achteruitkijkspiegels
vaartuig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 18 april 2008 01:48 AM

ik ben pas in het bezit van een C4 picasso met wegklapbare achteruikijkspiegels.
nu de vraag: weet iemand hoe ik de spiegels uit kan zetten zodat dez niet meer naar binnen draaien als deauto wordt afgesloten?

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 april 2008 01:57 AM
  [ # 1 ]

Welkom!

Volgens mij is dat een dealer-instelling. Kan je dus niet zelf instellen.

Maar even uit pure nieuwsgierigheid; waarom wil je niet dat ze inklappen?

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 18 april 2008 02:27 AM
  [ # 2 ]

Ik heb deze optie er juist bij besteld omdat ik het zo vreselijk handig vind dat ik dan direct weet of de auto is afgesloten.

Caravan speigels kunnen er gewoon op blijven zitten.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 18 april 2008 12:27 PM
  [ # 3 ]

Heb in het begin hetzelfde overwogen als ‘vaartuig’ (what’s in a name Wink ), dit om het systeem niet te overbelasten (ik sluit de wagen nl. vele keren per dag af).

Maar uiteindelijk heb ik hiervan toch afgezien :
- je ziet inderdaad makkelijk of de auto afgesloten is
- geen afgebroken of beschadigde spiegel door ander verkeer (als ze niet vanzelf inklappen, vergeet je het toch eens en dan kan het te laat zijn).
- het systeem moet maar tegen veelvuldig in- en uitklappen bestand zijn.

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 18 april 2008 02:02 PM
  [ # 4 ]

Ik heb deze optie er juist bij besteld omdat ik het zo vreselijk handig vind dat ik dan direct weet of de auto is afgesloten.

Ik vond die steeds inklappende spiegels in het begin ook overdreven. Maar nu heb ik dezelfde reactie: gemakkelijk om ff te kijken of de auto wel afgesloten is.

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 268

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 18 april 2008 06:57 PM
  [ # 5 ]

Het uitzetten van het inklappen is idd een optie die de dealer in kan stellen. Op pag. 28 van de handleiding staat:
Let op: het automatisch inklappen
van de achteruitkijkspiegels kan
worden uitgeschakeld. Raadpleeg
een door CITROËN erkende bedrijf.

Ik ben er overigens erg blij mee. Woonde eerst in een smalle straat waar nogal eens een spiegel werd afgereden. Nu staat de auto op de oprit en rijden de kinderen er op de fiets langsheen. Dan is het toch een lekker idee als de spiegels ingeklapt zijn.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 18 april 2008 07:55 PM
  [ # 6 ]

Mijn C5 gaf altijd een signaal als er nog een deur openstond tijdens het sluiten met de afstandbediening. De GC4P geeft behalve wat geklik geen signaal dat er iets mis is.
Maar….... de spiegels klappen niet in als de deuren niet goed gesloten zijn, dus de zaak niet op slot zit.
Alleen al daarom ben ik blij dat de spiegels inklappen, buiten het gegeven dat je op smalle parkeerplaatsen zonder moeite langs je eigen auto weg kan komen Very Happy.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

Gepost: 19 april 2008 01:02 AM
  [ # 7 ]
Beno schreef:

Het uitzetten van het inklappen is idd een optie die de dealer in kan stellen. Op pag. 28 van de handleiding staat:

Rolling Eyes Als ik me niet vergis kan je zelf toch ook via configuratie menu de spiegels instellen mbt de automatsiche inklapfunctie.

Ben overigens erg content met het bijdraaien als je de instelschakelaar naar L of rechts zet en dan in de achteruit stoeprandjes kunt kijken Wink  Is ook goed voor de Roskildes Cool

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 19 april 2008 03:31 AM
  [ # 8 ]
tilanus schreef:

Welkom!

Volgens mij is dat een dealer-instelling. Kan je dus niet zelf instellen.

Maar even uit pure nieuwsgierigheid; waarom wil je niet dat ze inklappen?

Ook welkom hier vaartuig! Ik ben ook nieuwsgierig naar jouw reden om het uit te schakelen.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 268

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 19 april 2008 04:10 PM
  [ # 9 ]
Molenaar schreef:
Beno schreef:

Rolling Eyes Als ik me niet vergis kan je zelf toch ook via configuratie menu de spiegels instellen mbt de automatsiche inklapfunctie.

Ben overigens erg content met het bijdraaien als je de instelschakelaar naar L of rechts zet en dan in de achteruit stoeprandjes kunt kijken Wink  Is ook goed voor de Roskildes Cool

In mijn menu iig niet… en volgens mij hebben we zo’n beetje dezelfde wagen tot de kleur aan toe. Toch?

Profiel  

florus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 19 april 2008 11:11 PM
  [ # 10 ]

achtteruitkijkspiegels

Als je met de auto door de wasstraat gaat klappen de spiegels dan niet naar binnen door de borstels? Heb momenteel nog een Renault Scenic en de spiegels aan deze auto klappen wel naar binnen. Kan deze overigens van binnenuit bedienen. Heb ze ook weleens al rijdend naar binnengeklapt toen ik ternauwernood in een smal weggetje een auto moest passeren. Het ging net met ingeklapte spiegels. Hoe zit dat bij de C4. Verwacht overigens medio mei mijn Grande Picasso

C4GP EVB6 Ambiance afn. trekhaak, zwart, LPG sinds 27-05-08 (priverijder)

Profiel  

hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 371

Gepost: 20 april 2008 12:20 AM
  [ # 11 ]

Re: achtteruitkijkspiegels

florus schreef:

Als je met de auto door de wasstraat gaat klappen de spiegels dan niet naar binnen door de borstels? Heb momenteel nog een Renault Scenic en de spiegels aan deze auto klappen wel naar binnen. Kan deze overigens van binnenuit bedienen. Heb ze ook weleens al rijdend naar binnengeklapt toen ik ternauwernood in een smal weggetje een auto moest passeren. Het ging net met ingeklapte spiegels. Hoe zit dat bij de C4. Verwacht overigens medio mei mijn Grande Picasso

simpel schakelaar in het midden en ff een tikkie naar je toe (achteren).

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook