Ik heb weliswaar (nog) niet in de C5 gereden, maar al wel in de wagen gezeten. Ik mis in de C5 compleet de ruimte en ruimtebeleving die ik in de C4 (G) Picasso wel heb. De C5 zou wat mij betreft qua binenruimte gevoelsmatig ook een V50 kunnen zijn. Aan een Mondeo/Passat kan hij wat ruimte betreft al niet tippen
Opmerkelijk is wat mij betreft toch ook dat de door ons als gebruikers geprezen EB6V niet leverbaar is. Is men bij citroën dan toch gezwicht voor de kritiek van de diverse journalisten?
Wat mij betreft, echt een prachtige auto, maar een volstrekt ander concept.
Appels met peren vergelijken dus.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Naar de reden waarom de EB6V niet in de C5 verschenen is, zullen we alleen maar kunnen gissen.
Natuurlijk kan je een C5 Tourer niet vergelijken met een GC4P. Ik zei alleen dat wanneer ik nu opnieuw zou moeten kiezen….
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
tilanus schreef:Naar de reden waarom de EB6V niet in de C5 verschenen is, zullen we alleen maar kunnen gissen.
Ik heb een tijdje terug, toen de motoren pas bekand waren die vraag via mail gesteld aan citroën Belgïë.
Het antwoord was dat citroën voorlopig beslist had de EB6V niet in de C5 te zetten, maar dat dat in de toekomst wel nog mogelijk is.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Allemaal wel erg fftopic
Of iemand moet de titel van de poll veranderen in “C4(GP) of C5 2008” ?
Groet, Molenaar
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gelijk heb je….. ops:
Molenaar schreef:Allemaal wel erg fftopic
Of iemand moet de titel van de poll veranderen in “C4(GP) of C5 2008” ?
Groet, Molenaar
Ja, zoiets had ik ook al voorgesteld: “mogelijk een nieuwe topic ‘(G)C4P versus C5’ o.i.d.”.
Mijn eerste insteek was echter de verlaging van mijn tevredenheidspeil na het rijden in de C5.
Net als Tilanus: als ik nu moest kiezen…...
Waarschijnlijk ging ik toch voor 1 cijfertje hoger.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Jolly Sailor schreef:Zelfs de lakbeschadiging achterportieren bleek een restant poets te zijn
Die lakbeschadiging komt vanzelf. Eerst in de vorm van heel kleine krasjes en later wat beter zichtbaar. Helaas…......
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Jolly Sailor schreef:Dus dat verhaal over poetsresten is broodje aap? Zoals je bescrijft is bij mij ook, als je er met een natte vinger over gaat is het weg, de andere dat zit het er weer, als je goed kijkt inderdaad heel fijne krasjes.
Het komt door stof en vuil tussen de lak en de rubbers.
Ik dacht ook dat ik gevrijwaard bleef, maar na verloop van tijd werd het erger.
Het is bekend bij Citroën, maar ze weten nog niet wat ze er mee aan moeten.
Onderdelen van een andere rubbersamenstelling zijn er nog niet.
Bij mij is het ook zichtbaar op de stijl tussen de deuren. De Exclusive heeft daar een paneeltje in zwart pianolak
en dat is ook al aardig beschadigd.
Zal dit volgende week ook maar weer bij de dealer melden
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb vandaag men C4 P nog eens gepoetst.
En wat toch opnieuw opviel was de toch redelijk rampzalige afwerking van het koetswerk. (lakbeschadigingen aan deuren, kofferklep, naden die niet altijd perfect aansluiten, raamrubbers,...
Maarja dat wist ik al langer.
Toen ik deze avond echter vertrok merkte ik door de inval van het zonlicht op dat de voorruit vol krasjes zat.
Kan zeker niet door een ijskrabber zijn want die heb ik nog nooit gebruikt, en ook niet door de borstels van een carwash.
Ook bij het wassen van het koetswerk viel op dat in de lak al vele krasjes zitten. Kan opnieuw niet van de carwash zijn.
Dus hier mag citroen toch nog wat aan werken.
Nuja, het zijn echter wel zaken die de laatste jaren (vooral de lak) vaker voorkomen bij andere merken.
Maar sommige dingen (zoals voorruit of de lakschade aan deuren en koffer) vind ik al heel wat minder normaal.
een rit deed dit echter vrij snel vergeten. Maar als overmaat van ramp viel tijdens het rijden het spionspiegeltje nog van het dak en onstond er een tikkend geluid tijdens het rijden uit het dashboard.
Voor de rest (op het probleem met de geluiddemping en enkele andere rammels na) rijd de auto echter als de beste.
Soms heb ik echter wat spijt van men aankoop.
Maar telkens als ik dan eens met een andere auto meerijd (van dezelfde categorie, of prijsklasse) denk ik toch steeds: Zat ik maar in men C4 P.
Onlangs met een audi A3 meegereden. Ik vond hem tijdens de testrit al hard. MAar met 70.000 km op de teller is alle (beperkt) comfort dat er nog in zat er af.
Beenhard dus. Ik was tevreden dat ik kon uitstappen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ik lees vanalles over de slechte kwaliteit van de lak.
Ik zie bij onze auto geen lakschade eigenlijk, hooguit een 2 tal zeer fijne krasjes, nu na een 7 maanden, van autostraderitten en een steentje vermoed ik, maar dat had mijn focus ook (al viel het minder op door zijn zilvergrijze kleur). Aan deuren of stijlen heb ik nog geen krassen gemerkt.
Zou het kunnen dat het, oftewel auto’s van specifieke productiedata zijn, oftewel dat bepaalde kleuren er meer last van hebben dan andere?
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Gunther schreef:Zou het kunnen dat het, oftewel auto’s van specifieke productiedata zijn, oftewel dat bepaalde kleuren er meer last van hebben dan andere?
Betreft het 2e punt : bij donkere kleuren zie je bij steenslag en krasjes inderdaad heel snel de onderlaag die blijkbaar licht van kleur is, maar ik denk dat de kwaliteit van alle kleuren lak dezelfde is.
picassoke schreef:Soms heb ik echter wat spijt van men aankoop.
Maar telkens als ik dan eens met een andere auto meerijd (van dezelfde categorie, of prijsklasse) denk ik toch steeds: Zat ik maar in men C4 P.
Maak dan toch maar eens een proefritje in de nieuwe C5 met hydro-actieve vering en z’n geweldige stoelen. Weet je gelijk wat je volgende auto gaat worden .
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Heb ik gedaan en is idd veeeeeel beter.
Maarja dan zit je ook in een andere klasse, ook van prijs trouwens.
Al is het verschil nu weer niet zo groot.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 30-05-2007
- (Grand) C4 Picasso GC4P EB6V 2.0HDIF
Zeer tevreden, ondanks:
Citroen Assistence geen zin had om mijn auto om twee uur ‘s nachts van een lekke band af te helpen, hoewel Citroen mij niets had meegegeven om daar zelf iets aan te doen (Exclusive heeft geen reservewiel en electronica in plaats van een spuitbus). De dealer zei dat ik in geval van een lekke band met Citroen Assistence moet bellen Bravo ANWB WW
Tussen 115 en 130 km/uur trilt mijn stuur nog steeds, na winterbandenwissel en weer terug met tussendoor tweemaal extra balanceren. Bij de 30.000 km beurt gaan ze er wat aan doen: balanceren aan de auto. De meeste specialisten doen dat niet meer.
Boven 130 km/uur is het een fantastische voiture en ook onder 100 rijdt ze divine.
Grand C4 Picasso 2.0 HDIF Excl EB6V
Icare, Panoramadak en Bluetooth
Sinds 2 augustus 2007
111000 kilometer gereden
C4MySelf schreef:....., hoewel Citroen mij niets had meegegeven om daar zelf iets aan te doen (Exclusive heeft geen reservewiel en electronica in plaats van een spuitbus).
In mijn Grand C4 Picasso zit onder de linker achterstoel (stoel 6 of 7) wel degelijk materiaal om een lekke band te repareren, o.m. een compressor met bijbehorende vulbus. Volgens mij is dit standaard in de GC4P.
In dat geval is het te begrijpen dat Citroën Assistance niet komt, ondanks de aanbeveling van de dealer.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)