Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oowjha en JDT heeft nog wel een goede GTI motor, paar dagen knutselen en je hebt een BX GTI met leer voor 600 euro?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dat is een ietwat dure vrijwaring.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:Dat is een ietwat dure vrijwaring.
Jep… maar daar heb je wel leer, morrettes en een scaaf voor
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:oowjha en JDT heeft nog wel een goede GTI motor, paar dagen knutselen en je hebt een BX GTI met leer voor 600 euro?
een je krijgt nog een extra setje GTIstoelen(verwarmd)
en een elektrische schuifdakje(werkend met hemel) nog cadeau….
weg die handel!!!
McDean schreef:oowjha en JDT heeft nog wel een goede GTI motor, paar dagen knutselen en je hebt een BX GTI met leer voor 600 euro?
Ik denk niet eens dat dat nodig is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:McDean schreef:oowjha en JDT heeft nog wel een goede GTI motor, paar dagen knutselen en je hebt een BX GTI met leer voor 600 euro?
Ik denk niet eens dat dat nodig is.
kun je nagaan!
Bx Newbee…... GT hebbe? Ruilen? (GT is al oltimer te verzekeren)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:PrutsyLJ schreef:Staat tie daar al? Want anders wil ik hem ook wel tegen een vrijwaring ophalen. Dan zou het BX Club magazijn er bijvoorbeeld nog wat aan hebben…
volgnes mij staat hij nog in Swalmen, en kan die compleet voor 500 euro opgehaalt worden….
Hij staat nu in Malden, 5 km onder Nijmegen.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja, die 500 euro is ook maar een weggeefprijsje vind ik.
Ik denk ook dat het eigenlijk wel meevalt met de GTI.
Ik heb Peter een aantal maal aan de telefoon gehad erover, maar het komt er op neer dat ie hem zat is.
Wat er voor zover ik begrepen heb mee aan de hand is, is dat door een nog onbekende reden de koelvloestofdop van de radiateur afgevlogen is waardoor er uiteraard een plens water op de grond is gekomen. Peter is er vandaag naar terug gegaan maar heeft geen lekkages gevonden.
Kennelijk is er teveel druk opgebouwd in de radiateur waardoor die dop eraf gevlogen is (dat zou duiden op de koppakking) aan de andere kant is het zo dat er nog steeds kennelijk voldoende KVS in het systeem zit en het niet borrelt, dat duidt weer op geen koppakking lekkage (of het moet er een zijn waarbij pas bij een hete motor er een scheur open gaat staan oid)
Hoe dan ook, ik denk dat als je dat beestje ophaalt voor 500 euro je er een beste bak aan hebt, hij is waanzinnig mooi en lekker compleet.
Stel dat er inderdaad een scheur in de pakking of zelfs de kop zit, dan ben je nog voor een paar knaken klaar. Ik weet zo onderhand wel wat die blokjes hebben kunnen, en zo heel rap loopt dat echt niet definitief in de soep. Sterker nog, ik zou er zelfs nog mee naar Swalmen rijden, kachel op volle patat, raampjes en dak open en rustig toeren en de metertjes in de gaten houden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ja, wat moet ik zeggen??
geen lekke koppakking, geen KVS onder de wagen en druk op het koelsyteem. Vaandag nog ff in Nijmegen geweest samen met mijn collega en chef(die oliesjeik)en dat was goed ook zo…..
hij had namelijk een vermoeden en idd was het juist. Auto was niet overleden, maar was ik verder gereden was die zeker overleden…...
dus, goed dat ik het niet gedaan heb.
idd was de oplossing heel simpel. Thermostaat verwijdert water bijgevuld en de thermostaat met vlooibare pakking dichtgemaakt.
Inmiddels staat dat beestje weer hier voor mijn deur en kan gewoon weer in zijn geheel weg…....
Trowens ook nog JHD ontmoet en ff een beetje staan babbelen(heeft ook een mooie BX Break)......
dus ik kan weer lachen en de problemen zijn opgelost.
Wat ik nog stets niet begrijp:
waroom stond die auto gisteren te roken. En klonk als een trekker in plaats van een auto…...
what ever
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BX-newbee schreef:ja, wat moet ik zeggen??
Wat ik nog stets niet begrijp:waroom stond die auto gisteren te roken. En klonk als een trekker in plaats van een auto…...
what ever
Had ie het niet gewoon heet?
Hilko16TZI schreef:BX-newbee schreef:ja, wat moet ik zeggen??
Wat ik nog stets niet begrijp:waroom stond die auto gisteren te roken. En klonk als een trekker in plaats van een auto…...
what ever
Had ie het niet gewoon heet?
ja goed dan dampt ie, maar verbrand niet ergens olie….
ik snap er helemaal niets van
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Misschien is er wat koelvloeistof over de motor heen gevlogen waardoor 1 of meer bougies de vonk niet meer konden overbrengen (slechte kabels/verdelerkap ofzo) dan gaat ie wel als een grasmaaier klinken.
Mooi dat ie iig weer thuis is, wat ga je nu doen? verkopen? of toch doorrijden ermee?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
iig zonde als die alsnog in stukjes weg gaat!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:iig zonde als die alsnog in stukjes weg gaat!
gelukkig niet!
echter is verkoop nog steeds de beste oplossing, alhoewel ik echt de auto zal gaan missen…......
ik zal binnenkort weer een draadje openen voor de BX ivm. met de verkoop.
De GTI gaat nu iig weg voor de prijs van de aanschaf, die ik betaald heb. Toen was de APK bijna verlopen en ik heb hem desondanks meegenomen voor die prijs.
Voor de APK moesten een lekkage verwijdert worden(retourleiding) en de trekhaak was krom(geen verstand van parkeren dus ). Ik was toen met ietsje van 150€ klaar en dolblij…...
zo meenemen €800. Heb ik hem over twee weken nog voor mijn deur, dan gaat ie geschorst in de garagebox
Ik moet niet verkopen, ik wil echter verkopen, maar dan in “onze kring”. en AUB:
ik begin niet met liefhebbersauto enz. het is gewoon nog een auto voor alledag…...
Op CITROMOBILE wordt je iig op die wagen aangesproken.
Mechuccio schreef:Misschien is er wat koelvloeistof over de motor heen gevlogen waardoor 1 of meer bougies de vonk niet meer konden overbrengen (slechte kabels/verdelerkap ofzo) dan gaat ie wel als een grasmaaier klinken.
achteraf gezien, waren er een aantal dingen opeens gebeurd. Ik vondt namelijk Bieberg(Groesbeek)niet meteen en ben stukje bergaf gereden. Over de kruispunt rechterhand zit ook een autobedrijf en hem heb ik naar Bieberg gevraagd.
Dus ben ik weer in de BX gestapt een achterruit in een oprit en vooruit en vervolgens de heuvel weer omhoog.
Pas dan zag ik de 110 graden en het STOP!
Ik heb de motorkap open gedaan en zag overal water liggen…..
Onder de wagen en op die weg die ik gereden was lag ook het water.
In een waterplas zag ik een slangetje liggen dat ik opgeraapt heb. Ik wilde meteen weten, wat er aan de hand was en wilde niet direct bij Bieberg gaan vragen. Dus reed ik weer de heuvel onder een sloeg rechts af. Linkerhand is een garage, waar ik naar hulp ging vragen. De monteuers hadden de brug volstaan en wenig zin om mij te helpen.
wat doen???
terug naar Bieberg en hem vragen…...
die goede man had haast en ook geen zin aan een BX te werken. Hij stuurde mij ietsje achteren naar een andere bedrijf. Deze mensen hebben dan de oplossing kunnen vinden. Mijn deksel van de radiateur was los een dardoor kwam dat water op de straat.Verder bleek die dop niet meer te passen en zo kreeg ik een andere deksel…....
Ik dacht dat probleem is dan opgelost.
Ik ben dan 4km verder gereden en toen was weer einde oefeing.
naar verder 4km kwam ik naar Mook waar ik bij een TEXACO stoppte. Toen zag ik alweer water onder de auto liggen, terwijl de dop niet los was.
Ik dacht dat ik idd een KVS-probleem heb. Wat ik niet wist, was dat het geen KVS was, het was het ruitenwissereservoir, dat ook een scheur had gekregen…..
heb ik alles veel later uitgezoekt, was in die motregen in Mook helemaal niet mogelijk. Mijn garagekrik en mijn assteunen had ik namelijk ook niet in mijn auto liggen.
Toen ik dat “water” zag, wild ik snel naar het dichtsbijzijnde station(Cuijk). Van Mook 4 km, was ik echter niet wist:
daar vaart een veerboot, wat de navigatie als weg aangeeft(terwijl er maar fietsen worden meegenomen).
Dus wilde ik die kant op Bij de volgende pomp stond ie weer bij 110 graden en ik stoppte weer. De ventialator had ik allang via de accu aangesloten, omdat ie ook niet meer deed.
Op een gegeven moment, was die accu dan leeg en verder rijen onmogelijk(geen startkabel).
Woensdag ben ik dan met een zware rugzaak en de fiets via de trein naar Nijmegen-Heyendaal. Ik moest met 30kg op mijn rug 10 km gaan fietsen en kwam naar mijn auto. Omhoog gekrikt, assteunen onder en de wiel eraf. Waar is de lekkage??
Oke, geen lekkage…..wiel erop, assteunen weg en afgekrikt. FF iemand naar starthulp vragen(startkabel had ik mee). Goed, auto loopt, dus wegwezen richting snelweg. Alweer rookt het en dampt het, en de auto klinkt ietsje later als een grasmaaier. Dus niet op de snelweg afslagen naar Malden en spoedig mogelijk een garage zoeken. Dus kwam ik naar een Mitsubishi-garage. Die man zei dat mijn wagen zware schaden had opgelopen. Ik heb hem echter uitgeleggt, dat er geen bubbeljes bij de radiateur komen en de koppakking goed moet zijn.
Hij zag wel de rook, maar wilde of konde niet zeggen, wat er aan de hand was…..
dus, mensen
Op zo’n manier wordt uit een kapotte thermostaat een motorschade, simpelweg omdat je BX rijd…...