Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het laatste modeljaar AX wil trouwens wel roesten. Ben daar exemplaren van tegengekomen
Maar daarvoor, idd. weinig vatbaar voor roest.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
oplossing…?
Koop een ami!!
leuk, klassiek , betaalbaarder dan de 2cv met over het algemeen in betere staat verkerend chassis.
Heeft Am2 motortje (zit ook in dyane6 en mehari) met een iets hogere compressie wat resulteerd in iets meer vermogen dan de 2cv6 , en versnellingsbak met iets langere 4e versnelling waardoor hogere topsnelheid (c.a130).
SUCCES!!
C’est le Nooord!!!
Hey naamgenoot,
Tenzij je een groot budget hebt, zou ik neit aan een 2cv beginnen. Ik ben 20 en heb ook een 2cv gehad. Welliswaar gerestaureerd en daarna verkocht, maar je hele hebben en houwe gaat er in zitten!
Voor de 2cv heb ik Visa’s gereden (ook erg leuk en betaalbaar, met een LNA of AXEL ben je helemaal een vreemde eend in de bijt in NL) en daarna 2 bx-en.
2cv’s roesten waar je bij staat zodat je nieuwe pot plamuur alweer aangebroken moet worden. Wil niet zeggen dat andere Citroens niet roesten want de radio in mijn Visa roestte ook
Dus kom je op 1. Een helemaal grondig uit elkaar schroeven en verzinkte delen er in braden. Of 2. Een 2cv kopen die zowiezo roest ook al leg je 3000 euro’s neer, nog moet je de roest voor zijn.
Ik weet het, 2cv rijden kriebelt als jonge vent zijnde, ik had het voorrecht dit te mogen doen, heel veel van geleerd, maar weet je zeker dat je het heel veel er voor over hebt?
15 jaar geleden kon je ze nog voor 100 gulden kopen (klopt dit heren??). Helaas is dat tijdperk voorbij!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: oplossing…?
roel en pe schreef:Koop een ami!!
Ik ben van mening dat je ook geen Ami moet aanschaffen met als doel goedkoop rijden is.
jullie hebben wel gelijk natuurlijk, een eend kost geld en vooral ook best veel tijd als je een hoop zelf doet, maar ach… het kan wel.
ik heb 4 jaar geleden een eend gekocht voor 800 euro. heb daar nog in de 2 jaar erna voor 300 in geinvesteerd (2 nieuwe michelins en een nieuw dak) en na 1,5 jaar heb ik een bodemplaat vervangen en nog aardig wat van de voetenbak en doosconstructie gelast en na 2,5 jaar is de andere kant van de koets helemaal onderhanden genomen. dit kostte uiteraard flink wat tijd, maar kostte weinig. half jaar geleden de koppeling vervangen en rondom nieuwe mabors (michelins gaan onder mn andere auto). ik schat dat ik in die 4 jaar toch een 80000 km heb gereden.
als je plek hebt en handig bent en het niet erg vind om je handen uit jemouwen te steken…
tsja passie he
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
André schreef:Misschien omdat het oude blik beter is?
Dat is zeker een feit! De chassis’ vanaf pak-‘m-beet 1980 roesten veel sneller. Velen hebben al een vervangend chassis er onder liggen, terwijl eendjes uit de jaren ‘70 nog een origineel chassis in goede staat onder hun kont hebben.