Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dat dit verhaal alleen op RTL.nl staat geeft me niet veel vertrouwen. De tijd zal het leren. Overigens zijn het alleen maar racechassis met de koets van een straat auto dus veel onderdelen van een C5 worden niet gebruikt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze hem dan HP geveert maken. Het zou wel stoer zijn als ze meezouden doen.
actieve vering op zich is niet toegestaan zover ik weet. Maar als het STANDAARD op een auto zou zitten in de straatversie dan mag het toch weer wel ??
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:Jammer is alleen, dat Citröën niet goed om weet te gaan met de sportwinst; waar is de C4WRC met 240pk 2.0THP motor? Waar is de C2 VTS met 177pk?? Waar is de C5 GTi met 260pk V6 (uit de Clio) Waar is de C6 V8HDi???
Zo is het maar net…
Alle concurenten hebben immers ook zo’n uitvoering
Ik denk dat ze het in de jaren 80 met de CX GTi T2 en BX sport/16v beter begrepen.
Volgens mij konden ze toen aardig mee draaien met de concurenten.
C6 moet het volgens mij afleggen tegen een Xsara/Saxo VTS 16v ... Daar klopt iets toch niet helemaal
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de C5 DTM eruit gaat zien
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Arjan Verkade schreef:eviltwin schreef:Jammer is alleen, dat Citröën niet goed om weet te gaan met de sportwinst; waar is de C4WRC met 240pk 2.0THP motor? Waar is de C2 VTS met 177pk?? Waar is de C5 GTi met 260pk V6 (uit de Clio) Waar is de C6 V8HDi???
Zo is het maar net…
Alle concurenten hebben immers ook zo’n uitvoeringIk denk dat ze het in de jaren 80 met de CX GTi T2 en BX sport/16v beter begrepen.
Volgens mij konden ze toen aardig mee draaien met de concurenten.C6 moet het volgens mij afleggen tegen een Xsara/Saxo VTS 16v ... Daar klopt iets toch niet helemaal
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de C5 DTM eruit gaat zien
Het beleid van de voorgaande PSA directie op sportief gebied was ondermaats. Maar Christian Streiff gaat er korte metten mee maken .
In een interview geeft hij aan welke richting hij op wil gaan om PSA concurrerend te maken.
bron:http://www.lefigaro.fr/automobile/2008/04/11/03001-20080411ARTFIG00384-christian-streiff-en-psa-sera-le-constructeur-le-plus-ecologique-de-la-planete.php
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
mijn bron:
http://www.therallysite.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=3973&Itemid=1
de sportchef van Citroen heeft inmiddels een bezoekje aan het DTM-circus gebracht, en was danig onder de indruk.
ik vraag me wel af met welke specificatie men de C5 gaat inzetten; het huidige DTM-kampioenschap staat open voor V8-motoren met 4 liter cilinderinhoud..
bij mijn weten heeft PSA zoiets niet in het leveringsprogramma
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:mijn bron:
http://www.therallysite.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=3973&Itemid=1
de sportchef van Citroen heeft inmiddels een bezoekje aan het DTM-circus gebracht, en was danig onder de indruk.ik vraag me wel af met welke specificatie men de C5 gaat inzetten; het huidige DTM-kampioenschap staat open voor V8-motoren met 4 liter cilinderinhoud..
bij mijn weten heeft PSA zoiets niet in het leveringsprogramma
Dan plakken ze toch 2 4 cilinder 2 liter blokken tegen elkaar?
ik zit even wat verder te denken…
de 2.7HDI gebruikt PSA samen met Jaguar, en laat dat merk nu een prachtige V8 in het programma hebben
en ook met BMW heeft PSA een link: de nieuwe 4-cilinders THP komen daar toch vandaan ?!
dus alles is mogelijk
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
De meeste merken gebruiken toch geen (volledig) eigen motor in de autosport, die komt van specialisten als Cosworth (Ford), Mugen (Honda) of Mecachrome (Renault).
In andere gevallen kopen ze een specialist op, bijv Mercedes (Ilmor) maar de MB racemotoren komen gewoon uit de UK, niet uit Stuttgart.
Een verwantschap met een bestaand product is dan ook niet noodzakelijk, zelfs onwenselijk.
NB SlOpel reed een tijdje mee in de DTM, met een Astra V8. Ook die motor kwam niet uit het rek, noch bij Opel noch bij GM.
Voor wat betreft het technische reglement DTM en de C5, er zijn wat hindernissen:
-breedte (max 1850mm, C5 =1860, het gaat hier om de maat uit de normale typegoedkeuring)
-deuren (max 2)
-actieve systemen verboden, in het algemeen, maar ook specifiek voor de wielophanging
-mid-front V8 in lengterichting, RWD verplicht
-Als Federelemente sind Stahl-Schraubenfedern vorgeschrieben
Ik zie het niet gebeuren
Het enige positieve is, dat Citroën dan dus verplicht wordt om 10.000 coupés te bouwen.
http://www.dmsb.de/downloads/472/DTM Reglement_Tech 04-08_RZ.pdf
en ook met BMW heeft PSA een link: de nieuwe 4-cilinders THP komen daar toch vandaan
Helaas is al besloten dat de samenwerking geen vervolg zal krijgen (dus geen 2.0THP etc.)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
‘t is mij allemaal best zolang ze maar niet stoppen met wrc.!
het huidige reglement voor de DTM staat open voor 4 deurs auto’s..
Audi rijdt nu met de A4, Mercedes-Benz met de C-klasse sedan.
en wat de wagenbreedte betreft: de DTM-Audi heeft alleen het dak en de achterlichten overeenkomstig de straatauto, de rest is koolstofvezel
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:het huidige reglement voor de DTM staat open voor 4 deurs auto’s..
Audi rijdt nu met de A4, Mercedes-Benz met de C-klasse sedan.
Het reglement dat 2-deurs voorschrijft gaat vanaf okt 2008 in.
Das Serienfahrzeug darf auf jeder Seite maximal zwei Türen haben.
Dan zal MB dus een nieuwe CLK moeten hebben (op basis van de nieuwe C) en zal Audi met een A5 moeten rijden. Of men dit daadwerkelijk kan afdwingen is de vraag, ook omdat er per 31dec dan al 10.000 exemplaren geproduceerd moeten zijn. Audi haalt dit wel, maar MB niet, de CLK komt pas begin 2009. Citroen zal dat zeker niet halen (de beslissing wel of geen C5coupé is nog niet gevallen.)
http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=5182
en wat de wagenbreedte betreft: de DTM-Audi heeft alleen het dak en de achterlichten overeenkomstig de straatauto, de rest is koolstofvezel
Het reglement gaat uit van de typegoedkeuring van de basis auto, niet van de special, die idd, qua maatvoering, bouw en lay-out, niks met het productiemodel te maken heeft. (motor ligt bijna binnen, bestuurder zit achter de B-stijl etc.)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:
Het reglement dat 2-deurs voorschrijft gaat vanaf okt 2008 in.
Das Serienfahrzeug darf auf jeder Seite maximal zwei Türen haben.
Hier lees ik toch dat dat 4 deuren zijn, 2 op elke seite.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:eviltwin schreef:
Het reglement dat 2-deurs voorschrijft gaat vanaf okt 2008 in.
Das Serienfahrzeug darf auf jeder Seite maximal zwei Türen haben.
Hier lees ik toch dat dat 4 deuren zijn, 2 op elke seite.
je hebt helemaal gelijk - verblind door mijn eigen gedachten. Dan is de grootste hindernis weg, maar die anderen blijven staan.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Lijkt me heel simpel voor Citroën. Als het goed is staat er nog een complete auto bij een Engelse constructeur ( ben de naam even kwijt). Deze was oorspronkelijk bedoeld van MG-Rover die mee zouden gaan doen met de DTM….
Hier hoeft dus alleen een body om heen gebouwd te worden.
We zijn benieuwt !
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Maar als ik het goed begrijp gaat Citroën stoppen met de WRC en meedoen aan de DTM???
We zijn net zo lekker bezig in de WRC!
Ben trouwens wel benieuwd naar een C5 DTM
Werd trouwens al eerder gezegd: Jammer dat Citroën niet dikke sporttypes op de markt brengt, als het aan mij ligt in beperkte oplage’s.
Doe eens hetzelfde met de C4 als Renault bijvoorbeeld met hun Clio Sport V6 deed !
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94