Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:gefeliciteerd smurf. ik heb er 30 kaarsjes op gezet. wel sneu dat precies op z’n verjaardag de oudijzerboer kwam vragen of ze hem mochten hebben….
Ik bedoel
(binnenkort mogen ze dat witte ding wel hebben…)
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat Peter, nouja dat ze 30 is….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Zonder deze blauwe dame had ik mijn BX niet gehad. Of was ik in elk geval niet in stijl geëscorteerd na aankoop. Hopelijk knapt ze op van alle complimentjes hier en kan ze nog lang mee!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
gek op plaatjes! ik zag nog een mooi plaatje van een witte break voorbijkomen.
en nu maar hopen dat ze weer in goede staat de weg op kan straks.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
o, die witte. die wordt nu als gasbak afgereden.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
en vooral omdat ie straks niet meer MRB vrij is, kilometers maken, dat moet ie!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
sinds gisteren is de smurf weer en route.nu
staat er weer een witte met te grote wielen te staan hier.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mooi, leidingen en remwerk gefixt dus. goed bezig.
vertel eens over die witte?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Met Wouter dus 2 van de vier lange leidingen vervangen, te weten de remleiding en de toevoer van de achterste hoogteregelaar.
De retourleiding is NFP en de overige leidingen krijg ik helaas vandaag of morgen pas, wat me te lang ging duren (en bovendien is het deze week k*tweer). Nu we dat gedaan hebben snap ik echt niet waar die paniek met die leidingen altijd over is, de garage waar ik ‘m voor apk heen had gebracht ook: “nou, als we daarmee aan de gang moeten ben je zomaar 1500 euro verder, achtersubframe moet eraf…” Afzetterij. Netto 2 uur werk en dan is het klaar! Zeker met voorgevormde leidingen. Aantal leidingen in de motorruimte lijken me veel vervelender en lastiger om te vervangen.
Gisteren ook de remslangen vervangen en dat was een veel vervelender klusje; heeeeel voorzichtig de leiding naar de slang losdraaien, was als de dood dat de leiding zou breken, de schuifklem ondanks ladingen teflonspray niet los kunnen krijgen omdat je er niet effectief kracht op kunt zetten en als je dan eindelijk de nieuwe slang in de remklauw draait, draait ‘ie dol en kun je dus ook de remklauw gaan vervangen Nou goed, remzuigers verroest (geen rubbers) dus ze waren er wel redelijk aan toe om vervangen te worden, dus ook de andere kant gedaan; draait de remslang daar gelijk de eerste schroefdraadwinding stuk van de nieuwe remklauw… Losmaken, eindeloos opnieuw proberen en uiteindelijk het toch nog lekvrij vastgekregen. Heb zitten twijfelen of ik dan ook maar gelijk schijven en blokken zou vervangen, uiteindelijk alleen nieuwe blokken gedaan, de oude hadden nog 1/3 van oorspronkelijke dikte, schijven waren nog goed. Overigens ook nog beide lekzakken vervangen, de oude zagen er allebei op de auto gortdroog en oud uit, maar toen ik ze in m’n handen had viel dat eigenlijk wel mee, waren nog soepel, flexibel en zonder haarscheurtjes. Maar van 1 was een slangtuitje ingescheurd, apk-afkeur, en kitten was maar een tijdelijke oplossing volgens de garage waar ik ‘m heb laten keuren…
Oja, die zogenaamde benzinelekkage (garage, oude-citroenspecialist: “paniek, peeuw peeuw!”) blijkt dus waarschijnlijk de linker aandrijfaskering te zijn die de olie niet meer keert. Om een drooglopende bak te voorkomen vandaag maar ‘s kijken of ik de moed op kan brengen beide aandrijfassen te vervangen, zodat ik de smurf later deze week af kan laten melden. En dan ook gelijk maar olie verversen. Ik zie er overigens serieus tegenop om weer terug te gaan naar die garage, maar heb ook geen zin om ‘m ergens anders opnieuw te laten keuren en daar weer 40 - 50 euro aan kwijt te zijn.
Sorry, ik word al boos als ik aan die garage denk, maar ondertussen ben ik wel heel blij dat Wouter en ik dat leidingklusje geklaard hebben en dat ik de smurf weer terugheb
Owja, wtr, ik heb m’n jas in die witte laten liggen… :p
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Klopt ‘t dat de aandrijfaskeerringen links en rechts verschillende groottes hebben? Net bij de dealer 2 meegekregen, die dus in grootte verschillen. Mij stond bij dat ze even groot waren, aan de assen is me ook nooit een verschil in diameter opgevallen.
Ga er vandaag trouwens niet meer aan beginnen, te lamlendig, hoofdpijn enzo…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
hogervp schreef:
vertel eens over die witte?
Daar ligt m’n jas dus in
Naja, da’s dus dat blanc cremant geval wat hier eeuwen te koop heeft gestaan. En die sloop ik binnenkort, want 25 mei loopt de apk af en ik heb geen zin er iets aan te doen. Onderdelen hebben hun bestemming grotendeels al gevonden. Tenzij iemand nog een echt aantrekkelijk bod op de auto doet, wat ik me niet kan voorstellen, einde 83-GSG-7 dus…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Met Wouter trouwens ook nog de lange benzinepomp-met-dikke-pakking vervangen door een originele korte, zonder dikke pakking en nu start ‘ie koud tenminste weer bij de eerste poging, terwijl er voorheen altijd 3 pogingen nodig waren. Later ook nog wat gerotzooid met mengsel- en stationairschroef, nu start ‘ie ook halfwarm zonder te verzuipen en grote zwarte wolken uit te blazen
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
kijk dat klinkt ook meteen weer beter. maar ook nog bij de garage afstellen neem ik aan?
bijzonder trouwens dat een garagist roept dat iets veel werk is, terwijl het jullie uiteindelijk meevalt. gelukkig maar zou ik zeggen, maar als je niet zelf aan zo’n klus durft te beginnen, dan krap je je nog wel even achter de oren.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!