2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS van CitroenAZU..Au revoir…
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 23 april 2008 10:24 PM
  [ # 16 ]

Om op je vraag terug te komen. Ik denk dat als je je startmotor bestelt bij iemand die behalve onderdelen levert ook veel sleutelt zoals bijvoorbeeld Herman Jansen (garage Jansen) dat hij je dan ook wel kan vertellen of die Valeo gaat passen. En anders belt hij wel weer iemand die het wel weet.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 april 2008 01:31 PM
  [ # 17 ]
CitroenAZU schreef:

Ha een zusje, leuk!  ...ik zag eens op CitroMobile een DS met 02-26-XM dat zat er helemaal dichtbij. Ik heb 02-48-XM.

Voor mij is de fijnste DS een 21 5 bak carb. Maar ik vind het ergens ook zonde om zo’n zeldzame wagen om te gaan bouwen.

Dus voorlopig gaan we maar proberen em aan de praat te krijgen en misschien dat ik em later nog eens inruil op een 5 bak ofzo.
(maar dat zal nog niet meevallen om een originele NL DS terug te vinden. Ik wil geen importwagen.)

Eén van mijn twee DS23’s heeft een kenteken dat eindigt op XN, orgineel Nederlandse auto. Zijn er niet zoveel meer van, denk ik….

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 24 april 2008 03:28 PM
  [ # 18 ]

De DS die m’n pa al 20 jaar heeft staan eindigd op RR, is een begin 71er, dus met opliggende klinken nog!

Hoeveel origineel Nederlandse DS-en zijn er nog denken jullie?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 april 2008 05:40 PM
  [ # 19 ]

Minder dan 5% van het totale DS-bestand in Nederland (schatting).

Kortom: De rest is naderhand door particulieren en handelaren ingevoerd.

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 24 april 2008 06:11 PM
  [ # 20 ]

Dat zou op zo’n 150 uitkomen dan? En hoeveel goede zouden er dan nog zijn…
Ik vind dat echt kicken een originele NLer.. als mijn pa die DS ooit wegdoet isset de mijne!

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 24 april 2008 06:49 PM
  [ # 21 ]

Origineel Nederlandse ID/DS’en bestaan helemaal niet!
Ze zijn immers nooit in Nederland gebouwd, maar in Frankrijk of België.
Speciaal Nederlandse uitvoeringen bestaan ook niet. Die waren hetzelfde als bijvoorbeeld in België en Duitsland.
Het gaat dus alleen over de datum van invoer en op Nederlands kenteken zetten. Zegt mij weinig hoor!
Hooguit in de zin dat de kans op roest in de naden groter is hoe langer de auto al in NL is.
Maar, meningen kunnen verschillen… Razz

De DS van je vader overnemen ... ja, dat is wel speciaal!
Of aan je zoon overdoen, zoals in mijn geval over enige jaren (als hij geen studenten OV-kaart meer heeft). Laughing

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 april 2008 07:44 PM
  [ # 22 ]

Je weet wel wat er bedoeld wordt he?

Overigens waren Duitse DS-en (voor jou: In Duitsland geleverde DS-en Razz ) anders dan de Nederlandse (tenminste bij 3e neus): Watertemp.meter standaard en “afscherming” van “scherpe” delen (bumperhoeken e.d.). bye2

Citroen!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 april 2008 07:48 PM
  [ # 23 ]

die van mij en die van je pa samen zijn er al twee.
Overigens zullen er ook heel wat omgekatte versies rijden…

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 25 april 2008 07:43 PM
  [ # 24 ]
DriverD schreef:

Je weet wel wat er bedoeld wordt he?

Overigens waren Duitse DS-en (voor jou: In Duitsland geleverde DS-en Razz ) anders dan de Nederlandse (tenminste bij 3e neus): Watertemp.meter standaard en “afscherming” van “scherpe” delen (bumperhoeken e.d.). bye2

bye2
Ja, er waren tussen de landen wel wat verschillen tussen opties en standaard, maar dat ‘telt’ in mijn ogen niet echt.

Overigens die afscherming ken ik niet. Ook nooit (bewust) gezien op een Duits evenement. Heb jij een foto?

Origineel Nederlands kenteken vind ik natuurlijk ook wel leuk, maar ik gaf een reactie op de in mijn ogen te uitbundige berichtjes, die er wel een enorm grote waarde aan hechten.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 april 2008 07:10 PM
  [ # 25 ]

Hoe is het er nu mee Martijn?? Ben erg benieuwd!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 april 2008 07:20 PM
  [ # 26 ]
woutersmits schreef:

die van mij en die van je pa samen zijn er al twee.

En met die van mijn pa erbij zijn er al weer 3 Laughing

Profiel  
 
Gepost: 30 mei 2008 05:18 AM
  [ # 27 ]

Zo, druk daagje gehad. Overdag een Ami Super break gekocht en opgehaald met de trailer (nog bedankt voor de tip Coen!)
En ‘s avonds de DS uit de stalling gehaald, Doordat de startmotor kaduk is ging dat niet op eigen kracht…maar, de DS staat weer aan huis. Met een boormachine met poelie en een lange V snaar de auto op druk gebracht en zo op de kar gelierd.

Binnenkort meer foto’s…

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 30 mei 2008 11:16 AM
  [ # 28 ]

Wat leuk man zo’n Ami Super break!!! Waar laat je ze allemaal Laughing

Mooi dat je DS op de oprit staat, dan kan jem eindelijk es maken Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 mei 2008 11:37 AM
  [ # 29 ]

Super, zo’n Ami Super! En nu die startmotor fiksen he! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 30 mei 2008 01:01 PM
  [ # 30 ]

Ja dat gaat nu wel goedkomen. Het zal niet morgen zijn maar wel binnekort is het plan. Die Ami moet nog langer wachten Smile

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook