Om op je vraag terug te komen. Ik denk dat als je je startmotor bestelt bij iemand die behalve onderdelen levert ook veel sleutelt zoals bijvoorbeeld Herman Jansen (garage Jansen) dat hij je dan ook wel kan vertellen of die Valeo gaat passen. En anders belt hij wel weer iemand die het wel weet.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
CitroenAZU schreef:Ha een zusje, leuk! ...ik zag eens op CitroMobile een DS met 02-26-XM dat zat er helemaal dichtbij. Ik heb 02-48-XM.
Voor mij is de fijnste DS een 21 5 bak carb. Maar ik vind het ergens ook zonde om zo’n zeldzame wagen om te gaan bouwen.
Dus voorlopig gaan we maar proberen em aan de praat te krijgen en misschien dat ik em later nog eens inruil op een 5 bak ofzo.
(maar dat zal nog niet meevallen om een originele NL DS terug te vinden. Ik wil geen importwagen.)
Eén van mijn twee DS23’s heeft een kenteken dat eindigt op XN, orgineel Nederlandse auto. Zijn er niet zoveel meer van, denk ik….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De DS die m’n pa al 20 jaar heeft staan eindigd op RR, is een begin 71er, dus met opliggende klinken nog!
Hoeveel origineel Nederlandse DS-en zijn er nog denken jullie?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Minder dan 5% van het totale DS-bestand in Nederland (schatting).
Kortom: De rest is naderhand door particulieren en handelaren ingevoerd.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dat zou op zo’n 150 uitkomen dan? En hoeveel goede zouden er dan nog zijn…
Ik vind dat echt kicken een originele NLer.. als mijn pa die DS ooit wegdoet isset de mijne!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Origineel Nederlandse ID/DS’en bestaan helemaal niet!
Ze zijn immers nooit in Nederland gebouwd, maar in Frankrijk of België.
Speciaal Nederlandse uitvoeringen bestaan ook niet. Die waren hetzelfde als bijvoorbeeld in België en Duitsland.
Het gaat dus alleen over de datum van invoer en op Nederlands kenteken zetten. Zegt mij weinig hoor!
Hooguit in de zin dat de kans op roest in de naden groter is hoe langer de auto al in NL is.
Maar, meningen kunnen verschillen…
De DS van je vader overnemen ... ja, dat is wel speciaal!
Of aan je zoon overdoen, zoals in mijn geval over enige jaren (als hij geen studenten OV-kaart meer heeft).
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je weet wel wat er bedoeld wordt he?
Overigens waren Duitse DS-en (voor jou: In Duitsland geleverde DS-en ) anders dan de Nederlandse (tenminste bij 3e neus): Watertemp.meter standaard en “afscherming” van “scherpe” delen (bumperhoeken e.d.).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
die van mij en die van je pa samen zijn er al twee.
Overigens zullen er ook heel wat omgekatte versies rijden…
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
DriverD schreef:Je weet wel wat er bedoeld wordt he?
Overigens waren Duitse DS-en (voor jou: In Duitsland geleverde DS-en ) anders dan de Nederlandse (tenminste bij 3e neus): Watertemp.meter standaard en “afscherming” van “scherpe” delen (bumperhoeken e.d.).
Ja, er waren tussen de landen wel wat verschillen tussen opties en standaard, maar dat ‘telt’ in mijn ogen niet echt.
Overigens die afscherming ken ik niet. Ook nooit (bewust) gezien op een Duits evenement. Heb jij een foto?
Origineel Nederlands kenteken vind ik natuurlijk ook wel leuk, maar ik gaf een reactie op de in mijn ogen te uitbundige berichtjes, die er wel een enorm grote waarde aan hechten.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hoe is het er nu mee Martijn?? Ben erg benieuwd!
woutersmits schreef:die van mij en die van je pa samen zijn er al twee.
En met die van mijn pa erbij zijn er al weer 3
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zo, druk daagje gehad. Overdag een Ami Super break gekocht en opgehaald met de trailer (nog bedankt voor de tip Coen!)
En ‘s avonds de DS uit de stalling gehaald, Doordat de startmotor kaduk is ging dat niet op eigen kracht…maar, de DS staat weer aan huis. Met een boormachine met poelie en een lange V snaar de auto op druk gebracht en zo op de kar gelierd.
Binnenkort meer foto’s…
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wat leuk man zo’n Ami Super break!!! Waar laat je ze allemaal
Mooi dat je DS op de oprit staat, dan kan jem eindelijk es maken
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Super, zo’n Ami Super! En nu die startmotor fiksen he!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja dat gaat nu wel goedkomen. Het zal niet morgen zijn maar wel binnekort is het plan. Die Ami moet nog langer wachten