Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ach ja ze kunnen gewoon af en toe best zieken die bakken daar krijg je op den duur een dikke huid van
Maar 800 euro is nog steeds een retegoeie prijs! dat betaal je zowat voor een nieuwe koppeling bij de garage, dus dat voordeel heb je al mee natuurlijk
En ik blijf erbij dat het een fantastisch mooie auto is! heb hem toch al meerdere malen op de foto gezet, en er ook nog eens een dag aan mogen sleutelen, als ik mijn 16V niet had gehad stond ie gisteren al bij mij voor de deur
Niet dat ik het een ander niet gun, maar misschien moet je er nog eens over nadenken Peter, uiteindelijk was er niet zo heel veel mis met je beestje, een thermostaat gaat nou eenmaal op den duur kapot, en ook al heb je de afgelopen korte tijd wat trubbels gehad (koppeling, schakelstan, thermostaat) uiteindelijk was er steeds niet veel aan de hand (behoudens je druklager dat in tig stukken uit je bak kwam vallen)
Zoals ik altijd zeg: je moet gewoon een volstrekt irrieel en onbreekbaar vertrouwen in je BX behouden…. dat wordt beloond
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:uiteindelijk was er niet zo heel veel mis met je beestje, een thermostaat gaat nou eenmaal op den duur kapot, en ook al heb je de afgelopen korte tijd wat trubbels gehad (koppeling, schakelstan, thermostaat) uiteindelijk was er steeds niet veel aan de hand (behoudens je druklager dat in tig stukken uit je bak kwam vallen)
juist!
Ik kan niet over de auto klagen, want die typische BX problemen had ik nog niet…..
die dingen die kapott gingen, hadden bij iedere andere wagen net zo goed stuk kunnen gaan. Het is dus ook geen diepgaande ontevredenheid over de gang van zaken
Mechuccio schreef:
Niet dat ik het een ander niet gun, maar misschien moet je er nog eens over nadenken Peter
nee, da’s heel duidelijk. Tot uiterlijk Augustus wil ik van die wagen af zijn, in iig staat ie dan niet meer op mijn naam. Dat heeft niets met de “problemen” te maken. En ik verkoop hem onder de aanschafprijs niet. Zet ik de auto beter in de garage neer en schors hem tot volgende jaar CITROMOBILE
Echter wordt ie van stillstaan niet beter en daroom is de betere oplossing hem te verkopen en iemand anders te gunnen.
Ik wil uiterlijk eind Augustus mijn familie gaan bezoeken. En dan heb ik zeker een auto op LPG en moet ik de torenhoge benzineprijzen niet meer betalen.
trouwens,
had ik mijn oude Polo niet moeten verkopen(door mijn verhuizing)had ik altijd nog een autotje staan, als de BX weer kuren heeft.
.........
Waarom oud ijzer? Mis ik iets? Misschien iets meer uitleg dan ........?
Xsara Coupe
Frustratie denk ik..
Xsara Coupe schreef:Waarom oud ijzer? Mis ik iets? Misschien iets meer uitleg dan ........?
Xsara Coupe
misschien heb je 500€ om ze ieder jaar in zo’n kl*te kist te proppen. Of een hele wagenpark met zulke hoken??
ik iig niet…...
als iemand te veel geld heeft, ophalen die handel. Mijn investeringen van de laatse twee jaar wil ik terug, anders ga ik een feestje met de hamer vieren…...
nu heb ik alle onderdelen die stuk waren nieuw gekocht(thermostaat, koelwatersensor en thermoschakelaar) en vanavond gaat de spruitstukpakking naar de kl*te…...
en morgen???
geen zin meer in zoiets
Wat wil je dan minimaal voor die auto hebben? Mag ook per pb
Als je 500 per jaar te veel vind moet je miss maar geen auto meer rijden… Bij mij gaat er vaak zoiets per maand doorheen
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:Wat wil je dan minimaal voor die auto hebben? Mag ook per pb
Als je 500 per jaar te veel vind moet je miss maar geen auto meer rijden… Bij mij gaat er vaak zoiets per maand doorheen
Xsara Coupe
per week toch…
ik heb nu echte de keuze:
nieuwe keuring kost mij €500 en dan moet die wagen €1300 opbrengen (met nieuwe keuring uiteraard)
belachelijk, toch??
iemand schreef BXen zijn kansloze hokken en die had het goed.
gekocht heb je zo’n kreng zo. Probeer hem eens te verkopen.
Xsara Coupe schreef:Ik vroeg wat die zo moet kosten Niet met nieuwe keuring…
Xsara Coupe
ik voel een van der bles bodje komen…
Xsara Coupe schreef:Ik vroeg wat die zo moet kosten Niet met nieuwe keuring…
Xsara Coupe
effe denken:
nieuwe d-riem met waterpomp
nieuwe bollen voorkant
koppeling nieuw
koppelingskabel nieuw
thermostaat nieuw
thermoschakelaar nieuw
koelwatersensor nieuw
setje leren stoelen twedehands (200€)
enz. enz. enz. enz. enz . enz
—————————————————————————————-
€700
da kun je twee mooie BX 1 kopen (hahahaha!)
BX-newbee schreef:
da kun je twee mooie BX 1 kopen (hahahaha!)
Wat bedoel je daar precies mee?
voor de keuring moet gebeuren:
-accu vastzetten
-voorlampen afstellen
-retourslangen rv lv vernieuwen
-rv aandrijfsashoesje vervangen
-lv+rv fusseekogelrubber vernieuwen
-nieuwe adals
————————————————————————————-
Hegru = €460€ ex. btw!
en nieuwe spruitstukpakking sinds vanavond
Dat is weer even investeren, gaat het btw om de inlaat- of uitlaatspruitstukpakking? Ik hoop het eerste voor je.