Hallo, Ik heb net 3 dagen een xsara picasso
Ik heb zelf een radio met composet van mb quart geïnstalleerd, maar de scheiding tussen tweeter en bass loopt niet zo goed. Ik zou graag de scheidingsfilter van de mb quart gebruiken (zijn bijgeleverd). Weet iemand waar de originele scheidingsfilters zitten? Moet ik daarvoor heel mijn dashboard demonteren? Iemand een idee hoe ik hieraan moet beginnen?
Thierry.
Hoezo, dashboard uitbouwen? Scheidingsfilters zitten normaal gesproken toch op de luidspreker aangesloten? Bij mijn weten loopt er vanuit de radio alleen maar een stel kabels weg naar de diverse plekken waar de luidsprekers moeten komen. En van daaraf word het luidsprekersignaal gesplitst in hoge- en lage tonen mbv. een setje spoelen / condensatoren: het scheidingsfilter.
De tweeters zitten parallel met je deurspeakers (voor)
Je ziet de dubbele bedrading op de iso stekker.
Scheidingsfilter is er niet!
Die zit al op de tweeter (een condensator)
Dat is alles.
Bedankt voor de reactie.
Vanuit de radio lopen inderdaad enkel kabels naar de plaats waar luidsprekers komen te zitten. En die scheidingsfilter zorgt inderdaad voor de scheiding van bassen en hoge tonen. Soms is die scheidingsfilter appart (zoals bij mijn speakers) in een klein bakje per kant. Soms zit die ook op de tweeters zelf. Ik wou even zeker weten of er al nergens zo’n scheidingsfilter in de picasso zit.
Op mijn isostekker zit geen parallelle bekabeling. Ik ging er ondertussen al een beetje van uit dat er geen echte scheidingsfilter zou aanwezig zijn. Moet ik enkel ergens zien te vinden waar de splitsing van de kabels gebeurt.
(zal moeten zien wanneer ik dat doe. Ben wagen na 1 week rijden al voor 2 dagen kwijt. Synchro’s van versnelling moeten vervangen worden. Fabricagefout… Dan koop je al eens een nieuwe wagen ... )