Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Caysee schreef:C4MySelf schreef:....., hoewel Citroen mij niets had meegegeven om daar zelf iets aan te doen (Exclusive heeft geen reservewiel en electronica in plaats van een spuitbus).
In mijn Grand C4 Picasso zit onder de linker achterstoel (stoel 6 of 7) wel degelijk materiaal om een lekke band te repareren, o.m. een compressor met bijbehorende vulbus. Volgens mij is dit standaard in de GC4P.
In dat geval is het te begrijpen dat Citroën Assistance niet komt, ondanks de aanbeveling van de dealer.
ja, maar zo’n spuitbus is voor kleine lekjes, als er een kram of zo op de weg ligt, en er een scheur in je band zit, ben je met zo’n busje en compressor niets, en moet Citroen Assistance toch komen. Mijn ervaring is dat van 4 van de 6 lekke banden die ik en familie al hebben gehad, je niets kon doen met zo’n spuitbusje.
Als je een reisverzekering hebt (ING assistance in België bijvoorbeeld) kan het zijn dat die dat ook komen doen, in geval Citroen Assistence niet wil komen.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Er stond in het verhaal van C4MySelf: “Exclusive heeft geen reservewiel en electronica in plaats van een spuitbus” en daar reageerde ik op.
Een echte kapotte band is natuurlijk niet te repareren, maar daar hebben tegenwoordig meer auto’s last van (geen reservewiel).
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Zoals eerder al eens gemeld heeft de C4P (met uitzondering van de Exclusive) ruimte om een reserveband mee te nemen onder de auto. Omdat we van de zomer op vakantie naar ZF gaan lijkt het me een verstandige investering te zijn om een reserveband aan te schaffen. Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo duur te zijn.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Caysee schreef:Helaas moet ik na een proefrit in een C5 Exclusive 2.0 Automaat, mijn mening over m’n GC4P naar beneden bijstellen van ‘tevreden’
naar ‘matig tevreden’.
Wat een verschil in weggedrag, vering, comfort, perfect meervoudig electrisch verstelbare stoelen (niet eens een optie op de
C4 Picasso, behalve bij lederen bekleding ), GEEN DDUBBELLBBEELLDDENN.
Kortom een verademing om weer in een ‘echte’ auto te rijden.
Zodra ik de kans krijg (7 maanden is wel erg snel om in te ruilen) ga ik toch weer voor de C5 in Tourer uitvoering.
Ik heb indertijd voor de GC4P gekozen vanwege ruimte, uitstraling en nog wat zaken, maar had toch beter een jaartje kunnen wachten.
Er zal wel een aantal (G)C4P-rijders het niet met me eens zijn, maar maak eens een proefrit in de nieuwe C5
en kom met je mening op mogelijk een nieuwe topic ‘(G)C4P versus C5’ o.i.d.
Ik had al eens kort met de nieuwe C5 gereden, de 1.6 HDI.
Vandaag heb ik echter kunnen rijden met de 2.2 HDI, in exclusive.
Ik heb er deze namiddag eens mijn dagelijks traject mee gedaan. (had tijd genoeg, mijn nonkel heeft hem voor een weekend gekregen en hij is vandaag eens langsgekomen)
Wat al meteen opviel is de ongeloofelijk zachte en soepele motor.
En eens ik men straat uitrij kom ik op een stuk weg dat verschrikkelijk slecht ligt. Dus het was al direct een goede test.
Het comfort ivm met men picasso is toch wel stukken beter. Ook op de dwarsnaden die de picasso toch wel zeer droog doorgeeft is het een groot verschil. Verder viel ook de afwezigheid op van bijgeluiden (gerammel), terwijl die in men picasso toch ook wel te horen zijn, komt er nog eens bij dat de koffer van de picasso werkt als een gigantische klankkast. Eens de autosnelweg op viel ook de geluiddemping op. Muisstil binnenin.
Ook veel stiller dan de picasso. De stoelen ook, vele verstelmogelijkheden. En ook een massagefunctie
Het dashboard zag er ook veel kwaliteitsvoller uit.
Dus wat is beter:
- rijcomfort (al is het wel zo dat dwarsnaden en oneffenheden op lage snelheid niet goed opgevangen worden door de C4 P)
- stoelen
- afwerking
- geluiddemping
- weggedrag
Eigenlijk was alles beter. Behalve het ruimtegevoel en de rust die je krijgt in het interieur van men C4P heb ik nog in geen enkele andere auto teruggevonden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Ik zie het nut van bovenstaand bericht echt niet in. Duidelijk een geval van appels met peren vergelijken. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen.
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Segerfan schreef:Ik zie het nut van bovenstaand bericht echt niet in. Duidelijk een geval van appels met peren vergelijken. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen.
Mee eens, al zie ik dat meer als een appel van 3 €de kilo, vergelijken met een appel van 4 € de kilo, die laatste zal toch zowiezo beter zijn met geen ‘foutjes’ in, het prijsverschil is niet zomaar .
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Het is en blijft een kwestie van smaak. Daarnaast (het is al vaker gezegd) moet je geen appels met peren vergelijken. Ik heb onlangs ook in een C5 gezeten (nog niet gereden), maar de ruimte en ruimtebeleving van de C4P is veel groter dan in een C5 terwijl de C5 een veel langere auto is. Tevens vind ik persoonlijk een C4P wat design betreft, zowel van binnen als van buiten, veel aparter: meer Citroën. Het dashboard is mijns inziens veel futuristischer: maar ook dit is natuurlijk weer een kwestie van smaak.
Ik zou daarom mijn C4P niet snel inruilen voor een C5 ondanks dat een C5 wellicht beter (lees: anders) rijdt en beter in elkaar zit dan een C4P.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Zeer tevreden
Jaaaa, wat een geweldige wagen !
De stoelen zitten heerlijk.
De semi-automaat is wennen maar bevalt steeds beter( was vanaf het begin al redelijk tevreden).
Achterin veel ruimte.
Geweldige futures.
En als laatste geweldige rijervaring (al moet je opletten dat je niet te hard rijdt want je hebt het niet in de gaten )
Minpunt
Achteruitrijsensoren niet in de kleur meegespoten
Onvoldoende opbergruimte in de kofferbak (zelf een opbergruimte aan het maken)
Eind conclusie: zeer zeer tevreden !
GC4P LB 2.0 16V EB6V LB gris aluminium
bluetooth + trekhaak
Sinds 5 mei 2008 kmstand 16.000
Re: Zeer tevreden
ANP schreef:Eind conclusie: zeer zeer tevreden !
Waar heb je die ingevuld?
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Na bijna een jaar en 30000km meer dan tevreden over deze auto. Geen enkel enkel extra garagebezoek nodig gehad. Natuurlijk er zijn minpuntjes zoals de zijwindgevoeligheid, maar verder ervaren wij de GP als een heerlijke reiswagen.
Ik heb met 2000 kilometer ervaring nog weinig recht van spreken. De eerste indruk is in ieder geval heel goed.
Zoals iedere auto heeft ook deze enkele minpunten, de meeste zijn al eens benoemd. Persoonlijk heb ik er drie.
- Stoel zou een centimeter of 3-4 verder naar achteren moeten kunnen.
- Traploze verstelling van de rugleuning zou fijn zijn.
- Zijwindgevoeligheid is hoog.
Deze drie nadelen valt goed mee te leven en er staan heel veel voordelen tegenover.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Na 50.000 km nog zeer tevreden. Ik mag er gelukkig nog 3 jaar meerijden
grand c4 Picasso 2.0
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik wordt met de dag tevredener eigenlijk. Steeds lossen zich meer en meer probleempjes vanzelf op.
Vooral het gerammel wordt met de dag minder. Alleen die rammel in het panoramdak is verschrikkelijk. Echter het is enkel hoorbaar het het dak open, dus nu blijft het dicht.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Vandaag op weg naar de werkplek de 25k gepasseerd.
Tot op heden geen problemen ondervonden.