16 van de 34
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
BX 16 RS ‘83 Bleu Camargue - de smurf
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 01:40 PM
  [ # 226 ]
McDean schreef:

Onder de slangen zit je elektronische stationairsproeier. Zou het daar iets mee te maken hebben?

Kweenie. Het merkwaardige is trouwens ook, dat ‘ie gewoon blijft lopen als die stekker los is…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2010 01:49 PM
  [ # 227 ]

Ik ben even helemaal de draad kwijt. Wanneer heb je die carb gekregen? De tweede keer dat je hier was? Of de eerste keer al?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 01:53 PM
  [ # 228 ]

Toen ik de bix opgehaald had uit Perpignan, de eerste keer dus Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2010 02:06 PM
  [ # 229 ]

Aha, kijk, dat is het handige van een dagboek bijhouden voor familie en vrienden. Deze carb komt van een BX millesime. 1.6 in dit geval.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 02:13 PM
  [ # 230 ]

Cool

Dat je dat zo terug kunt vinden, joh. Geweldig Very Happy

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 28 januari 2010 02:16 PM
  [ # 231 ]

Kiek,

Even op mijn carb gekeken. Waar nu de retour op zit hoort een slang naar het luchtfilterhuis (onderaan) en die ‘dikke’ opening er onder daar hoort een slang aan die uitkomt voor de radiateur.
Je retour hoort boven de aanvoerslang in dat gat gemonteerd. Bij mijn digit is dat gat dicht maar hier ziet het er uit dat ie toch open is. Klopt dat? Anders daar een nippel indraaien en slang aansluiten. Lijkt me overigens niet zo handig om een slang met waar benzinedampen uitkomen op een plek aan te sluiten waar normaal luchtfilterlucht ingaat.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2010 02:17 PM
  [ # 232 ]

Dat werkt als volgt. Ik kijk even naar de datum van de fotoserie, dan zoek ik die datum in mijn dagboek en lees even wat daar staat.

John zegt, dat het misschien een carb is die ook voor andere motoren gebruikt wordt en in dit geval die loze in- en uitgang inderdaad loos zijn, maar voor andere motoren wel worden gebruikt. Zijn ze wel open? Ik bedoel, kan er iets in en uit? Of zijn ze niet opengeboord?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 02:23 PM
  [ # 233 ]
woutersmits schreef:

Kiek,

Even op mijn carb gekeken. Waar nu de retour op zit hoort een slang naar het luchtfilterhuis (onderaan) en die ‘dikke’ opening er onder daar hoort een slang aan die uitkomt voor de radiateur.

Cool

woutersmits schreef:

Je retour hoort boven de aanvoerslang in dat gat gemonteerd. Bij mijn digit is dat gat dicht maar hier ziet het er uit dat ie toch open is. Klopt dat?

Nee, gat is dicht.

woutersmits schreef:

Anders daar een nippel indraaien en slang aansluiten. Lijkt me overigens niet zo handig om een slang met waar benzinedampen uitkomen op een plek aan te sluiten waar normaal luchtfilterlucht ingaat.

Nee, dan misschien maar met een t-stuk op de aanvoer aansluiten ofzo.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 02:24 PM
  [ # 234 ]
garagestmarien schreef:

Dat werkt als volgt. Ik kijk even naar de datum van de fotoserie, dan zoek ik die datum in mijn dagboek en lees even wat daar staat.

John zegt, dat het misschien een carb is die ook voor andere motoren gebruikt wordt en in dit geval die loze in- en uitgang inderdaad loos zijn, maar voor andere motoren wel worden gebruikt. Zijn ze wel open? Ik bedoel, kan er iets in en uit? Of zijn ze niet opengeboord?

Die “loze” uitgangen zijn inderdaad open, zoals bleek toen we ‘m met perslucht doorblaasden nadat we de sproeiers eruit hadden geschroefd. Dat gat boven de aanvoerslang (helaas) dus niet.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 28 januari 2010 02:27 PM
  [ # 235 ]

hoe ging dat dan met die mieledinges? Die had toch geen retour via een flowmeter oid (zoals de diGT)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 02:31 PM
  [ # 236 ]
woutersmits schreef:

Kiek,

Even op mijn carb gekeken. Waar nu de retour op zit hoort een slang naar het luchtfilterhuis (onderaan) en die ‘dikke’ opening er onder daar hoort een slang aan die uitkomt voor de radiateur.

Hmm, dat is dan waarschijnlijk wat redbird bedoelde, ben ik weer te eigenwijs…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2010 02:37 PM
  [ # 237 ]

Weet ik niet meer, Wouter, en ik heb er ook geen fotookes van.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 28 januari 2010 02:38 PM
  [ # 238 ]

Enfin, dus openboren of dat T stuk. Ik weet niet of dat zomaar kan trouwens.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 januari 2010 02:50 PM
  [ # 239 ]

Maar Wouter, hoe zit die slang aan het luchtfilterhuis dan bevestigd? En waar die slang naar de radiateur?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 28 januari 2010 02:52 PM
  [ # 240 ]

Onderaan op het luchtfilterhuis, aan de kant van de radiateur. De slang die naar de radiateur loopt komt gwoon daar uit en is op niks aangesloten.

Profiel  
 
 
16 van de 34
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook