Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:De slang die naar de radiateur loopt komt gwoon daar uit en is op niks aangesloten.
Maar is wel open? Raar. Zou die dan gewoon de rijwind moeten vangen? ‘t Lijkt me dat er dan nogal wat rotzooi in kan komen. Of nee, die vanaf ‘t luchtfilter is dan natuurlijk aanzuiging en dit dan afzuiging (of afblazing, ofzo… )
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zou ‘t overigens een idee zijn om die benzineretourslang af te doppen en met een slangklem ergens vast te zetten (zodat ‘ie niet los rondslingert)? En anders, kan dat inderdaad zomaar: ‘m met een t-stuk op de aanvoer aansluiten?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Je zou eigenlijk even de constructie moeten bekijken van die aan en afvoer. Hoe zat dat op je ouwe carb? Wacht, ik kijk zo even in de schuur.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Hmz, ik zie het zo 123 niet. Lijkt me echter dat het wel moet kunnen. De vlotter sluit de toevoer af als het peil in de kamer hoog genoeg is en dan kan de overtollige benzine via het T stuk weg. Enige wat ik kan bedenken is dat evt de carb te weinig benzine zou krijgen maar dat lijkt me niet.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:Hmz, ik zie het zo 123 niet. Lijkt me echter dat het wel moet kunnen. De vlotter sluit de toevoer af als het peil in de kamer hoog genoeg is en dan kan de overtollige benzine via het T stuk weg. Enige wat ik kan bedenken is dat evt de carb te weinig benzine zou krijgen maar dat lijkt me niet.
Dank. Da’s ook het enige risico dat ik kon bedenken.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ow, wat een genot zeg, dat ‘ie weer gewoon veert en niet meer alle kanten op waait en -hobbelt, nu die hoogteregelaar is vervangen
Gisteren nog niet zo gemerkt, omdat ik in de file naar huis reed.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, eerste volledige tankbeurt na carburateurwissel: 34,29 liter op 322 km, oftewel 1 op 9,4 km. Niet echt zuiniger dusss….
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het was slecht weer, wind, koud, akelig en daarbij natuurlijk nog nieuwigheid.
Hoop ik voor je.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat zal ‘t inderdaad zijn: nieuwigheid
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ha, ik heb je gespot! Vanmiddag op de parking in Harlingen, ben je even naar de waddeneilanden geweest? Ze stond prachtig opvallend zichtbaar in de hoek.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Klopt! Weekendje Vlieland, was erg leuk
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zo. 2e Tank sinds carbuwissel: 1 op 11. Zou ‘t dan toch…
Net voor ‘t eerst in wie weet hoeveel jaar de bougies vernieuwd. Waren helemaal zwart. John had ze destijds wel schoongemaakt toen ik ‘m uit Frankrijk ophaalde, maar vanwege verkeerde levering niet vernieuwd. En ik ben er sindsdien niet aan toegekomen, leek ook niet nodig, maar de laatste tijd leek ‘ie bij koude start op 3 poten te lopen en reed ‘ie nogal schokkerig. Ik hoop dus dat dit wat uitmaakt.
Wilde trouwens ook verdelerkap en rotor vervangen, maar uiteraard een verkeerde rotor van de Brezan meegekregen Ach, met die nieuwe bougies liep ‘ie net al heel mooi
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
3e en 4e tank sinds carbuwissel (op en neer naar Parijs en nog wat binnen NL): 1 op 12,4 respectievelijk 1 op 11,7. Dat zijn iig toch betere cijfers Nog steeds geen 1 op 14, maar ach.
Overigens heeft ‘ie wel nog steeds last van een niet aan de carburateur te wijten schokkerigheid, zo nu en dan, al is het minder nu ‘ie nieuwe bougies heeft. Bij koude start lijkt ‘t af en toe alsof ‘ie niet op tijd staat en tijdens het rijden is ‘t schokken soms zo subtiel dat ik twijfel of ‘t aan de motor of aan de veerpoten ligt, maar andere keren is ‘t heel duidelijk de motor, zowel bij accelereren als juist ook op constante snelheid.
Kan dat aan iets anders liggen dan bougies/boegiekabels/verdelerkap? Bijvoorbeeld (om maar iets stoms te noemen) dat ‘ie nog steeds een vergane onderste motorsteun heeft? Of zou werkelijk de d-riem een tandje versprongen zijn (al zou ik niet weten hoe dat zou kunnen)? Stationair loopt ‘ie nog steeds heel mooi.
Ik gooi er nu trouwens consequent Euro 98 in om pingelen uit te sluiten. Eerder wisselde ik dat nog wel ‘s af met Euro 95.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dus. De oorzaak van het schokkerige gedrag lijkt inmiddels duidelijk te zijn en te wijten aan rotor/verdeelkap.
Ik had vorige week een passende verdeelkap met een niet passende rotor meegekregen van de Brezan en helaas bleek vandaag toen ik de rotor wilde ruilen, dat ze geen passende rotors uit het systeem konden trekken
Nadere bestudering van de huidige rotor leerde echter wel dat die aan één kant redelijk verbrand is en vooral ook krom, wat betekent dat ‘ie een keer een tik van een elektrode van de verdeelkap moet hebben gekregen.
Daardoor maakt ‘ie waarschijnlijk de ene keer meer en de andere keer minder (of geen) contact, waardoor er af en toe (of best vaak eigenlijk) een vonk wordt overgeslagen.
Maar goed, bij de Brezan konden ze geen passende rotor leveren, hopen dat Citroën dat nog wel kan…
Blijft de vraag hoe ‘t kan dat de rotor zo’n oplawaai heeft gehad.
Dus.