Tijdens het bijvullen van mijn ruitensproeier vloeistof kwam ik erachter dat er wel heel erg veel olie op het motorblok van mijn C4GP 1.6 HDI lag. Mijn auto moest net een beurt hebben dus dat kwam goed uit. Garage kan niet direct een oorzaak vinden en heeft het blok schoon gemaakt. Inmiddels staat er weer 2000 kilometer bij en ja hoor, weer allemaal olie. Volgens mijn dealer heeft hij dit nog niet eerder gezien en ik geloof dat onmiddellijk (en ik heb veel vertrouwen in mijn dealer) maar hebben jullie dit eerder gezien ?
Mijn auto heeft inmiddels 28000 kilomter gelopen waarvan 26000 op de snelweg.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Re: Olie lekken ?
Heb zelfde motor als jij, maar niet de problemen die jij omschrijft. Er zal dan wel ergens een dichting zijn die niet 100% is. Lijkt mij best om een afspraak te maken om de oorzaak hiervan te vinden en om evt. erger te voorkomen, zeker nu de wagen (waarschijnlijk) nog onder garantie is .
Controleer of het rubber van de olievuldop goed zit, als deze mist of niet goed zit dan blaast de motor olie eruit via de vuldop. Meestal zie je dat gelijk als je de afdekplaat van de motor eraf haalt.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het toeval wil dat ik gisteren even mijn vloeistoffen heb gecheckt en mij viel inderdaad ook op dat er wat olie op de motor lag. Eigenlijk op 1 punt maar echt. Meteen links van de oliepeilstok. zie foto. (inmiddels schoongeveegd, natuurlijk)
Peilstok zat overigens goed erin en was niet vies.
Heb ook last gehad van olielekkage bij km stand 2500. Bleek bij de turbo vandaan te komen, die zit bovenaan rechts, afdichtring kapot werd me verteld. Daarna geen last meer gehad, km stand nu 27000.
ik heb wel geen picasso, maar mijn 1.6Hdi had ook een klein olie lek in het begin.
na reparatie geen probleem meer.
ronama schreef:ik heb wel geen picasso, maar mijn 1.6Hdi had ook een klein olie lek in het begin.
na reparatie geen probleem meer.
Weet je nog wat er precies gerepareerd of vervangen werd ? Kan Hbeck wat efficiënter communiceren met zijn dealer .

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Re: Olie lekken ?
hbeck schreef:Inmiddels staat er weer 2000 kilometer bij en ja hoor, weer allemaal olie.
Als je met zo weinig kms al zo veel olie hebt, moet je toch kunnen achterhalan waar het vandaan komt. Motor goed warm rijden, klep open, je zoontje flink gas laten geven (in z’n N natuurlijk
) en kijken of ergens olie uit spettert. Zo heb ik in m’n eerste auto’tje (Volvo 440) een olielek opgespoord.
C4sohier schreef:ronama schreef:ik heb wel geen picasso, maar mijn 1.6Hdi had ook een klein olie lek in het begin.
na reparatie geen probleem meer.Weet je nog wat er precies gerepareerd of vervangen werd ? Kan Hbeck wat efficiënter communiceren met zijn dealer
.
nee ops: weet ik niet meer was eoa afdichting.
dat hadden ze gezien omdat mijn waterpomp lekte en vervangen moest worden.

- C5 X Shine Hybrid 225
Aha. Ik zal binnenkort eens bij de dealer langswippen en ze dit voorleggen.

- C5 X Shine Hybrid 225
We helpen elkaar; daar is het forum toch voor bedoeld!?