelen zal dat nog wel lukken.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Laten we nou even wel wezen jongens, dit was een gebruikswagen.
Ik heb al vaker gezegd dat GT’s en GTI’s meestal afgejakkerd zijn, op een of andere manier vinden mensen dat leuk.
Gevolg is dan wel dat je kosten aan de wagen krijgt.
En persoonlijk vind ik het nog wel meevallen hoor, 500EUR voor een jaartje autorijden.
Ik heb net mijn 14RE opgeknapt en daat is in de afgelopen maanden alleen al voor een dikke 1000 EUR ingegaan.
En daar wordt per jaar echt niet meer dan 500km in gereden.
Het gaat erom, ben je een liefhebber of is iedere oude wagen goed genoeg voor je.
In het tweede geval moet je ook niet lopen zaniken, als de wagen bijna niks heeft gekost en nou weer wegmoet.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
BX-newbee schreef:ik heb nu echte de keuze:
nieuwe keuring kost mij €500 en dan moet die wagen €1300 opbrengen (met nieuwe keuring uiteraard)
belachelijk, toch??
iemand schreef BXen zijn kansloze hokken en die had het goed.gekocht heb je zo’n kreng zo. Probeer hem eens te verkopen.
Je zou ook kunnen proberen erin te rijden en de optredende problemen serieus te laten verhelpen voordat ze escaleren. Maar dat is maar een mening hoor, trek je er niks van aan.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
verkoop dat hok aan iemand die er meer plezier aan heeft ik deed mijn bx wrak toen weg voor 100 euro
de goeie gti van me ging voor ietsjes veel meer weg
Nou ik heb het genoegen gehad even aan deze bx gesleuteld te mogen hebben (de nieuwe koppeling), en naar mijn idee is deze auto toch wel 700 waard. Mooie aparte kleur, goed in de lak, weinig/geen deuken en krassen, leren interieur (en we weten wat dat normaal kost), scandinaaf opties, nieuwe koppeling gemonteerd door bx-newbee, mechuccio en mighel (das pas echt geld waard)
En ja wat onderhoud hoort bij de aankoop van een Bx. Die pakking kan niet zo moeilijk zijn????
-accu vastzetten gratis
-voorlampen afstellen gratis
-retourslangen rv lv vernieuwen 15 euro
-rv aandrijfsashoesje vervangen 15 euro
-lv+rv fusseekogelrubber vernieuwen 10 euro
-nieuwe adals 230 euro
Dus totaal 270 euro en een apk a 45 euro, als je alles (behalve adals) zelf doet. Qua werk is het een goede middag, alleen weet ik niet hoe het zit met die pakking?
Valt toch best mee, mijn 100 euro Gti heeft ondertussen meer gekost (kopen 900 euro??? )
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Volgens mij heeft Newbee afgehaakt
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
ohohohoh wat kunnen we toch zeiken als een auto achterstallig onderhoud heeft.
hoe kun je nou een auto kopen in een prijs klasse tussen de 500 en 1000 euro en verwachten dat er niets aangedaan hoeft te worden een bx onderhouden kost nou een maal geld en voor diegene die technisch niet veel sleutelen kost het nog meer (ik ben er ook zo een).
toen ik vorig jaar mijn gti kocht was er ook veel achterstallig onderhoud 1400 euro aan materialen om percies te zijn (dan praten we nog niet over arbeids loon).
mensen die deze wagens verkopen doen hem juist vaak om die reden weg.
je hebt een schitterende wagen maar geld kosten mag die niet want dat is het een kl*te wagen.
koop dan een nieuwe dacia voor 9000 euro dan heb je 3jaar lang hopelijk geen gezeur.
jammer hoor ik word hier best triestig van die auto kan er ook niets aan doen dat die nooit met “liefde” behandeld is.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
wat mot die bx kosten?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
stan schreef:ohohohoh wat kunnen we toch zeiken als een auto achterstallig onderhoud heeft.
hoe kun je nou een auto kopen in een prijs klasse tussen de 500 en 1000 euro en verwachten dat er niets aangedaan hoeft te worden een bx onderhouden kost nou een maal geld en voor diegene die technisch niet veel sleutelen kost het nog meer (ik ben er ook zo een).
toen ik vorig jaar mijn gti kocht was er ook veel achterstallig onderhoud 1400 euro aan materialen om percies te zijn (dan praten we nog niet over arbeids loon).
mensen die deze wagens verkopen doen hem juist vaak om die reden weg.je hebt een schitterende wagen maar geld kosten mag die niet want dat is het een kl*te wagen.
koop dan een nieuwe dacia voor 9000 euro dan heb je 3jaar lang hopelijk geen gezeur.
jammer hoor ik word hier best triestig van die auto kan er ook niets aan doen dat die nooit met “liefde” behandeld is.
Alles wat tot nu aan mijn auto mankeerde was een lekke radiateur. Die heb ikzelf vervangen, maar had een fout gemaakt en nu dus een lekke koelslang
Maar inderdaad zoals jij zegt een goede auto koop je niet voor minder dan 1000euro (of je moet geluk hebben) en een BX is geen nieuwe auto meer dus kun je verwachten dat er problemen gaan komen. Dat heb je ook als een een oude VW koopt…..
Als je je auto met liefde behandeld en hem gewoon alle onderhoudsbeurtjes keurig geeft en het niet nalaat dingen te vervangen die stuk gaan of slechter gaan werken, dan kun je veel plezier beleven aan je auto! Bij mijn auto is de afgelopen 16 jaar alles vervangen wat nodig was en de volledige historie is bekend en rekeningen aanwezig. En als ik in die van mij rijd dan zit ik met een grote glimlach op mijn gezicht.
Paul Cornelisse schreef:Volgens mij heeft Newbee afgehaakt
ja, idd…...
mij wordt voortdurend adveseert nog meer geld in deze kist te stoppen. Ik zal die willen zien, die zo’n hoop in zijn auto stopt en dan toch voortdurend wordt teleurgesteld, die dan nog met plezier en rust zijn auto rijd.
flauwekul allemaal!
Vaandag was dat hok alweer aan het koken en vervangen/verwijderen van de thermostaat heeft niets kunnen helpen. Toen ik de thermostaat wilde verwijderen, zag ik dat de pakking helemaal kapot was. Mijn aspirant-koper nam snel de benen…..... .
zo, en hoe verder??
als het niet anders kan, zal ik binnenkort beginnen, de BX in onderdelen te verkopen…......
Biedingen van €200 heb ik zat hier en op andere pagina’s gekregen, echter krijg je voor die bedrag niet eens een leren bekleding…....
het zou ook kunnen, dat ik de BX in de garage hou en wacht totdat ik weer wat centjes bijeen heb en dan zal ik volgend jaar weer in Utrecht op komen dagen. Of ik koop een oude 1400 en maak een GTI van.
Mogelijkheden zijn er wel.
ik rij nu een 22 jaar oude Japaner, die mij weer een glimlach op mijn gezicht toverd. Enerzijds was dit 1994 mijn eerste eigen auto. Anderzijds rij ik gemakkelik 160 km/h zonder de pomp te vrezen.
APK zit er nog tot volgend jaar mei en er moet een nieuwe klepdekselpakking bij en misschien de d-riem gedaan worden….
en zo ziet de auto er uit:
stan schreef:ohohohoh wat kunnen we toch zeiken als een auto achterstallig onderhoud heeft.
-preventief nieuwe d-riem+waterpomp
-nieuwe veerbollen
-nieuwe retourleidingen
waar is hier sprake van achterstallig onderhoud??
die dingen die kapot gingen, zijn dingen, die bij iedere wagen stuk hadden kunnen gaan en hebben helemaal niets met onderhoud te maken.
dat lager van de koppeling verslijt gewoon
de thermostaat, de temperatuursensor en de temperaturschakelaar evengoed.
mijn probleem is echter, dat ik geen vervangend vervoer had en dardoor op de BX moest kunnen vertrouwen….....
ik had voor een jaar een 1600TZI, met geen problemen. Ook bij die had ik:
-preventief de d-riem en waterpomp vervangen
-nieuwe veerbollen
-nieuwe retourleidingen
mijn GTI is en was altijd een gebruiks-BX een geen plaatje…...
de jouwe was in showroomstaat en jij hebt nog meer geld ingeproppt.
Swiftjes zijn heerlijke betrouwbare zuinige goedkope snelle autootjes!
Geen vergelijk overigens met een BX, maar voor dagelijks gebruik misschien des te beter geschikt?! Succes en vooral rijplezier!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
BX-newbee Geplaatst: 08 Jul 2008 21:11 Onderwerp:
mijn GTI is en was altijd een gebruiks-BX een geen plaatje…...
de jouwe was in showroomstaat en jij hebt nog meer geld ingeproppt
dat de mijne er opties goed uit zag wil niet zeggen dat deze in showroomstaat verkeerde anders hoefde ik er niet zoveel geld in te pompen om deze weer in orde te maken.
de mijne was ook een gebruikers auto en de vorige eigenaar heeft er net zo lang mee doorgereden tot ie niet meer door de apk kwam de lijst is zo lang dat ik geen zin heb om die helemaal te typen.
maar als mijn auto zoveel koelings problemen heeft (en dat heeft ie ook gehad dus ik weet waar je over praat) dan gaat ie naar de garage en blijft daar net zo lang tot het opgelost is en helaas kost dat best wel een hoop geld maar dan weet ik wel zeker dat het is opgelost en als het niet zo zijn dan heb ik er in iedergeval garantie op de werkzaamheden die zijn uitgevoerd zodat het geen weggegooit geld is geweest.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
ziezo:
originele schuifdak(elektrisch) met bedieningspaneel
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191581
setje BX vergrendeling op afstand(PLIP) te koop
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191580
setje GTI wielen met extra nieuwe set banden te koop
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191579
leren bekleding BX te koop
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191577
houten stuur Xant, passend BX
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191582
sinds vandaag ben ik lid van de ANWB. Heb ik zeker nu niet meer nodig, omdat ik Suzuki rij.
maar goed,
je weet maar nooit…...