Voorlopig ben ik nog wel tevreden ja.
Zoals ie nu is gaat ie naar de APK en dan zie ik het wel.
De 2 slechte achterbanden had ik trouwens vervangen door banden met nog ruim profiel.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Matthijs2006 schreef:Voorlopig ben ik nog wel tevreden ja.
Zoals ie nu is gaat ie naar de APK en dan zie ik het wel.De 2 slechte achterbanden had ik trouwens vervangen door banden met nog ruim profiel.
Gelukkig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik hoef trouwens niet bang te zijn dat ie op roet wordt afgekeurd, ik breng hem naar een garage die de roetmeting niet doet.
Wel in rekening brengt, overigens.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Matthijs2006 schreef:Ik hoef trouwens niet bang te zijn dat ie op roet wordt afgekeurd, ik breng hem naar een garage die de roetmeting niet doet.
Wel in rekening brengt, overigens.
scheeld weer!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mensen, ik vind dat de turbo in mijn BX zo laat “erin” komt, of aangrijpt, of hoe zeg je dat…?
Pas bij een te hoog toerental voel je hem in actie komen…Eigenlijk als je al weer wilt opschakelen…dus ik heb te weinig aan de turbokracht nu…hij begint nu pas rond de 2600/2700 rpm…dat is toch veel te laat?
In de BX TZD Turbo van Knäckor gaat ie al veel eerder meesleuren.
Is dit af te stellen, aan te passen?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dan is dat stangtje bij de turbo waarschijnlijk los!? Ik dacht dat het met vacium/klep te maken had, kan Wil wijnhoven daar niet ff naar kijken??
Hij zou ook dicht gekoolt kunnen zitten!? Verder ben ik er niet zo in thuis.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Verder iemand een idee nog?
Volgens mij heeft Knäckör ook een aanpassing gedaan om zijn turbo eerder in te laten komen. Kan me van mijn oude TZD Turbo herinneren dat het ook wel rond de 2500 tpm was?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb mijn pompopbrengst opgeschroefd, en de wastegate van de turbo heb ik zo afgesteld dat hij zo laat mogelijk opengaat. De turbodruk is ongeveer 1 tot 1,1 bar. Het stangetje kon niet verder afgesteld worden, laat ik het zo zeggen. Maar ik heb in Matthijs zijn BX gereden, daar komt de turbo nog later in dan bij die van mij toen ik hem net had. Bij 3000 toeren voel je hem pas echt, en dat terwijl er altijd gezegd wordt dat een Lucas-pomp eerder begint te sleuren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bij 2500 toeren is te laat. Toen ik mijn TZD turbo nog had heb ik dat ook twee keer gehad. Eerste keer was slechte montage luchtslang. Later heb ik ooit eens een kapotte inlaat gehad. Dit schijnt vaker voor te komen. Even kijken of je de interkoeler los kan halen en dan eens kijken wat je kan zien. Ik heb het toen niet zelf gedaan dus meer dan dit kan ik er ook niet over vertellen.
Na deze ingreep kwam de turbo aanmerkelijk eerder en had hij veel meer power.
Thanks, Peteryed. Het klinkt toch niet als iets wat ik zelf zal kunnen doen…
Loshalen van spullen wel, maar ja, dan…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Net mijn BX wezen laten keuren voor APK…. Afgekeurd.
-Achterremblokken zijn op
-Brandstofpomp lekt diesel, moet een nieuwe klep op
-Een richtingaangever deed het niet, zo’n zijpinker-dingetje
-De op hol geslagen kachel moet gerepareerd worden, of in ieder geval weer aangesloten worden, want voor de APK moet ik voorruit-ontwaseming hebben… Ik had hem uitgeschakeld dmv draadje los
Dat was het wel.
En er moet een keer een nieuwe stabilisatorstang op, links- of rechtsvoor, ben ff kwijt welke van de 2. Maar dit was geen APK-punt.
Ik had wel rekening gehouden met wat dingetjes, maar uiteindelijk valt het me niet eens heel erg tegen allemaal.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
He wat vervelend nou, is ie nu wel of niet na deze punten goed gekeurd??
Of moet je nog terug om deze punten te laten fixen??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Matthijs2006 schreef:Net mijn BX wezen laten keuren voor APK…. Afgekeurd.
-Achterremblokken zijn op
-Brandstofpomp lekt diesel, moet een nieuwe klep op
-Een richtingaangever deed het niet, zo’n zijpinker-dingetje
-De op hol geslagen kachel moet gerepareerd worden, of in ieder geval weer aangesloten worden, want voor de APK moet ik voorruit-ontwaseming hebben… Ik had hem uitgeschakeld dmv draadje losDat was het wel.
En er moet een keer een nieuwe stabilisatorstang op, links- of rechtsvoor, ben ff kwijt welke van de 2. Maar dit was geen APK-punt.
Ik had wel rekening gehouden met wat dingetjes, maar uiteindelijk valt het me niet eens heel erg tegen allemaal.
Ach, een paar uurtjes werk en dan kan je BX-je er weer een jaar tegenaan.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.